Drømmeren sin dagbok

12 og 13 Nov

Vannet mitt gikk ca kl 23.40 den 12 November hadde da akkurat lagt oss.
Sto opp og gikk på do og det bare sildra rosa vann
Jeg ble veldig fortumla og klarte ikke å legge meg ned slik jeg egentlig skulle , men ringte føden..
Di ba meg komme inn til sjekk da siden vannet var gått og hodet ikke var festa på sist kontroll..

Jeg kom inn , leverte fra meg papirene og satte meg til å vente..
Tok ikke mer enn 2 min tror jeg så ble vi hentet inn til sjekk..
Hun var usikker på hodet til Nikolai og måtte få ei anna jm inn.
hun kom inn og kjente over skambeinet , ikke noe hodet der som hun kunne kjenne... "herregud tenkte jeg da" , hun kjente ei stund til og litt lengre oppe kunne hun kjenne noe som minna om hodet hans...
Hun sa da at hun trodde det var hodet , men at det var veldig høyt oppe...
Hun fikk inn en lege med ultralyd for å dobbelsjekke itilfelle seteleie.
Han kunne heldigvis da bekrefte at hodet var ned , men høyt oppe.
Ble da lagt inn på føden pga hodet var høyt oppe og ikke festa..

I 3 tiden samme natta begynte noen smårier og jeg klarte ikke å sove..
Disse fortsatte i samme tempo men var ikke store..
Morgenen etter ga di meg en modning eller riestimulerende tablett for å få fortgang i sakene...
Etter 4 timer var det ikke skjedd stort og jeg fikk en til..
Riene økte litt i styrke , men var ikke sterke nok.. så etter 4 timer til fikk jeg enda en tablett..
Denne tabletten skulle jeg ønske di hadde droppa..
For ett par timer etterpå kom riene veldig tett (ca 5 rier iløpet av 10min)
Hadde da ca 2cm åpning...

14 Nov

Etter å ha slitt med disse riene i ett par timer så sjekka di åpningen igjen og den var ca 4cm... jeg hadde så tette rier at jeg følte ikke jeg hadde tid til å puste nesten , så ba om noe mot smertene.. fikk da beskjed om at jeg ikke kunne få smertestillende så tidlig
Di bare ga meg 2 paracet

Som dere sikkert vet fungerer da ikke paracet mot rier..så jeg fortsatte med ca 5 rier på 10min ei stund til...
Så ble det vaktskifte og verdens koseligste jm kom inn..
Etter å ha vært hos meg en stund fant hun ut at jeg ikke kunne ha det slik mere , så hun fikk flytta meg inn på ei fødestue med lystgass..
Jeg fikk lystgassen , men følte ikke den hjalp noe , men fikk noe annet å tenke på hver gang jeg dro maska til ansiktet for å puste meg gjennom riene..
Jm fant også ut at dette ikke fungerte bra nok , så hun skaffa meg epiduralen..
Å sette den var ikek vondt , men jeg hadde jo rier nesten uten pauser imellom , så å flytte på meg var  ikke enkelt altså ,for jeg klarte ikke å flytte meg selv pga riene...
Det endte opp med at sambo og jm løfta meg i rett posisjon for legene som skulle sette epiduralen...

Di satte epiduralen på 10mg pr time for at jeg skulle ha en litt større dose enn det som var vanlig.. det hjalp godt og jeg lå og døste i senga og slappa godt av..
Etter ca 1 time satte hun ned epiduralen til 8mg pr time , det fungerte en liten stund..
Men plutselig følte jeg pressetrang , jm sjekka meg og jeg hadde 7cm åpning
Hun satte da opp epiduralen til 15mg pr time for å prøve å roe presse trangen...

15 Nov

Dette hjalp ikke , ved 8 cm klarte jeg ikke å holde igjen så jeg pressa som en gal til hun sa at jeg hadde full åpning.. (var allerede gåen etter å ha pressa meg gjennom 2cm)..
Da hun sa at det var 10cm åpning trodde jeg ikke mine egne ører , måtte spørre henne om det virkelig var sant og om han kom ut når jeg pressa nå..hehe
Ja sa hun og jeg tenkte "herregud nå skjer det , jeg er snart ferdig"
Etter ca 28 minutters trykking fra 10cm så kom verdens fineste lille gutt ut , første jeg så var en blå knyttneve rett til værs..hehe
Jeg hadde revningsgrad 1 så var veldig fornøyd med det ihvertfall..

Dette var alt i alt en hard og lang fødsel , men var verdt det med en gang jeg fikk se gutten min

Han fikk forresten skrøyt av jm underveis , for uansett hvor jævlig jeg hadde det så hadde han det supert
Så han har hatt det veldig godt inni magen til mammen sin

Har nå starta ett nytt og sunnere liv..

Veier hele 115kg[:o][:(][:(][:(][:(][:(]
Første målet mitt er å komme uner 100kg , så får jeg finne meg ett nytt mål når det er i boks[;)]

Så for å gå ned i vekt har jeg starta å spise sunnere og trene:

I går hadde jeg første dag på Nivå 1 av 30 day shred + ca 1 times tur[;)]

I dag hadde jeg dag 2 på nivå 1 , men var litt hardt pga gangsperr og hodepine... men var godt å få det overstått[;)]

Her er link til Shreden :http://v.youku.com/v_show/id_XOTMxNDMwNzY=.html

I dag skal jeg ha dag 7 med 30 days shred.. merker øvelsene blir litt lettere , men er fortsatt tungt[:o]

Men nå har sambo funnet ut at dette er god trening , så nå vil han være med å trene resten av programmet[8D][;)]

I dag er fine lille gutten min hele 4 mnd

Legger med noen skrytebilder som er tatt i dag[:D]

Back
Topp