drar ting over hode

nancy drew

Forumet er livet
Mini gjør meg gal... han drar alt over ansiktet/hodet... Kneker ansiktet inn i sengekanten, drar kosen over hodet, om det ligger gulpeklut under hodet drar han den også over ansiktet, dyner og tepper er det samme... Han elsker å sove når jeg har en hånd opp i ansiket hans, og "holder" hånden min fast. Får han ikke til å gjøre noe av dette så ligger han med sin egen hånd over munn og nese når han sover...

han ble født med hendene i ansiktet (ikke noe spess behagelig) så jordmor sa han sikkert kom til å ville ha ting opp i ansiktet, men jøsses blir jo helt nærvøs for pusten hans jeg og går i et banka kjør og fjerner/drar vekk ting fra ansikte hans...

hvordan løser dere dette? eller er det bare min som er ille på dette??

når han har dratt den opp i ansiktet, prøv å ta den vekk sånn at han bare har d over øynene og ikke nese/munn. går d greit, eller er han ikke komfortabel med å bare ha d over øynene? skjønner godt at du er bekymret, men disse små bestemmer visst mye på hvordan de vil ha d når de sover. min liker best å sove på mage, og d synest ikke jeg er noe. han får lov om dagen da jeg kan se etter han, men ikke om natten når jeg skal sove. men han må sovne på magen, også må jeg snu han når jeg legger meg. d har heldigvis gått bra så langt *bank i bordet*

Helt normalt hos nyfødte[:)] De har ligget trangt trangt i magen, og vil ha noe over nesen. Her bruker vi en koseklut over halve fjeset.

Ei venninne av meg hadde samme "problemet" men hun brukte en LETT klut som hun la over ansiktet hennes, hun la den ikke over nesen, men skulle den havne der, så var det ikke noe problem. hun er født i juni og har enda en klut i ansiktet når hun sover. Slik man tørket rompa med (om den ikke er enda tynnere).

Min lille sover også med hendene eller min hånd ved ansiktet, hihi :)

Det gjør Sienna og.....helt normalt, mener storesøster her og gjorde det...har iallefall ikke reagert på det.

Sånne tynne gulpekluter. Gass kluter heter det kanskje. De klarer babyen og puste igjennom. Selvom den er brettet 5 ganger.

ORIGINAL: anahen

Helt normalt hos nyfødte[:)] De har ligget trangt trangt i magen, og vil ha noe over nesen. Her bruker vi en koseklut over halve fjeset.

bruk helseteppe, det kan di puste gjennom :)

Hmm, tydeligvis bare jeg som er rar, og følger anbefalingene om å ikke la babyen sove med masse løse tekstiler tilgjengelig...

Dersom du ikke vil la ham trekke teppet over hodet, så er det en tegning av hvordan det kan gjøres i brosjyren om sovemiljø: http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00052/IS-2521_52029a.pdf

Den babyen som sover i egen seng ved siden av foreldrenes følger internasjonale anbefalinger for babysenger. Han er lagt i fotenden, ikke i hodeenden av sengen, så han kan ikke komme seg lengre ned og under teppet. Teppene går kun opp til brystkassen, armene er over teppet. Så er teppene festet rundt madrassen, så babyen ikke kan dra dem over seg. Han har ingen pute, gulpeklut, koseklut eller stor myk bamse, kosebamsen er liten og fast. Dessverre forklarer den norske brosjyren lite, og det hele er som du ser oppsummert med "jeg vil ha minst mulig oppi sengen min".

Har litt angst for at Mia skal få ting over ansiktet jeg og.. Så når hun blir litt større håper jeg vi får henne til å sove i pose, slik at hun ikke har en dyne hun kan dra rundt/sparke rundt.
Foreløpig liker hun det trangt, så jeg svøper henne i teppe og stapper dynen fast å bag'en slik at hun ikke skal klare å flytte den..

Back
Topp