Drømmer

Stressaførstegangsmamma

Betatt av forumet
Jeg har ikke hatt en eneste natt på en uke uten at jeg har hatt så realistiske mareritt at jeg har våknet gråtende eller i ferd med å gråte. Jeg går med en vond følelse hele dagen etter noen av marerittene fordi de er så realistiske.

Noen som har tips til hvordan man kan få litt mindre mareritt? Om det i det heletatt går an?

Hvis du sover på ryggen enda så kan det hjelpe å legge seg på siden og sove, da det er vanlig å få mareritt om
man sover på ryggen. Jeg har slitt mye med søvnparalyse og fæle mareritt, og det som funker best for meg er å koble helt av før kvelden kommer, ikke bruke telefon osv i senga, lese en koselig bok, meditere litt, og bare være helt avslappet. Det har også hjulpet å ha litt mild musikk på om jeg allerede har hatt mareritt, og skal forsøke å sove igjen.

Det skal dog sies at graviddrømmer er en egen kategori, og jeg holder på å bli sprø av alt jeg drømmer, selv om det ikke alltid er mareritt engang:rolleyes:

Jeg også har rare drømmer. Siste var at erna Solberg la seg anføttes oppi senga vår og nekta å gå ut. Var skikkelig irritert når jeg våknet:wacky:

Jeg har også slitt en del med søvnparalyse og mareritt når jeg har sovet på ryggen, så enig om at det kan være greit å sove på siden hvis du ikke allerede gjør det :)
Ellers prøver jeg å tenke på hyggelige ting når jeg sovner, det bruker å hjelpe en del.
Håper det går over snart, slitsomt å plages med mareritt :Heartred

Ah, har begynt med mareritt jeg også nå. Slitsomt. Og en del andre rare drømmer. Jeg husker drømmer til vanlig også, men nå som jeg er gravid er de gjerne enda rarere og skumlere snn vanlig!

Sex før du sover :D
Det funker veldig bra, sover aldri så godt og dypt som da!

Ellers er jo drømmer en måte å bearbeide ting i livet ditt. Så en må jo eventuelt akseptere eller jobbe med det som er vondt/vanskelig eller uroer en...
Jeg hadde mye drømmer om exen når jeg ble gravid, men nå har jeg klart å slå meg mer til ro med situasjonen (mye problemer i forhold til gutten vi har sammen) og dermed så drømmer jeg veldig lite om han.

Jeg uroer meg en del i forhold til fødsel på sykehuset, så nå drømmer jeg en del om fødsler hjemme, vannskapte barn osv.

Sex før du sover :D
Det funker veldig bra, sover aldri så godt og dypt som da!

Ellers er jo drømmer en måte å bearbeide ting i livet ditt. Så en må jo eventuelt akseptere eller jobbe med det som er vondt/vanskelig eller uroer en...
Jeg hadde mye drømmer om exen når jeg ble gravid, men nå har jeg klart å slå meg mer til ro med situasjonen (mye problemer i forhold til gutten vi har sammen) og dermed så drømmer jeg veldig lite om han.

Jeg uroer meg en del i forhold til fødsel på sykehuset, så nå drømmer jeg en del om fødsler hjemme, vannskapte barn osv.

Har ikke hatt sex siden uke 6 :inpain: Har prøvd flere ganger men etter jeg var kvalm i 11 uker så blir jeg fortsatt kvalm ved berøring nedentil, ikke minst penetrering. Er så SYKT irriterende.

Vet man bearbeider tanker osv i drømmene, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal tolke «problemet» når jeg blir jagd av en bjørn i drømmen. Er ikke sånn at jeg har særlig problem med bjørner i hverdagen :laughing025
men de drømmene som handler om at jeg mister mini/noen dør ser jeg jo hvor kommer fra.

Har ikke hatt sex siden uke 6 :inpain: Har prøvd flere ganger men etter jeg var kvalm i 11 uker så blir jeg fortsatt kvalm ved berøring nedentil, ikke minst penetrering. Er så SYKT irriterende.

Vet man bearbeider tanker osv i drømmene, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal tolke «problemet» når jeg blir jagd av en bjørn i drømmen. Er ikke sånn at jeg har særlig problem med bjørner i hverdagen :laughing025
men de drømmene som handler om at jeg mister mini/noen dør ser jeg jo hvor kommer fra.
Åh, så utrolig kjedelig!

Nei noen drømmer er jo verre enn andre å forstå :hilarious:
Er jo veldig mye greiere når de er litt mer spesifikke, drømme tydning er ikke noe jeg har satt meg inn i - vet ikke helt om jeg tror så veldig mye på det heller.:rolleyes:

Back
Topp