Drømmer om ferie

hissigproppen

Gift med forumet
Åhhh, jeg drømmer om ferie!

Tenk å vinne litt i Vikin-Lotto i kveld, og tar ulønnet permisjon noen uker for å reise på ferie...

Problem; Jeg er ikke immun mot rubella, så greit å holde seg hjemme så jeg ikke blir smittet mens lillebror er i magen...

Så får drømme litt om ferie til nest år istedenfor..

Ferie hørtes himmelsk ut! Vi skal leie stort sommerhus i Kroatia neste sommer, åhh, det blir herlig :D

Har du fått beskjed om at du ikke er det, eller er det at du ikke har fått noe reaksjon på vaksinen??? 

Jeg hadde ingen reaksjon fra vaksine programmet, og fikk ny vaksine da første var ca 6 mnd 
men fortsatt ingen beskyttelse... Sambo sier da at det er fordi jeg er imun.... ??

Da de tok blodprøvene til blodtype-prøving, hiv, toxoplasmose og rubella ble det ikke påvist immunitet (eller svært lav), så de anbefaler revaksinering i barsel.
Problemet er at da jeg tok mmr-vaksinen på ungdomsskolen reagerte jeg med leddplager (som er kjent ved rubella), men istedenfor å gå over et par uker så tok det 5-6 år, med utredning hos revmatolog, leddmedisiner, mild cellegift og blodprøver hver mnd for å se om lever osv tålte medisinene.

Legen min har frarådet meg levende vaksiner etter dette, og er forsåvidt enig at jeg ikke bør ta mmr igjen. Så da må jeg unngå mennesker med utslett og så får vi nøye oss med to barn om jeg ikke får røde hunder naturlig, og blir immun på den måten.

Det hadde vært digg med en ferie tur nå ja. Bare en liten uke til varmere strøk :) Men må vell vente til neste år eller året etter.

Back
Topp