Drømmer og håp.. må bare bli kvitt litt tanker..

Abbie90

Forelsket i forumet
Vi har prøvd i snart 8 mnd nå, vet dette ikke er lenge for noen, og føler med alle som har prøvd lenger enn oss, men har begynt å kjenne på dette med drømmer og håp om det å få disse berømte to strekene på en graviditetstest.. disse streken lar stadig vente på seg her, som hos andre.
Samtidig går jeg med så mange andre tanker i hodet, jeg har ikke fast jobb eller en stabil inntekt, sambo har; men har ingen planer eller meninger med å leve kun på han, og det er heller ikke ønsket mitt. Kanskje like mye som vi ønsker en baby, ønsker jeg også jobb, jeg har utdanning og alt, men det å komme inn på en fast stilling er ikke enkelt; tydeligvis. Problemet mitt er ikke nødvendigvis å få jobb, men å få en fast jobb.. Når man er utdannet innenfor helse får man alltids vakte her og der, men dette er ikke stabil og forutsigbart nok i lengden, iallfall ikke om man skal ha barn oppi det hele..
Jeg har nå gått til det steget at jeg har skrevet et FB innlegg i håp om at dette kanskje kan være med på å lette på situasjonen, og ikke minst frustrasjonen jeg går å bærer på..

Jeg er 28 år gammel, og blir 29 i år, så på noen måter føler jeg at jeg snart også er for gammel til å bli mamma, selv om jeg vet inni meg at jeg ikke er det..

Blir litt smågal av alle disse tankene noen ganger..
 
Det er tungt når ventetiden blir lang, uansett hvor lenge man prøver. Det er relativt hvordan man føler på det. Håper dere snart lykkes! Tester du med el-tester? Regelmessig syklus?
 
Det er tungt når ventetiden blir lang, uansett hvor lenge man prøver. Det er relativt hvordan man føler på det. Håper dere snart lykkes! Tester du med el-tester? Regelmessig syklus?

Det er jo det, men samtidig når man går med så mange andre tanker og bekymringer kjennes det kanskje like greit ut.. vet jo at det koster å ha barn.. slikt sett..:p
Brukt de litt nå og da, har ikke brukt de slavisk, da noe grunnet økonomien med å skaffe de.. vet ikke om jeg kan kalle den regelmessig, den er alt fra 20 - 48 dager lang.. så store variasjoner.. vurderer om jeg skal ta kontakt med klinikken vi var på i juni igjen, for å høre om dette er litt utenfor normalen, eller om det er greit liksom..
 
Enig med kaffebønna. Jeg kjente også godt på det etter 8 mnd! Noen tar veldig lett på det, andre blir triste og utålmodige. Jeg er en av de siste, selv om jeg har håpet med meg :happy:

Håper også du lykkes snart, og at du får fast jobb! Det er dessverre ikke lett i helse nei, jeg var nok heldig som fikk fast stilling veldig fort. Men det kommer an på hvor i landet man holder til også.
 
Enig med kaffebønna. Jeg kjente også godt på det etter 8 mnd! Noen tar veldig lett på det, andre blir triste og utålmodige. Jeg er en av de siste, selv om jeg har håpet med meg :happy:

Håper også du lykkes snart, og at du får fast jobb! Det er dessverre ikke lett i helse nei, jeg var nok heldig som fikk fast stilling veldig fort. Men det kommer an på hvor i landet man holder til også.

Er nok blant de du nevner sist jeg og; dog kanskje ikke så trist; men mer lei av at det ikke klaffer; men skal vel ikke klage heller:hungover:

Håper jeg også; og at alle andre med meg gjør!
Nei.. er ikke det.. er flere som har vært heldigere enn meg ja.. men det blir vel som det blir; får evt finne meg ett annet yrke:taunt010:dontknow
 
Er nok blant de du nevner sist jeg og; dog kanskje ikke så trist; men mer lei av at det ikke klaffer; men skal vel ikke klage heller:hungover:

Håper jeg også; og at alle andre med meg gjør!
Nei.. er ikke det.. er flere som har vært heldigere enn meg ja.. men det blir vel som det blir; får evt finne meg ett annet yrke:taunt010:dontknow
Hvor lenge har du jobba da? Du har jo krav på fast stilling etter noen år med vikariat! Og vikariat gir også krav på permisjon :)
 
Hvor lenge har du jobba da? Du har jo krav på fast stilling etter noen år med vikariat! Og vikariat gir også krav på permisjon :)

Har begynt på «nytt» i ny kommune, da jeg flytta inn til sambo’n i desember(samma måneden som vi ble sammen:hilarious::D) så har nok inne noen krav jeg kan fremstille ennå..:sorry:
 
Har begynt på «nytt» i ny kommune, da jeg flytta inn til sambo’n i desember(samma måneden som vi ble sammen:hilarious::D) så har nok inne noen krav jeg kan fremstille ennå..:sorry:
Ånei ikke enda nei.. Hold motet oppe og følg med på nett, plutselig lyser de ut noe :happy:
 
Kjenner egentlig at det skal mye til for at jeg tester denne pp´n; iallfall før IKM.. av en eller annen grunn har jeg null tro på at det går denne gangen.. hvorfor skal det gå nå liksom, når det ikke har gått tidligere...:shifty:
Nekter å høre/lete/kjenne etter tegn eller noe, denne dustekroppen er bare til for å erte meg uansett; så da overser jeg den likesågodt :wacky::hilarious:
Å ja, jeg vet at jeg er en smule negativ akkurat nå; men er vel den måten jeg klarer å leve "normalt" på i disse babyønske - tidene..:(
 
Late update og nye tanker som må lufte..:p
Den siste pp'n i 2019, ble pp'n hvor gullegget satt :)
Og hun satt helt frem til 8 uker før termin:rolleyes:

Snart er hun 1 år, og vi ble på nyttårsaften enige om å slutte med prevensjon av alle slag (brukte kun minipillen Cerazette), for å begynne å tenke på å prøve på et lite søsken til henne:p
Fikk bortfallblødning ganske fort, typ samme dagen som vi slutta på pilla, men det var nok også noe med bakgrunn i at et par av pillene i løpet av "juleuka" ble avglemt/tatt sent.:hilarious:

Har siden da ikke hatt noe form for mens.. testet etter el ei god stund, gav litt opp en dag eller to, for så å teste en gang igjen, å fikk positiv med en gang.. trodde jeg... det var på cd 36.. å er nå på cd 53... så det var nok ikke noe egg som slapp..
Skal også nevnes at vi nå har avsluttet amming helt, vet at amming også kan klusse til syklus noe...
Kjenner jeg blir litt spør av å gå å vente på tanta, og syns hun bare kan se til å vise sitt røde bustehus ganske så snart...:meh: sånn at jeg kan få begynt på ny frisk med testing osv.. #testetøs:p
Og ja; vet også at det kan ta noe tid før kroppen kommer til "hektene" etter pilleslutt.. men håper bare det ikke er PCOS'n som er kommet tilbake....:banghead::arghh:

Meeeen på den lyse siden; 13.02.21 fridde min kjære, med god hjelp av mini og en smekke med personlig skrift på:Heartred ble mildt sagt overrasket og veldig glad:love7
Og 18.02.21 kjøpte vi oss hus:hello2 så nå går vi å vente på overtakelses dato, og pakker det vi ikke trenger på mellomtiden:joyful:
 
Back
Topp