Drastiske endringer i mitt liv

VilSåGjerne

Forumet er livet
jepp,det er det som kommer til å skje no.....

eg skal gjøre alt i min makt for at kroppen min skal være mottakelig for disse eggene mine sånn at de vil være der inne lenge.

en venninde av meg sier at det ikke er en sykdom det å ikke å bli gravid,man bør leve normalt,
for meg er det en "sykdom" det å ikke bli gravid, så her må det "medisinering" til[:D]

altså:
* metforminen min MÅ tas 3 ganger for dagen,hver dag.
* Vitaminer og folfat skal tas hver kveld.
* røyking,dette skal kuttes ut.
* Alkohol,reuseres kraftig, aller helst;KUTTE DET HELT UT.
* Snop, kuttes ut men får lov no i begynnelsen,en slags premie[:)]
* mat; skal virkelig passe på ka eg spiser, for å kanskje redusere vekten litt til.

Klarer eg dette så e eg god,virkelig god.

så eg har no vært inne på sosial og helsedirektoratet og bestilt meg disse brosjyrene:

IS-1146  
Mat, bevegelse, trivsel - et bedre liv med diabetes 
Bokmål / Urdu 

0.00

IS-0066  
Når røyksuget melder seg 
Bokmål/Nynorsk 

0.00

IS-0064  
Kvinner og tobakk 
Bokmål/Nynorsk 

0.00

IS-1313  
Informasjon til gravide om fosterdiagnostikk 
Bokmål 

0.00

IS-1076  
Alkohol i kroppen 
Bokmål 

0.00

IS-1249  
Røykfri graviditet 
Bokmål 

0.00

IS-0177  
Hjelp til røykeslutt - Faktahefte om KOLS og røykeslutt 
Bokmål 

0.00

IS-1215  
Røykesluttprogram for gravide 

så håper disse hjelper meg en del på vei[:D]

Hm...jeg trodde det var jeg som var mest sprø her inne jeg, men jeg er hvist i godt selskap.

Men det skal du ha det er mye positivt her, men du kan jo spise godt en gang i uken da, ellers så har jeg ikke så mye mer å påpeke er der forsåvidt selv, men jeg slipper endel av det du skal da.

Men det er viktig å ta vare på kroppen sin så stå på du, med masse energi. Da for du utløp på en eller annen måte og du gjør i tillegg noe bra for kroppen din.[;)]

ORIGINAL: twinanne

Hm...jeg trodde det var jeg som var mest sprø her inne jeg, men jeg er hvist i godt selskap.

Men det skal du ha det er mye positivt her, men du kan jo spise godt en gang i uken da, ellers så har jeg ikke så mye mer å påpeke er der forsåvidt selv, men jeg slipper endel av det du skal da.

Men det er viktig å ta vare på kroppen sin så stå på du, med masse energi. Da for du utløp på en eller annen måte og du gjør i tillegg noe bra for kroppen din.[;)]

godt vi e to

takk takk[:D]

har nå bestilt boken endelig røyk fri eller ka den het, så har eg bestilt meg ennå en god bok[:)]"eggløsning" heterden, sikkert noe lignende den "prosjekt baby"[:D]

så istedet for å røyke,så skal eg lese[:D]

ORIGINAL: Apple

Dette høres bra ut, VilSåGjerne! Dette klarer du! [:)]

Men det er lurt å unne seg noe snop/godt innimellom, eller er det lett å sprekke... Ha lørdagsgodt f.eks[:)]

sign dette. Som et klokt menneske sa; i dag er første dag i resten av ditt liv (eller noe lignende), så da er det bare å sette igang da! Blir spennende å høre hvordan det går, og siden du har sagt det så "høyt" så skal vi "sjekke" deg, presse deg litt.. hihihi..[:D] You go girl!

Signerer denne. Jeg sluttet også å røyke ved forsøkene, men nå i påsken har det slidd ut litt. Men klarte det så fint sist, så vet jeg skal klare det igjen. [:)]

ORIGINAL: Vugge

Slenger meg på den røykeslutt planen din jeg også! Sprakk etter siste forsøket, og har fått beskjed om at jeg får ikke noe nytt forsøk hvis jeg ikke slutter, så jeg mmååå bare! =)

kem som har sakt det???? det hørtes nesten litt brutalt ut[&:]

men flott vist du er med på dette så er vi to[:D]

ORIGINAL: VilSåGjerne

ORIGINAL: Vugge

Slenger meg på den røykeslutt planen din jeg også! Sprakk etter siste forsøket, og har fått beskjed om at jeg får ikke noe nytt forsøk hvis jeg ikke slutter, så jeg mmååå bare! =)

kem som har sakt det???? det hørtes nesten litt brutalt ut[&:]

men flott vist du er med på dette så er vi to[:D]

Veit at porsgrunn er veldig nøye på at man ikke røyker og er ca. normalvektig. Rett og slett for at det øker sjansene betraktelig.
Synes ikke det er så rart jeg.........

ORIGINAL: ~ Babysyk ~

Er nok lurt å kutte ned på alkoholen. Kutte ut røyken. Og ta vitaminer og pillene du får beskjed om å ta, hver dag. Det er viktig, for at de skal virke som de skal.

Lykke til [:)]

har jo sluttet[:D]hihi[:D] og eg e flink skal eg si deg[:D]

Back
Topp