Dren

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Noen som har operert inn dren på barnet? Hvordan var det før, kontra etterpå? Hvor gammelt var barnet ? Tok det lang tid å utrede ?
 
Hun var 17 mnd. Var en helt utrolig forskjell, fra å gråte av smerter i timesvis hver natt sov hun hele natta med en gang drenene ble satt inn. Ble operert pga væske i ørene. Måtte vente noen mnd for å se om det gikk over av seg selv før vi gikk operasjon.
 
Storebror Var 3 år. Tok ikke lang tid å utrede. Vi mistenkte at han hørte litt dårlig pga at han snakket unormalt høyt, ikke fikk med seg beskjeder og dårlig uttale. Ble henvist til øre nese hals og fikk i 1.time påvist smale øreganger og væske i mellomøret. De anslo ca 30% nedsatt hørsel. Ble satt inn dren ca 1 mnd etterpå. Merket relativt fort at han snakket lavere og fikk med seg beskjeder. Uttalene feilene derimot endret seg ikke. Får oppfølging av logoped.
 
Vår sønn fikk dren nærmere 2-2,5 års alderen pga dårlig eller ikke noe språk i det hele tatt.
Ble henvist til øre, nese hals klinikk og videre til nærmeste sykehus og det ble sjekket hørsel men det gikk ikke bra.
Så han fikk operasjon så fort som mulig.
Han ligger etter pga sin kroniske sykdom generelt med forsinket utvikling og derfor ligger han etter forsatt. Han har nylig begynt å prate og bable og han er nå 5 år.
Så det med dren hjelper fort for normale barn.
 
Hun var 17 mnd. Var en helt utrolig forskjell, fra å gråte av smerter i timesvis hver natt sov hun hele natta med en gang drenene ble satt inn. Ble operert pga væske i ørene. Måtte vente noen mnd for å se om det gikk over av seg selv før vi gikk operasjon.
Dette gir meg håp... Hva mener du med å vente noen mnd ? Var det etter de ble det inn dren ?
 
Min var 13 mnd. Ikke vanlig når de er så små, men pga ekstremt mange ørebetennelser, og derav sen utvikling samt en haug med kurer, så ble det vurdert som nødvendig. Vi merket forskjell dagen etter og han har hatt færre ørebet. etter han fikk dren. :) Er veldig takknemmelig for vi fikk gjort dette da det ble gjort. Googlet meg i hel i forkant, men det var ikke så "dramatisk" som jeg hadde sett for meg.
 
Vesle skatten var 3 år da han fikk dren.
Han fikk dessverre mange ørebetennelser når han hadde dem - og drenene datt ut etter ca 1 1/2 - 2 år.
 
Vesle skatten var 3 år da han fikk dren.
Han fikk dessverre mange ørebetennelser når han hadde dem - og drenene datt ut etter ca 1 1/2 - 2 år.
Ånei, så leit.. var dere en av få som fikk det ?
 
Ble han bra da eller fikk han nye dren?
Den siste kontrollen han var på Øre/Nese/Hals-poliklinikk så har han nå fine ører.
Men når han f.eks er forkjøla så får han veske i øret og får da ubehag.
Sånn jeg har skjønt det så skal han få faste kontroller på Øre/Nese/Hals-poliklinikk så da vil de følge med. :)

Ånei, så leit.. var dere en av få som fikk det ?
Øre/Nese/Hals-poliklinikk sa at det var ikke uvanlig at folk som har dren får ørebetennelse.
 
Den siste kontrollen han var på Øre/Nese/Hals-poliklinikk så har han nå fine ører.
Men når han f.eks er forkjøla så får han veske i øret og får da ubehag.
Sånn jeg har skjønt det så skal han få faste kontroller på Øre/Nese/Hals-poliklinikk så da vil de følge med. :)


Øre/Nese/Hals-poliklinikk sa at det var ikke uvanlig at folk som har dren får ørebetennelse.
Nei jeg har jo lest om det. Men lurte på om det fantes noe statistikk på det. Godt dere får god oppfølging da :happy:
 
Dette gir meg håp... Hva mener du med å vente noen mnd ? Var det etter de ble det inn dren ?

De ville vente for å se om væsken gikk bort av seg selv før de la inn dren. Og så var hun ikke ett år enda da, og de vil ikke legge barn under ett år i narkose om det ikke er helt nødvendig.
 
Den siste kontrollen han var på Øre/Nese/Hals-poliklinikk så har han nå fine ører.
Men når han f.eks er forkjøla så får han veske i øret og får da ubehag.
Sånn jeg har skjønt det så skal han få faste kontroller på Øre/Nese/Hals-poliklinikk så da vil de følge med. :)


Øre/Nese/Hals-poliklinikk sa at det var ikke uvanlig at folk som har dren får ørebetennelse.
ja vi får også oppfølging på ØNH
Hatt dren 4 ganger , var lagt inn for 5 gang men da var plutselig ørene fine en liten stund.
Vi har også hatt noen ørebetennelser med dren ,
 
ja vi får også oppfølging på ØNH
Hatt dren 4 ganger , var lagt inn for 5 gang men da var plutselig ørene fine en liten stund.
Vi har også hatt noen ørebetennelser med dren ,
Vi fikk ofte klage i fra barnehagen at de syntes at det var ekkelt at det rant ut både blank - og farget veske ut av ørene.
ØNH sa at det var normalt at det rant ut av ørene når man har dren men barnehagen klarte ikke helt å slå seg til ro med det.
Så vi måtte på flere kontroller med vesle skatten på ØNH..
 
Back
Topp