Drammen drittsykehus

mkrago

Elsker forumet
Jeg var på sykehuset i dag pga ekstra oppfølging, trodde det var fordi jeg hadde HELLP med storebror men var pga kvalmen, det er greit men ble litt satt ut. Jeg forklarte hva som hadde skjedd med storebror og fikk ett litt overrasket blikk og obs kommentarer. Heldigvis tok jordmoren meg seriøst, men uansett hva jeg sa brydde hun seg ikke om henvisningen til samtaler slik at jeg kan bearbeide den forrige fødselen. Hun sier at jeg skal få time til OUL i løpet av ca 2-3 uker (uke 15+3 idag) og at vi da skal avtale time til glukose belastningstest i uke 20 ca (storebror var stor 4,1kg) ville vente så lenge pga kvalmen.

Jeg tusler ut i resepsjonen og leverer det gule arket mitt og spør om når jeg har time til OUL, får det sure svaret at mellom uke 18 og 21 får man time. Jeg blir ganske satt ut og sier at nationale retningslinjer sier vell at det skal være mellom uke 17 og 19. Nei, her er det mellom 18 og 21 så folk ikke får det for tidelig og heller ikke for sent. Jeg klarte ikke å svare at jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle få time ca uke 18\19 gikk bare litt forvirret bort og dro hjem.

Nok en gang forbanner jeg skjebnen som gav oss termin i midten av juli og ikke ett mer passende tidspunkt hvor sykehuset har litt mer tid til hver enkelt fødende.
 
Jeg var på sykehuset i dag pga ekstra oppfølging, trodde det var fordi jeg hadde HELLP med storebror men var pga kvalmen, det er greit men ble litt satt ut. Jeg forklarte hva som hadde skjedd med storebror og fikk ett litt overrasket blikk og obs kommentarer. Heldigvis tok jordmoren meg seriøst, men uansett hva jeg sa brydde hun seg ikke om henvisningen til samtaler slik at jeg kan bearbeide den forrige fødselen. Hun sier at jeg skal få time til OUL i løpet av ca 2-3 uker (uke 15+3 idag) og at vi da skal avtale time til glukose belastningstest i uke 20 ca (storebror var stor 4,1kg) ville vente så lenge pga kvalmen.

Jeg tusler ut i resepsjonen og leverer det gule arket mitt og spør om når jeg har time til OUL, får det sure svaret at mellom uke 18 og 21 får man time. Jeg blir ganske satt ut og sier at nationale retningslinjer sier vell at det skal være mellom uke 17 og 19. Nei, her er det mellom 18 og 21 så folk ikke får det for tidelig og heller ikke for sent. Jeg klarte ikke å svare at jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle få time ca uke 18\19 gikk bare litt forvirret bort og dro hjem.

Nok en gang forbanner jeg skjebnen som gav oss termin i midten av juli og ikke ett mer passende tidspunkt hvor sykehuset har litt mer tid til hver enkelt fødende.

Så kjipt! Tror jeg ville blitt skikkelig irritert og egentlig litt redd, man blir liksom så maktesløs.

Hva med å be om henvisning til psykolog isteden? Hvis du rekker det før fødselen, det tar jo litt tid. Jeg går til en privat. Skal dit på søndag, og skal ta opp et par ting jeg har prøvd å ta opp med jordmor, men bare følt meg verre etterpå. Veldig betryggende å ha henne i tillegg, selv om det er dyrt.
 
Fødte på Drammen i 2013. Ultralyd i uke 19. Uke 19 denne gangen og ser jeg.

Jeg fødte også på Drammen i 2013 og da tror jeg at ultralyd var i uke 18 eller 19. Det der jo helt greit og innenfor retningslinjene, men ble litt satt ut når jeg fikk beskjed om at det ikke sikkert at jeg får time for i uke 21. Når har du termin siden du allerede har fått time?
 
Men er dette din faste jm?
Min jm henviste meg til psykisk jordmorteam og jeg har vært på min første samtale :)
De må jo ta slike ønsker seriøst!!!!!
 
Uff, denne overskriften kunne vært skrevet av meg selv. Jeg hadde ingen alvorlige komplikasjoner ifm forrige fødsel, men jeg brukte lang tid på å jobbe meg gjennom opplevelsen min både før og etter fødselen. Jeg er helt sikker på at det var uke 17-19 som gjaldt da jeg var på ultralyd der sist, men har flyttet så skal ikke dit denne gangen. Kanskje du kan ta det opp med jordmoren du evt går til på helsestasjonen, det er da en del av oppfølgingen at det skal være rom for å bearbeide vanskelige følelser i forbindelse med fødsel.
 
Ville da heller gått til jordmor på helsestasjonen jeg... og jeg fikk ikke time til oul før jeg 19+3 selv om det står 17-19...
Utrolig kjedelig å få den type behandling da :/
Får virkelig håpe du får time snart og ikke må gå lenger enn uke 19...
 
Jeg var på sykehuset i dag pga ekstra oppfølging, trodde det var fordi jeg hadde HELLP med storebror men var pga kvalmen, det er greit men ble litt satt ut. Jeg forklarte hva som hadde skjedd med storebror og fikk ett litt overrasket blikk og obs kommentarer. Heldigvis tok jordmoren meg seriøst, men uansett hva jeg sa brydde hun seg ikke om henvisningen til samtaler slik at jeg kan bearbeide den forrige fødselen. Hun sier at jeg skal få time til OUL i løpet av ca 2-3 uker (uke 15+3 idag) og at vi da skal avtale time til glukose belastningstest i uke 20 ca (storebror var stor 4,1kg) ville vente så lenge pga kvalmen.

Jeg tusler ut i resepsjonen og leverer det gule arket mitt og spør om når jeg har time til OUL, får det sure svaret at mellom uke 18 og 21 får man time. Jeg blir ganske satt ut og sier at nationale retningslinjer sier vell at det skal være mellom uke 17 og 19. Nei, her er det mellom 18 og 21 så folk ikke får det for tidelig og heller ikke for sent. Jeg klarte ikke å svare at jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle få time ca uke 18\19 gikk bare litt forvirret bort og dro hjem.

Nok en gang forbanner jeg skjebnen som gav oss termin i midten av juli og ikke ett mer passende tidspunkt hvor sykehuset har litt mer tid til hver enkelt fødende.

Uff.. det var ikke noe hyggelig møte nei.. kan du bytte sykehus? :)
 
Dessverre er det å få ekstra kontroller ikke alltid lett. Selv om jeg hadde begynnende fødsel i uke 22 sist, har jeg ikke fått time til ekstra kontroll. Fikk brev om at jeg skulle få time i løpet av 3 mnd. Det er jo fint, men jeg er fullgåtte 18 uker om et par dager. Må mase, forklare og mase igjen.
 
Jeg har vært gjennom habituell abort , ivf og har progesteron svikt men ekstra oppfølging fra det offentlige? Pøh ... var på en ul i uke 7 pga riksen krever det for å se antall fostre etter ivf men null og niks annet.. det har jeg selv ordnet privat i uke 12 med ul..
Men ingen andre samtaler eller undersøkelser eller oppfølging. ..
Hadde 3 store cyster også og der sviktet kongsberg sykehus på det høyeste ved å si at 2 var forsvunnet, mens på den private ul 2 dager senere så var det 2 der på 4 cm hver!
Mistet totalt tillit til jordmor der..
Så gresset er ikke grønnere på andre sykehus dessverre. .. :/
 
Jeg fikk egentlig time til ul når jeg skal være 20+2 men måtte bytte den slik jeg har noen til å passe mini mens vi er til ul. Nå skal jeg ha når jeg er 18+5. Men har hørt flere som ikke har hatt oul før rundt uke 20/21. I skriv jeg har fått står det retningslinjer for oul i uke 18-20. Men jeg skal til sus da
 
Jeg fødte også på Drammen i 2013 og da tror jeg at ultralyd var i uke 18 eller 19. Det der jo helt greit og innenfor retningslinjene, men ble litt satt ut når jeg fikk beskjed om at det ikke sikkert at jeg får time for i uke 21. Når har du termin siden du allerede har fått time?
Jeg har termin 2 juli ultralyd 1 februar
 
Jeg fødte også på Drammen i 2013 og da tror jeg at ultralyd var i uke 18 eller 19. Det der jo helt greit og innenfor retningslinjene, men ble litt satt ut når jeg fikk beskjed om at det ikke sikkert at jeg får time for i uke 21. Når har du termin siden du allerede har fått time?
Tror jeg hadde reagert jeg også om jeg måtte vente helt til uke 21.
 
Back
Topp