Drastisk endring av form/bekken på kort tid..noen andre?

Sportyspice

Flørter med forumet
Jeg har gått fra å være i god form og bevegelse fra uke 36 til å plutselig nesten ikke klare å gå nå i uke 38. Stiv i bekken, mye stikking og nedpress. Var hos jordmor i dag og hodet er festet. Er ikke så utålmodig på at baby skal komme, men blir litt bekymret for å gå over hvis det fortsetter sånn, redd jeg blir helt sengeliggende på slutten.. 12 dager til termin, fødte på termin med førstemann.

Flere som har opplevd en så stor endring på kort tid?
 
Jeg har gått fra å være i god form og bevegelse fra uke 36 til å plutselig nesten ikke klare å gå nå i uke 38. Stiv i bekken, mye stikking og nedpress. Var hos jordmor i dag og hodet er festet. Er ikke så utålmodig på at baby skal komme, men blir litt bekymret for å gå over hvis det fortsetter sånn, redd jeg blir helt sengeliggende på slutten.. 12 dager til termin, fødte på termin med førstemann.

Flere som har opplevd en så stor endring på kort tid?

Oh yes! Hatt egentlig super form hele svangerskapet, men etter hodet festet seg i uke 36 så har det vært vanskelig og vondt å gå. Omtrent over natten med tilhørende flyging på do!
I tillegg startet maseriene siden han ligger å presser på, men nå i uke 39+4 er jeg fremdeles bare 2 cm med heftigere modningsrier hver dag og natt.

Hadde vært greit å gå over termin siden formen var så bra, men nå tror jeg at jeg må be om å bli satt i gang så snart som mulig hvis han ikke kommer av seg selv rundt termin!
Førstemann kom før termin, men tenker personlighetmessig så er han her utrolig mer bedagelig anlagt haha!
 
Har ikke hatt et eneste bekkenproblem hele svangerskapet, før uke 36. Han sank ned og alt av smerter begynte.
 
Oh yes! Hatt egentlig super form hele svangerskapet, men etter hodet festet seg i uke 36 så har det vært vanskelig og vondt å gå. Omtrent over natten med tilhørende flyging på do!
I tillegg startet maseriene siden han ligger å presser på, men nå i uke 39+4 er jeg fremdeles bare 2 cm med heftigere modningsrier hver dag og natt.

Hadde vært greit å gå over termin siden formen var så bra, men nå tror jeg at jeg må be om å bli satt i gang så snart som mulig hvis han ikke kommer av seg selv rundt termin!
Førstemann kom før termin, men tenker personlighetmessig så er han her utrolig mer bedagelig anlagt haha!

Ja, haha, er en gutt dette også, så da har vi vel noen prinser som har lagt seg godt til rette uten noen planer om om å komme ut med det første :hilarious:

Uff, slitsomt med så mye modningsrier i tillegg! Har begynt å murre litt de siste par dagene her også, men husker at det holdt på et par uker sist gang, så tør ikke håpe på at det betyr at det nærmer seg,

Må si jeg uansett er veldig takknemlig for at jeg var i så god form såpass lenge, tenker på de som har hatt det sånn her nesten hele svangerskapet. Men det kom litt kastet på meg nå på slutten. Hadde planer om å treffe venninner, dra på museum og kose meg mens jeg ventet, så ble det bare netflix og tur til postkassa gitt!
Lykke til med innspurten :Heartred
 
Helt motsatt :D hadde forferdelig plager med bekken, vært omtrent invalidisert fram til hun sank bed rundt uke 36-37. Nå er jeg 38+4/5 og har mye mindre plager. Suser rundt hjemme som en renholderske og har full redemodus :D
 
Helt motsatt :D hadde forferdelig plager med bekken, vært omtrent invalidisert fram til hun sank bed rundt uke 36-37. Nå er jeg 38+4/5 og har mye mindre plager. Suser rundt hjemme som en renholderske og har full redemodus :D

Jøss, tenk at det er så forskjellig! Men så bra at du har det bedre nå på innspurten etter å hatt plager så lenge! :D:Heartred
 
Omvendt her også. Gikk med krykker i begynnelsen, forferdelig symfyseløsning. Kunne ikke løfte et bein av gangen i det hele tatt. Så ble det bedre mot slutten. Er i uke 39 straks og har langt ifra så vondt som jeg hadde da. Vagger fremdeles som en pingvin da :hilarious:
 
Jeg fikk et helt annet bekken dagen før fødsel. Var å plukka bringebær med storesøster og ei venninne da jeg plutselig ikke klarte å sette en for rett foran den andre. Gikk sånn cowboy-stil. Sa til mannen min at nå tror jeg d snart skjer noe. Skulle bare ringt til mamma med en gang, da og ikke venta til vannet gikk neste dag. Da var det litt for seint.
 
Back
Topp