Dren i ørene

Maliya!

Elsker forumet
Noen som har fått operert in dren i ørene på ungene sine?

Har planer om å gjøre det på min 4åring som er constant forsjøla og hører dårlig stadig vekk.

Hvordan opplevde dere det, blei det noe bedre?

Jeg hadde dren som barn, og husker det var en befrielse å høre normalt [:D]
Måtte si til mamma at hun måtte slutte og rope når hun skulle snakke med meg [8D]

ingen som har unger med dren?

Jentungen her har, men jeg kan ikke si at vi merka noe forskjell, rett og slett fordi vi ikke ante at hun trengte det før hun ble operert. (Hun skulle ta mandlene, og da oppdaga de mye væske i ørene og la inn dren i begge)
Hun har hørt godt og pratet tidlig, men har hatt MYYYYE ørevoks, så har kanskje i perioder hatt litt nedsatt hørsel. Jeg vet rett og slett ikke.
MEN etter siste operasjon nå for en mnd siden, så fjernet de en stor polypp i nesa, og etter det har hun ikke hatt ørevoks som vi har sett iallefall! [:)]

eldstejenta vår har dren på høgre øre og fjerna en polypp...ho va konstant sjuk, ofte ørebetennelse, halsbetennelse og feber..snørra masse...no har ho ikkje hatt ørebetennelse...virka som ho høre veldi godt no på d øre for tåle ikke så godt høge lyda...da helde ho seg for øra..

Hun fikk dren i ørene på Torsdag. Hun skulle oprere polyppene fordi hun konstant er syk og de mente hun hadde dårlig hørsel på det venstre øret men hun fikk i begge.
Hun hører MYE bedre alerede ja[:)]

Snuppa mi la inn dren når hun var 1.5 år, fjernet også mandler og polypper. Det var veldig morsomt når hun plutselig hørte ting, men varte dessverre ikke lenge. Hun fikk en slags betennelse i det ene øret, som vi ikke klarte å få bukt med. Så etter 1 år måtte vi fjerne de igjen og skrape bort guffa. hun ble etter denne operasjonen friskmeldt i august, men har fullt av væske i mellomøret igjen og da ønsker de å sette inn dren på nytt. Jeg gjør alt for at snuppa mi skal bli bedre, for hun sliter med dette og dårlig uttalt språk.

Men vi skal til homeopat imorgen for å se om alternativ medisin kan være noe for frøkna mi. Krysser fingrene.. Selv om jeg jo ikke tror det villle blitt samme komplikasjon med ny dren innsetting. Bare tenker at det er verdt å prøve.[:D]

Har ikke satt dren i øre på ungen, men har det selv. å sier bare KJØR PÅ!
Bedre at han får det nå å kanskje blir kvitt plagene enn å gå med det lenge :)
Fikk det uheldigvis ikke før jeg var 14, har operert det inn 2ganger, å det er ne lett oprasjon.
tar ikke lang tid, og er ikke vondt :) Absolutt verdt det. Hører ikke bedre da (men er allerede nesten døv på ene sia)
Lykke til med valget, å lykke til hvis det blir dren[:)]

jeg hadde det som barn... var inne X antall ganger å la inn ny siden de fallt ut helle tiden..

ikke så mye bedre hørsel, men har så å si ikke hatt ørebetendelse etter jeg begynte å legge de inn.. før det hadde jeg betendelse ca 1 gang i mnden [&:][:'(]

Åå så bra at så mange er fornøyde da! Er i grunn litt engstelig for å legge ham i narkose, men hvis det er så bra som dere sier så gjør jeg jom det likevel.

Er det sant at de ikke kan bade på mange mndr etterpå? Svømmehallen,mener jeg. Han holder akkurat på å lære å svømme og dykke med briller og greier så det er jo litt synd da!

kan ikke få vann i ørene, husker det gjorde vondt da jeg hadde dren... men har sett på apoteket at de selger ørepropper med pannebånd for barn med dren for å unngå vann i ørene...

Back
Topp