Dra på andre siden av kloden med baby på 4 mnd?!

ingeniørfrue

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2016
Må bare spørre dere her hva dere synes :p En bekjent av meg har nettopp fått unge (slutten av august). Nå ser jeg bilder på Facebook at de har reist til ei øy rett ved Madagaskar med babyen :o er ikke det litt rart med en så liten baby? Tenker at det da er tryggere å kanskje reise til et vanlig "syden-land" hvis de absolutt skal reise... Er det bare jeg som synes det er litt spesielt?

Det spørs hvilken øy :) Om det er reunion eller Mauritius så er det helt trygt :) Vi dro til Vietnam når søsteren min var 6 mnd til venner og det gikk også helt fint. Vi jar altid reist mye og det viktigste er å ha alt klart før man drar noe sted og bruker hue ;)

Ja det kan være :) jeg kommer ikke til å gjøre det selv for er for stressa hahaha

Er noe voldsomt til mas ja ;) Jeg har bare orket å dra til familie i skottland hittils, orker ikke noe laaaaang flytur med en rastløs unge :D
De er jo veldig rolige da enn når de bikker 6 mnd. Tror nok ikke ungene på 4 mnd er særlig rastløse med mindre de har kolikk ;) har reist flere ganger med mine spedbarn.

Jeg synes det er enklere jo mindre de er egentlig. Enten ammer mann eller har man med melk og koker opp kjøpe vann, så ser ikke noe problem egentlig.

Syns personlig det er "risky" å dra utenlands (hvertfall langt unna) før vaksine-programmet er "iverksatt"/fullført...mén...er vel en overbeskyttende mor :bag::nailbiting::wacky::smiley-angry026:smiley-ashamed008

Syns personlig det er "risky" å dra utenlands (hvertfall langt unna) før vaksine-programmet er "iverksatt"/fullført...mén...er vel en overbeskyttende mor :bag::nailbiting::wacky::smiley-angry026:smiley-ashamed008
Vaksineprogrammet varer i flere år. Først frem til 12/18 mnd, deretter skolealder. Første vaksine er satt ved 4 mnd. Mener det skal ha blitt satt 3 innen da. Uansett så regner jeg med at de som reiser langt har fått godkjenning av lege og helsesøster. Men for all del, det er opp til enhver :)

Jeg synes det er enklere jo mindre de er egentlig. Enten ammer mann eller har man med melk og koker opp kjøpe vann, så ser ikke noe problem egentlig.
enig med deg:) reiste med vesla da hun var 8 mnd og det fikk veldig bra.hun fikk pupp og hadde med babymat fra Norge.Er en stor fordel å dra før de kan gå.

Vaksineprogrammet varer i flere år. Først frem til 12/18 mnd, deretter skolealder. Første vaksine er satt ved 4 mnd. Mener det skal ha blitt satt 3 innen da. Uansett så regner jeg med at de som reiser langt har fått godkjenning av lege og helsesøster. Men for all del, det er opp til enhver :)
Ja, tøtto mi er 18mndr, og med oppblomstringen av meslinger som var nylig...ble jeg nesten utålmodig -> 15mndrs-vaksinen.

Vi tenker sånn smått på å ta en langtur til Australia/Asia når vår lille er 6-7 mnd. Vi må jo ha forhørt oss med helsesøster osv. men tror det hadde vært veldig spennede å gjort noe slikt.

Vi tenker sånn smått på å ta en langtur til Australia/Asia når vår lille er 6-7 mnd. Vi må jo ha forhørt oss med helsesøster osv. men tror det hadde vært veldig spennede å gjort noe slikt.
Det gjorde vi med førstemann. Vi valgte å reise når han var 8 mnd. Tidspunktet valgte vi mye pga vaksinene. Men jeg tenker at en slik tur er ikke nødvendigvis er for alle. Vi hadde en rolig baby og har reist mye selv før vi fikk barn. Men med nummer to hadde vi ikke kunnet reise så langt med da hun var en mye mer aktiv og høylydt baby. Så da vi fikk henne ble det en mye kortere tur til syden når hun var 4mnd, og det var jo helt supert tidspunkt i forhold til amming og mat. Ellers har vi reist på langtur med barn flere ganger og synes lengre flyturer med filmunderholdning og flere måltider faktisk er mindre stressende enn 4-5 timer til syden... Men man må ha tid til å være en stund for alle takler jo jet lag forskjellig, og en vet jo aldri hvordan det er med babyene på det området før man har prøvd

Jeg synes det er greit, reiste selv til Egypt når datteren min var 3 måneder. Det er mye enklere å reise når barnet blir ammet.

Back
Topp