Dramatisk kveld i går... *lang*

~Blikk~

Elsker forumet
I 9 tiden i går kveld fikk jeg noen helt vannvittige magesmerter. Veldig vonde tak midt i magen! 
Trodde først det var mageknip,for det startet litt forsiktig, men det ble bare vondere og vondere og langt forbi mageknip. Jeg startet å kaste opp fordi det gjorde så vondt... Satt bare å pustet meg gjennom det jeg klarte,
Prøvde å få tak i mannen min som var på trening (ikke lett:P) mens guttungen hadde en liten sutrestund og jeg løp på do (fantastisk!)... 
Når jeg endelig fikk tak i han komme han fort hjem og rett etter kom svigermor på slep så vi kunne dra på legevakta, men jeg ba mannen ringe legevakta før vi dro dit for jeg orket ikke tanken på å sitte der å vente. Vel, legevakta var fryktelig "hjelpsomme", fikk beskjed om å ta to smertestillende og vente en time, hurra!
Jeg trodde aldri at smertene hadde noe med rusket å gjøre, for smertene var mye høyere opp og jeg blødde aldri noe. Svigermor derimot mente vi burde ringe føden, men jeg vet at de ikke hadde "brydd seg" om meg siden jeg ikke er over 23 uker. Hadde det vært fare for at babyen kom ut hadde det ikke vært noe å redde uansett... Så vi ringte ikke føden.
Etter en god stund dabbet magevondtene av, smertestillende og varmeflaske gjorde susen.
Sovnet ganske fort etter at vi lyttet litt på hjertelyden (svigermor klarte å skremme meg litt).
I dag har formen vært uggen, men ingen vondter i magen! *bank i bordet*

Å huff a meg så grusomt ekkelt, sitter med frysninger opp til nakken. Jeg håper virkelig at den lille har det bra og at det ikke er noe alvorlig med deg. Fortsetter det må du bare ringe å mase igjen, og få en UL skjekk.
Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!

Isj, så ekkel opplevelse! Jeg hadde også et par episoder med sterke smerter øverst i magen da jeg var gravid sist. Kjempevondt! 

Smulan* skrev:
Isj, så ekkel opplevelse! Jeg hadde også et par episoder med sterke smerter øverst i magen da jeg var gravid sist. Kjempevondt! 

Sist jeg gikk gravid fikk jeg gallesteinsannfall og blei lagt inn, men har vært gjennom operasjon mtp det, men typisk at jeg skal få vondt pga noe annet denne gangen, just my luck!
Fant du ut hvorfor du hadde vondt sist?

Huff, så ekkelt!!! Men godt det ikke var noe galt med den lille!!!!

Huff det hørtes ikke godt ut.. Bra formen er bedre

Så ekkelt!! Jeg vet ikke om det er det samme, men jeg hadde noe lignende forrige gang jeg var gravid. Hadde det 4 ganger i løpet av de to siste mnd, og allerede 1 gang nå.. Begynner under de nederste ribbeina, og sprer seg litt utover. Til meg kom de i skikkelige tak som fortsatte i flere timer. Ble aldri undersøkt, så jeg aner ikke hva det var. Første gang trodde jeg først det var pga et belte som strammet rundt midjen..
Var det noe slikt du hadde nå eller når du hadde gallesteinsanfall? Vet ikke om jeg burde ta kontakt med lege om det blir flere ganger..?

Huff da:( Hørtes ikke noe godt ut i det hele tatt! Bra det roet seg ned endel og får håpe det ikke gjentar seg.

Nevn det for lege eller jordmor neste gang så kanskje du får noen råd eller informasjon om hva det kan være.

Men veldig bra og høre at alt er bare flott nå

minnie2 skrev:
Så ekkelt!! Jeg vet ikke om det er det samme, men jeg hadde noe lignende forrige gang jeg var gravid. Hadde det 4 ganger i løpet av de to siste mnd, og allerede 1 gang nå.. Begynner under de nederste ribbeina, og sprer seg litt utover. Til meg kom de i skikkelige tak som fortsatte i flere timer. Ble aldri undersøkt, så jeg aner ikke hva det var. Første gang trodde jeg først det var pga et belte som strammet rundt midjen..
Var det noe slikt du hadde nå eller når du hadde gallesteinsanfall? Vet ikke om jeg burde ta kontakt med lege om det blir flere ganger..?

Smertene du forteller om høres veldig ut som de smertene jeg hadde med gallestein. Det gjorde vondt, i lange tak, rundt midjen (rett under bh'n), både i ryggen og magen, på en måte. Hvis du har voltaren kan det hjelpe, men vet ikke om man kan ta voltaren når man er gravid...(?) Hvis du har smerter nå også ville jeg spurt om en ul av galleblæra så fort som mulig. Når vi er lenger ut i svangerskapet klarer de ofte ikke se noe på ul fordi alt inni der har så dårlig plass. Syns du bare skal ta kontakt med legen og få det undersøkt så fort som mulig!

Engel skrev:

Huff da:( Hørtes ikke noe godt ut i det hele tatt! Bra det roet seg ned endel og får håpe det ikke gjentar seg.

Nevn det for lege eller jordmor neste gang så kanskje du får noen råd eller informasjon om hva det kan være.

Ja, krysser fingrene for at det ikke kommer igjen!
Skal nevne det for legen neste gang. Kjenner jeg er helt støl i magen i dag...

Det hørtes ut som gallestein. Hadde akkurat de samme smertene som du beskriver... Kom i tak og varte flere timer og plutselig helt borte. Ufattelig vondt !!

Hede85 skrev:
Det hørtes ut som gallestein. Hadde akkurat de samme smertene som du beskriver... Kom i tak og varte flere timer og plutselig helt borte. Ufattelig vondt !!

Det er det som er greia, jeg har ikke noe galleblære lenger, så skal godt gjøres at jeg får gallesteinsanfall igjen... Gjør vondt litt lenger ned nå og midt i magen, ikke som bed gallestein.

Huff det hørtes ikke bra ut! Synes det var dårlig a legevakta da! Det er ikke gallen som er problemet igjen da? Har fjerna galleblæra men har ennå myyyye vondt. Ikke så sterke som ved gallesteinsanfall tidligere men nok til at jeg blir kvalm osv... Spesielt nå etter jeg ble gravid og ikke har klart å spise regelmessig... Håper du slipper å opplev det igjen iallefall og at lille babyen ligger trygt i magen <3 >

Hede85 skrev:
Huff det hørtes ikke bra ut! Synes det var dårlig a legevakta da! Det er ikke gallen som er problemet igjen da? Har fjerna galleblæra men har ennå myyyye vondt. Ikke så sterke som ved gallesteinsanfall tidligere men nok til at jeg blir kvalm osv... Spesielt nå etter jeg ble gravid og ikke har klart å spise regelmessig... Håper du slipper å opplev det igjen iallefall og at lille babyen ligger trygt i magen <3 >

Jeg håper det ikke er mer galletrøbbel... 
Kjenner jeg er litt ekstra redd for Rusket i ettertid og har alt for lyst til å se at alt er greit der inne på en ul, selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for å klare å vente.

Frøken Muffin skrev:

Hede85 skrev:

Jeg håper det ikke er mer galletrøbbel... 
Kjenner jeg er litt ekstra redd for Rusket i ettertid og har alt for lyst til å se at alt er greit der inne på en ul, selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for å klare å vente.

Ja det skjønner jeg godt! Man blir jo bekymra!! Masse gode tanker til dere iallefall!

Huff da. Dette kjenner jeg igjen fra forige svangerskap....
Hadde nemlig flere slike anfall.

Det er desverre mulig å få gallestein selv om galleblæra er fjernet:(
Jeg har hatt det flere ganger og det er helt grusomt!

Jeg som trodde jeg skulle være kvitt problemet etter operasjonen.

Håper det går bra med deg, og at du slipper flere sånne episoder!

Engel skrev:

Pia84 skrev:
Huff da. Dette kjenner jeg igjen fra forige svangerskap....
Hadde nemlig flere slike anfall.

Det er desverre mulig å få gallestein selv om galleblæra er fjernet:(
Jeg har hatt det flere ganger og det er helt grusomt!

Jeg som trodde jeg skulle være kvitt problemet etter operasjonen.

Håper det går bra med deg, og at du slipper flere sånne episoder!

Nei, er det sant?? Jeg har ikke planer om å få flere gallesteiner!!!

Huff dette var ikke morro å lese :( Håper virkelig det er over og at du slipper mere smerter. Jammen godt du fikk høre hjertelyden da :)) Alt er nok bra med nurket i magen <3 >

Back
Topp