Drar straks til sykehuset

Elewyn

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
For full utredning av Hermines nyrer. Gruer meg litt, men det blir deilig å få det overstått. Hun skal få kontrastvæske sprøytet inn i blæra mens hun ligger i en maskin så de kan se hvordan det ser ut når den tømmes. Vi skal også på poliklinikken for samtale med overlegen. Gruer meg til å sitte på sykehuset med henne i flere timer alene, siden mannen ikke kunne være med i dag. Håper testene går greit og at det ikke er så alt for ubehagelige for henne.

Masse lykke til :)

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Lykke til! Det går nok helt fint å være der alene med henne :)

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Det gikk over all forventning :) De slet veldig med å sette kateter på henne fordi hun er så liten, så de holdt på i 3 kvarter med å forsøke, og måtte tilkalle hjelp fra lege som jobber på nyfødtavdelingen. Alle kateterslangene var for store, men de fant noe de kunne bruke på nyfødtavdelingen tilslutt. Jeg trodde jeg skulle dø tilslutt, der jeg sto bøyd over undersøkelsesbordet med tung blyfrakk på, mens jeg holdt fast hendene hennes, holdt smokken på plass, og ga henne sukkervann. Tok ikke mange minuttene på det varme trange rommet før svetten silte :( Heldigvis var Hermine i godt humør da :) Hun lå og smilte og pratet i mellom forsøkene, og knirket bare litt når vi holdt henne fast og de prøvde å få inn slangen, for det meste lå hun helt rolig av seg selv. Når kateteret endelig var på plass og de begynte å fylle på kontrastvesk, da sovnet hun. Hun sov seg igjennom legesjekken etterpå også.

Testen i dag var først og fremst for å se at det ikke er noen reflux fra blæra til nyrene, og for å se at blæra tømmer seg som den skal. Alt så ut som det skulle :) Om 3 uker skal vi tilbake for en ny stor undersøkelse. Da skal selve nyrefunksjonen testes. Det gjøres ved at et radioaktivt materiale sprøytes inn via vEneflon. Gruer meg litt til det, for det kan bli litt mer ubehagelig for henne, men når det er gjort, hvis alt er bra, så regnes hun som "helt frisk" og trenger lite oppfølging fremover. Det er kun snakk om en årlig sjekk av blodtrykk hos fastlegen, og en ny ultralyd om 2-3 år.

Så godt at det er overstått;)

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Godt at det gikk så fint. :)
Barn og sykehus er aldri gøy!

Back
Topp