Dr Brown's flasker

Netta87

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Har vært å kjøpt Dr Brown's flasker til snuppa i dag, fordi hun får masse luft i magen av Aventflaskene... Meeeen, i bruksanvisningen står det at man ikke kan vaske de på mer enn 60 grader i oppvaskmaskin... Også at smokken skal kokes før første gangs bruk... Betyr det da at flaskene og resten av "utstyret" ikke kan kokes? Og at smokkene bare skal kokes første gangen?

Noen som har Dr Brown's flasker her? Hva gjør dere? Bare vasker, eller koker dere de også?
Er jo ganske dyre flasker, så har ikke noe lyst til å ødelegge de[&:]

Hmm.. Vi kokte alt til tantebarnet mitt tror jeg.. Men det er jo da 8 år siden;p så jeg husker ikke helt.. :p Men jeg har ingen aning [8|]
Dytter for deg jeg [:D]

ej he kokt alt sammen, både flaska å alt som tilhøre den og det he gått veldi bra [:)]. Nurket he trøske no, så det må kokes i 10min daglig.

Oki, da tenker jeg at jeg koker alt i hop jeg[:)] Har nå kokt Aventflaskene etter hver bruk, og ser ikke ut som de har tatt no skade av det hvertfall[:)] Satser på at disse reagerer på samme måte[:D]

ORIGINAL: Netta87

Har vært å kjøpt Dr Brown's flasker til snuppa i dag, fordi hun får masse luft i magen av Aventflaskene... Meeeen, i bruksanvisningen står det at man ikke kan vaske de på mer enn 60 grader i oppvaskmaskin... Også at smokken skal kokes før første gangs bruk... Betyr det da at flaskene og resten av "utstyret" ikke kan kokes? Og at smokkene bare skal kokes første gangen?

Noen som har Dr Brown's flasker her? Hva gjør dere? Bare vasker, eller koker dere de også?
Er jo ganske dyre flasker, så har ikke noe lyst til å ødelegge de[&:]

Kokte alt i går, jeg... Men tenkte at jeg nå ikke trenger å koke dem mer, bare en slik "oppkok" ved første gangs bruk.

koker de hver gang[;)] her skal alt av eventuelle rester og baselusker vekk og vesla skal få det reinest mulig til hvert måltid...

Jeg har Browns-flaske til pumpen min. Jeg koker alle flaskene for hver gang, inkludert browns-flasken med smokk, plast og det hele. Men vet at flaskene kan bli skjoldet eller ødelagt i oppvaskmaskin. Så her går det kun i koking. Og det går helt fint [:D]

ORIGINAL: chianti

Jeg har kokt min dr.brown  flaske flere ganger:) har hvertfall gått fint med den !

eg har kokt di både me ninstemann og størstemann... går heilt fint det[:D][:D]

Syns det hørtes rart ut om dem ikke tålte mer enn 60 grader skjønner du[:)]
Tok sjansen i går og heiv alt i kjelen, og det gikk veldig fint[:)]

Noen som vet hvor lenge man må koke flaskene hver gang? Må man gjøre det helt til de slutter med flaske, eller holder det å bare vaske dem i varmt såpeavann/oppvaskmaskin seinere?

man skal vel helst koke alt de første mnd. men etter hvert vet jeg om mange som bre vasker de i maskinen uten å koke de etterpå.
her koker vi alt. har både avent og dr. brown etter storebror som hadde kolikk som baby

Back
Topp