Dr. Phil (blir litt provosert)

LinnpinnRG

Gift med forumet
Sitter å ser på det nå. Ei jente på 15 er gravid, noe foreldrene ikke godtar. Dr phil gir henne tre valg: Ta abort, adoptere bort barnet eller at foreldrene hennes oppdrar barnet (noe de ikke vil). Det er da VIRKELIG ikke så firkantet !! Man forandrer seg ofte gjennom de 9 mnd, og etterpå når man har blitt mamma.

Jeg forstår at det er frustrerende for foreldrene at hun er blitt gravid i så ung alder. Men nå har det skjedd da. Og hun vil jo ha barnet, da syns jeg de heller burde støtte henne så hun klarer oppdra det selv. Fælt at de presser på med adopsjon ol. Hadde jeg ALDRI gjort mot mine barn om jeg skulle bli bestemor!! Og det høres ut som det er veldig vanlig å adoptere bort baret sitt i usa foresten [&:]

Nå driver dr phil å gir henne en liksombaby, mage, jobb osv, for å vise hvordan det er. Det er jo helt grei, om man gjør det for å anbefale så unge personer med å vente litt med barn. Men hun er jo allerede gravid, og vil som sagt ha barnet. Så de her gjør det jo kun for å presse fram et valg [:-]

Blir bare så provosert..

Det er så jævla teit med de dukkene ! Kan jo ikke sammenlignes med en baby.. Man blir jo ikke bunnløst glad i en dukke liksom[8|]

Enig med deg HI!

Dette er jo USA. Der har de helt andre holdninger til sånne ting enn vi i Norge har.
Er vel noen her i landet også som får sånne beskjeder hvis de blir gravide i så ung anlder, men kan ikke tenke meg at det er vanlig her.

Jeg ser også på det nå, og det virker som om den eneste grunnen til at hun vil beholde barnet er for å trasse foreldrene... Hun virker som en trassig tenåring som overhodet ikke har tenkt over hva det faktisk innebærer å få en baby! Hun glemte jo faktisk den babydokka hjemme da, virket ikke om hun tok det så tungt..
Ting kan jo forandre seg, men syns hun trengte en reality- check!!

ORIGINAL: Vani

ORIGINAL: Lillingen x2

Det er så jævla teit med de dukkene ! Kan jo ikke sammenlignes med en baby.. Man blir jo ikke bunnløst glad i en dukke liksom[8|]

Enig med deg HI!

jo, det kan det faktisk når de bruker de for å forhindre 14 åringer i å bli gravid.
de tenker jo ikke på hvor mye ARBEID det faktisk ligger i å ha barn! de tror jo bare det er kos.

jeg skjønner poenget ditt, MEN! Det er fortsatt sto forskjell på en dukke og en ordentlig baby, aldri i verden om jeg hadde glemt av en virkelig baby.. Men en dukke derimot kan sikkert lett glemmes..

Enig med deg HI!

jo, det kan det faktisk når de bruker de for å forhindre 14 åringer i å bli gravid.
de tenker jo ikke på hvor mye ARBEID det faktisk ligger i å ha barn! de tror jo bare det er kos.

Ja om de må ligge å dulle med en dukke for å ikke bli gravide er jo hele greia bare tragisk..
Jeg syns uansett det er teit, og spesielt i situasjonen HI nevnte der femtenåringen faktisk er gravid uansett..

Enig med deg HI!

Ja om de må ligge å dulle med en dukke for å ikke bli gravide er jo hele greia bare tragisk..
Jeg syns uansett det er teit, og spesielt i situasjonen HI nevnte der femtenåringen faktisk er gravid uansett..

JA! Hun er jo allerede i denne situasjonen.. Virker jo som de gir henne denne dukka for at hun skal gå lei og ta abort [:-]

Hele usa er forferdelig.
Tvillingen til sambo er gift med ei der i fra, og hun sa at der er du ikke voksen før du er 21 [:-]

Går jo ikke an å gjøre det slik.., hun er jo allerede gravid (nesten som dem ikke har skjønt det)...
Og det kan jo gå helt fint for en 15-åring å få barn [:)]
Har ei venninne som fikk ei jente i sommerferien mellom 9. og 10. klasse [;)]

ORIGINAL: Melancholia

Jeg ble også provosert!! De matet jenta med at hun ikke var i stand til å ta seg av sin egen baby!! Det vet de vel ingenting om. Er noe som heter morsinstinkt, noe som de fleste får med fødselen.

Ja, de leder jo henne kun i retningen å adoptere bort. Jeg dømmer på ingen måte alle som adopterer bort babyen sin, om det er helt deres valg og om det ligger gode grunner bak. Men for meg hadde det vært helt uaktuelt å adoptere bort mine barn!! Jeg var selv 17 da jeg ble gravid første gang. Jeg var umoden på noen områder, og moden på andre. Men det kommer mye på de 9 mnd man går gravid, og om noen står bak og støtter!!

Jeg har idag to hærlige små barn, og hadde ikke klart tanken på at noen andre skulle oppdratt mine barn, som ligner på meg, og som har ligget i min mage i 9 mndr, hørt min stemme der inne osv.. Man har jo et bånd til barnet sitt på en eller annen måte gjennom instinkt (selv om det ikke skjer med engang for alle.) Vil tro det hadde vært et stort traume for meg å nesten bli tvunget til å gi bort barnet mitt! Mamma og pappa ville nok heller ikke greid tanken på å ikke få se på, ta på, høre på, følge opp sine egne barnebarn, og vite at noen andre i verden skulle gjort det..

Skjønner reaksjonene til mange av dere. Tror en 15 åring sikkert kan bli en go mor, d r ikke d d går på. D skal mye til å ta vare på et barn, og jg mener får du barn må du klare å ta vare på dem, oxo økonomisk. Så synes ikke d r rettferdig at foreldrene hennes skal måtte hjelpe til på alle måter m babyen. Om de ikke ønsker d, må d respekteres. Og at en 15 åring her eller i usa kan økonomisk osv ta vare på et barn, tror jg r lite sannsynlig. Så r egentlig litt enig m alle parter her. Skjønner at hun vil beholde barnet, men d r litt egoistisk mener jg da, kan du ikke ta vare på et barn, r du en go mor når du gir barnet et bedre hjem!

Back
Topp