Drammen eller Bærum sykehus?

Neom

Glad i forumet
Juli13-jentene
Noen som har erfaringer fra å føde på et av eller begge disse stedene? Bor midt imellom, og vil gjerne ha noen tips i tilfelle jeg får muligheten til å velge. :)

Jeg født på Drammen sist, kunne velge mellom Drammen og Bærum. Valgte først Bærum fordi de hadde lystgass, men snakket med en jordmor som jobbet på Drammen som "solgte" inn Drammen til meg. Det som ble avgjørende er at Drammen har barneintensiv avd., og for meg var det en trygghet om noe skulle gå galt. Bærum bruke barneintensiven på Rikshospitalet (om jeg ikke husker feil)og da må barnet fraktes dit, osv..

Jeg har ikke angra på å føde på Drammen, følte meg godt ivaretatt! Blir Drammen denne gangen også :)

Takk for svar. At de har barneintensiv er absolutt et pluss, sånn i tilfelle noe skulle gå galt.

Veldig viktig å føle seg godt ivaretatt også. Har de mye enerom, eller er det mest tomannsrom?

Fødte på Rikshospitalet de to forrige gangene, men måtte dele rom begge gangene, så ble dårlig med søvn. Nå har jeg flyttet, så er uansett ikke et alternativ lenger. :)

Jeg har født to på Drammen. Hører egentlig til på Bærum men velger Drammen uten tvil på nr. 3 også!!

Det høres jo lovende ut. Jeg hører nok strengt tatt til Drammen siden jeg bor i Buskerud, men er jo greit å kunne gjøre et eget valg om man kan. :)

Back
Topp