Dra hjem etter KS?

Huleboer!

Juli 2013 og desember 2014❤
Juli13-jentene
Januarskatter 2015
VIP
Hvis man har planlagt KS i uke 38, hvis alt går bra, når kan man regne med å få dra hjem fra sykehuset? Hvor lenge ble du på sykehuset og hva slags KS hadde du? Hadde du komplikasjoner i ettertid?
(planlagt/haste/katastrofe...osv...)

Jeg hadde hastesnitt, fikk beskjed om at det var vanlig å ligge 4 dager med mindre det oppstår komplikasjoner.

Her tok jeg nå keisersnitt på en tirsdag kl 1330, dro hjem fredag før klokken 12. :)
Det samme sist også, men da fikk jeg tilbud om å dra hjem torsdagen, men det ville jeg ikke. Synes det var greit å være på sykehuset de dagene. :) Hadde en liten en hjemme også, denne gangen hadde jeg to små hjemme!

Alt gikk fint, ingen komplikasjoner annet enn spinalhodepine denne siste gangen. Hadde planlagt keisersnitt 11 dager før termin.

Hadde katastrofesnitt og ble på sykehuset i 3 uker:)
Lillegutt kom i uke 35, og jeg mistet mye blod pga morkakeløsning..

Hadde hastesnitt, dro hjem etter 3 dager. Man har jo fremdeles litt vondt da, men ikke noe som blir verre hjemme enn på sykehus.

Jeg hadde hastekeisersnitt og lå fra lørdag til fredag. Jeg fikk svangerskapsforgiftning og fikk oppfølging av lege etter fødselen, men ikke grunnet snittet.
Jeg var også sengeliggende fra søndag til tirsdag med kateter..

Takk for fine og utfyllende svar, damer.
Hører gjerne fra flere av dere :D

Hadde hastekeisersnitt og mistet litt for mye blod, men dro hjem etter eget ønske etter 5 dager.

Hadde haste KS på en mandag, reiste hjem torsdag. Men da skrev jeg meg ut selv. De ville helst ha meg der minst en dag til.

Sent from my iPhone using BV Forum

Med yngste hadde jeg planlagt ks og ingen komplikasjoner. De så at amming o.l. gikk greitt så jeg fikk reise hjem etter 3. dagen; Kunne vært en natt til om jeg ønsket det selv.

Hadde planlagt ks. Var på barsel i 5 dager til amming var ok, og spinalhodepinen var over. Ellers ingen komplikasjoner. Tok paracet ett par dager etter hjemreise.

Jeg hadde hastesnitt og fikk beskjed om at jeg måtte ligge minst 3 dager, men lenger hvis jeg fortsatt fikk morfin :) Jeg mistet veldig mye blod, så måtte få blodoverføring og hadde jernmangel lenge, men ellers var jeg i ganske ok form :) Sløv på å ta smertestillende og jern når jeg fikk ansvar for det selv, så da ble jeg litt dårlig... Men gikk over når pillene begynte å funke :)

Hastesnitt med nr 1 ( ble et T-snitt i livmoren) lå i 4 dager, planlagt keisersnitt med nr 2, for hjem etter 1.5 døgn :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Planlagt keisersnitt tirsdag og dro hjem fredag formiddag:)

Hadde hasteks, var på barsel i 5 døgn grunnet smerter i etterkant. Mest vondt å reise seg opp fra senga. Ingen komplikasjoner i etterkant.

Hadde hasteks, var på barsel i 5 døgn grunnet smerter i etterkant. Mest vondt å reise seg opp fra senga. Ingen komplikasjoner i etterkant.
Hadde bikinisnitt

Hadde hastesnitt, dro hjem etter 3 dager. Ville egentlig ha meg der en dag til pga babyen hadde gått ned mye etter fødsel, men fikk dra hjem etter eget ønske. Kom tilbake dagen etter for kontrollveiing.

Jeg hadde planlagt ks en tirsdag morgen, og dro hjem lørdag. Det var godt å ha de dagene på sykehuset synes jeg.
Fikk god hjelp.

Og så hadde jeg ingen til å hente oss før lørdagen heller, da kom ei venninne opp med bilen vår og henta oss ;-)
(samboer har ikke lappen, så han og storebror venta hjemme ;-))

Første: katastrofesnitt, sf og koma. Dro hjem 2 uker etterpå.

Andre: hastesnitt (men de hadde god tid). Det ble snitt fra navlen og ned denne gangen også for å ikke få flere arr. Var på sykehuset i 5 døgn. Da klarte jeg å reise meg fra sengen alene (selv om det fremdeles var vanskelig og kjempevondt) og å bære baby og skifte på henne. Hadde absolutt blitt lengre dersom jeg hadde hatt enerom - men ville hjem å ikke bli vekket mer på natten enn av mitt eget barn.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp