Dra på ferie under graviditet

Danskeren

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2019
Hei!

Akkurat nå er jeg 20% sykemeldt, og er gravid 18 uker.

Men siden jeg er fra Danmark har jeg jo lyst på at dra dit - så jeg lurte på, hvis man dra til Danmark en helg (fredagskveld - søndag).

Skal man da melde det fra til NAV?
Nogen som vet regler omkring dette? :anyone

Hei!

Men siden jeg er fra Danmark har jeg jo lyst på at dra dit - så jeg lurte på, hvis man dra til Danmark en helg (fredagskveld - søndag).

Hei :) Du må melde fra til NAV om dette, for sikkerhets skyld. Jeg har akkurat vært 2,5 uke i utlandet og måtte melde fra om det jeg og. Ville ikke tatt sjansen på å ikke melde fra, da smellen ofte kan bli stor om man blir oppdaget. Reiser innenlands må ikke meldes fra om :)

Hei!

Siden du bare er 20% sykemeldt og skal reise bort en helg trenger du nok ikke å melde fra, men det skader ikke å ta en telefon til nav og høre :)

Hei :) Du må melde fra til NAV om dette, for sikkerhets skyld. Jeg har akkurat vært 2,5 uke i utlandet og måtte melde fra om det jeg og. Ville ikke tatt sjansen på å ikke melde fra, da smellen ofte kan bli stor om man blir oppdaget. Reiser innenlands må ikke meldes fra om :)

Ja, vet hvis man skal dra i ukene dagene, var bare i tvivl om det også gjelder for helgene, siden jeg ikke får løn i helgen - men er nok lurt at hører med NAV. :happy:

Siden du bare er 20% sykemeldt og skal reise bort en helg trenger du nok ikke å melde fra, men det skader ikke å ta en telefon til nav og høre :)

Var det jeg også tenkte selv, lurte på om andre havde vært i samme situasjon - men nok lurt at hører med NAV. Takk :happy:

Dersom du ikke arbeider i helger så skal det ikke være behov for å melde fra. Du må bare melde fra de dagene du er sykemeldt fra dersom du reiser utenlands, om jeg har forstått det riktig. Men jeg tenker som resten her at det er greit å gi beskjed så er du på den trygge siden. Om det blir oppdaget at du er utenbys uten å melde fra er konsekvensene så veldig store, og kanskje ikke verdt det. Du skal også ha snakket med legen om at oppholdet ikke vil være til skade eller hinder for å følge opp nødvendig behandling for å få godkjent turen fra nav.

Du må melde fra til NAV selv om det er de dagen du ikke er sykelmedt. Der må du søke om å dra utenlands. Det kan ta litt tid, men de gir deg sikkert dispansasjon til å dra :)

Du må melde fra til NAV selv om det er de dagen du ikke er sykelmedt. Der må du søke om å dra utenlands. Det kan ta litt tid, men de gir deg sikkert dispansasjon til å dra :)

Ja, spurgte chefen min, hun sa jeg må sige fra uanset, for der er samme regler for alle, uanset om man jobber helge eller ikke :)

Back
Topp