Dramadama ;)

Dramadama

Gift med forumet
Dette blir mest for min egen del, slik at jeg har noe å se tilbake på ;)

Når jeg var 16+5 kjente jeg for første gang skikkelige spark. Hadde spist litt godis så da ble nok babyen hyper. Jeg kastet opp like etterpå da, for jeg tåler ikke søte saker :(

I dag skal vi ha en bitteliten barnebursdag for jenta mi som blir ett år gammel på onsdag. Det blir utrolig koselig med små jevnaldrende barn i hus :)

Så jeg må i gang med å vaske golv og pynte sjokoladekaka :D

Kjenner babyen mer og mer nå, og det er så koselig!
Jeg tåler endelig å spise normalt igjen uten å bli dårlig. Hurra!! Skal forhåpentligvis tilbake i jobb igjen til uka :)

Jobber kun 20% om dagen :(
Utrolig kjedelig å bare sitte hjemme, men når jeg nesten ikke klarer å gå pga bekkenløsning så må det bare bli sånn.

Veslejenta mi reiste seg for første gang 14.august. Da var jeg veldig stolt ja :)
En uke senere så begynte hun å krabbe skikkelig også. Hun "svømmer" en del fremdeles, men er 50/50 med krabbing også :)

Da har valpen hatt løpetid i 3 dager. Usj!! Ønsker meg en pitteliten hund.. Hehe.
Hu har blitt akutt dauhørt men er utrolig rolig til å være en unghund i hormonkaos :P

Nå er babyen aktiv store deler av dagen. Veldig koselig å kjenne så mye spark, men er slitsomt når hu driver og graver seg nedover ;)

Ettåringen vår har nå fått eget rom, og det er så DEILIG!! Rommet er bare tre meter unna vårt, så vi hører om det er noe.
Herlig!
Hu har forøvrig blitt kjempeflink til å stå og til å krabbe. Går ikke enda, men kommer nok snart ;)

Da har vesla lært seg å klatre oppi sofaen på egenhånd! Så da går det ikke ann å la hu leke på stua alene lenger..
Veldig flink da, som har finni ut av dette på egenhånd ;)

Unghunden min på 11mnd fikk cert og ck i dag på utstilling! :D Og ble BIR.
Er så utrolig stolt og fornøyd etter dagens innsats. Vi var med i storringen for å se om hun kunne bli BIG, men det gikk ikke gitt. Da var det rett ut igjen :P Men vi er storfornøyde med dagens premier.

Flinke, fine hunden min!! Om tre uker er det ny utstilling, og vi håper på like godt resultat da også :) 

Ha en god helg alle sammen!

I går, 1.desember klarte vesla å reise seg helt på egen hånd! :D
Hu sto i sofaen og var SÅ stolt av seg selv. Så nå er det om å gjøre å reise seg, og deise ned på rumpa så mye som mulig ;)

Og i dag, 2.desember så fant hu ut hvordan hu gikk NED fra sofaen. Til nå så har det vært vanskelig og vi har løftet henne ned. Men i dag svingte hu beina ned over kanten og akte seg ned. Så da holdt hu på med det i en times tid. Opp og ned og opp igjen. Til mors store glede.
Jeg slipper infarkt, og hu slipper blåveiser :D  Kommer nok til å falle ned fra sofaen fortsatt, men nå mestrer hun den kunsten ihvertfall.

Det begynner også å komme en del tenner nå. Har fått fire stk oppe. Tre av de kommer samtidig ;)  Har fremdeles bare to tenner nede.

Nå om dagen har hun også blitt veldig flink til å spise selv. Søl blir det jo, men er vel derfor vi har vaskemaskin, og hunder som kan "vaske" golvet ;)

Nei for et temperament det er på jenta!!
Blir så sint at hun nesten freser til meg. Tårene spruter og hu ser på meg med et olmt blikk. Hu har begynt å spise med "stor jente gaffel", men må fortsatt ha hjelp til å putte maten på gaffelen ;)
Hun veksler mellom å være pappajente og mammajente. Håper hu blir litt pappajente når babyen kommer, så kanskje jeg slipper unna litt av den dårlige samvittigheten hvis jeg ikke får tid til å ta henne opp akkurat der og da..

I går, 29.desember reiste hun seg helt på egenhånd. Uten støtte, midt på gulvet :D
Hun datt ned igjen på rumpa ganske kjapt, men var tydelig stolt av seg selv. For hun reiste seg og satte seg mange ganger på rad ;)
Hun har klart å reise seg tidligere, men da har hun hatt litt mer støtte.

Gleder meg til hun reiser seg opp og bare går bortover gulvet. Det blir utrolig deilig, for nå er det et evig mas om at vi må holde henne i hendene. Er bare om å gjøre og tørre å slippe seg ;)

10.februar gikk vesla helt på egenhånd. Veldig stolt mamma som knipset bilder for harde livet da ja ;)
Siden da har hun gått litt hver dag. Deilig!

Begynte pottetrening ca 15.februar, og nå tisser hun i potten tre ganger om dagen. Kjempeflink altså!! :)

Back
Topp