Drammen vs. Bærum sykehus

Bunnymama

Bli kjent med forumet
Hei, jeg bor i Drammen nå og har hele tiden tenkt å føde på Drammen sykehus.
Fant ut for 1 uke siden at vi må flytte tiø Asker og da vil jeg få ca. like lang kjørevei til Drammen og Bærum sykehus.
Så nå er spørsmålet :hvor skal jeg føde? Hvor er det best? Noen med erfaring eller innspill?

Jeg er førstegangsfødende og har ingen erfaring. Har lest at på Bærum sykehus har de lystgass (vet ikke om dette er et must) men de har familierom, så er nesten garantert at far får være med på barsel. Synes dette er veldig viktig for oss.

På Drammen har de ikke familierom, men man kan få om det er ledig. Noe jeg tviler på da det er mange som føder på sommeren.
Det positive på Drammen er jo selvfølgelig nyfød insentiven.

Og vet at nå under corona så blir både mor og far hurtigtestet på Drammen sykehus (vet ikke med Bærum, men kan jo forandre seg tiø den tid).

Er nå veldig usikker på hva vi skal velge. :arghh:
 
Jeg vet ikke noe om Drammen, men skal føde på Bærum selv nå.

Har mange venninner som har født på Bærum og de er strålende fornøyde :)
Det er et STORT pluss for oss at pappa får være med oss på familierom på barsel.

sist fødte jeg på Rikshospitalet, og var fornøyd med føden, men syns det var ekstremt leit at pappa måtte dra når det var siesta og på natten på barsel - spesielt som sliten førstegangsfødende.

ville valgt Bærum fremfor Drammen bare pga barsel faktisk. Er ikke langt om det skjer noe og baby må på nyfødt :)
 
Jeg vet ikke noe om Drammen, men skal føde på Bærum selv nå.

Har mange venninner som har født på Bærum og de er strålende fornøyde :)
Det er et STORT pluss for oss at pappa får være med oss på familierom på barsel.

sist fødte jeg på Rikshospitalet, og var fornøyd med føden, men syns det var ekstremt leit at pappa måtte dra når det var siesta og på natten på barsel - spesielt som sliten førstegangsfødende.

ville valgt Bærum fremfor Drammen bare pga barsel faktisk. Er ikke langt om det skjer noe og baby må på nyfødt :)

Vi skal velge mellom Riksen (nettopp flyttet fra Oslo) eller å bytte til Bærum nå. Interessant å se hva du skriver her!
 
Jeg tilhører Drammen, men søkt og fått plass ved Bærum pga lystgass.
 
Vi skal velge mellom Riksen (nettopp flyttet fra Oslo) eller å bytte til Bærum nå. Interessant å se hva du skriver her!

ja, absolutt veldig fornøyd med føden på riksen. Så trygge og dyktige folk som jobber der.

var dessverre ikke så fornøyd med barsel, men det kan være tilfeldig og.
Vi reiste hjem dagen etterpå slik at pappa kunne være med oss hele tiden.
 
Sniker fra juli. Jeg fødte på Drammen sommeren for ein par år siden, midt i høysesong. Likevel var det god plass og far fikk være med på hele oppholdet. Føltes veldig trygt at de har nyfødt intensiv, hvis det skulle oppstå problemer.
 
Jeg har ikke født på bærum men hører folk er veldig fornøyd med de. Samme med Drammen, der har jeg vært to ganger å vært veldig fornøyd selv. Liker meg jo der siden jeg er kjent, å intensiven er et stort pluss blir nok veldig bra uansett hva du velger. Har flere som har vært både her å der å ville vært usikre på hvor de skal neste gang.
 
Back
Topp