drar dere til legen?

Maja87

Glad i forumet
Hei! drar dere til legen med engang dere har funnet ut at dere er gravide? ser det står nesten overalt at når man har funnet det ut bør man komme seg til lege fortest mulig for å stadfeste graviditeten? legen min sa til meg at jeg ikke skulle komme før uke 10 ca..

Jeg fikk også beskjed at det var vanlig å komme på første kontroll uke 10 - 12
Så lenge jeg ikke hadde noen store beskymringer osv. :)

Jeg fikk også beskjed om å ringe tilbake for å bestille time når jeg er rundt 10 uker på vei.

Tror ikkje jeg kommer til å bestille time før jeg nærmer meg 10 - 12 uker..

Gjorde det samme da jeg var gravid med 1. mann.. :)

Skal bestille time til jeg er 10-12 uker på vei[;)]

Trenger ikke lege for å bekrefte at jeg er gravid. Graviditetstestene jeg har tatt og alle symptomene jeg har taler for seg selv [;)]
Så her blir det legetime når jeg må [;)]

Alltid fått første kontroll mellom 10-12 uke, så går noen uker før jeg ringer til legen :)

Det kan være veldig lurt å ta blodprøver og lignende tidlig... sånn at man ikke går med mangler over lang tid tidlig i graviditeten. Mange jenter tar blodprøver hvert 10ende år liksom.[:)] Jeg tar blodprøver 4 ganger i året minimum, så jeg stresser ikke til legen denne gangen. Har allerede time 30.august og tror jeg skal holde meg til da. Mange vet heller ikke om folat o.l. og da kan det være lurt å komme seg til lege. Ikke alle har BV og slik info man kan tråle gjennom.

Hei[:)] Jeg bestilte meg time på et privat legesenter en uke etter positiv test. Jeg har time hos fastlegen min 31.08, men jeg hadde så mange spørsmål. Dette er min første graviditet. Jeg fikk svar på mye, og det ble også tatt blodprøve[:)]

Skal bestille time når jeg er ca 10-12 uker tenker jeg [:)]

Back
Topp