Drømmer du om noen ekstra måneder hjemme før barnehagestart?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
"Heldigvis" blir babyene våre født etter september, så vi har ikke rett på barnehageplass før 2015.
Meg og mannen (eller mannen) stiller såpass økonomisk sterkt at jeg kan ha ca. 6 mnd ulønnet permisjon etter permisjonstiden. Så slipper å sende lillemann til barnehage før jeg selv ønsker å begynne i jobb igjen :).
Tenker jeg benytter meg av den goden, siden det er snakk om en tid jeg aldri får igjen med min kommende sønn:).

Jeg har vært hjemme med mine barn til nå (delvis ulønnet, delvis som student med stipend, delvis som deltidsarbeider). Storebror har gått litt i barnehage noen timer 2-3 dager i uka, lillebror begynner noen dager nå til høsten. Jeg vil gjerne fortsette å være hjemme med lille i magen også :) Det er absolutt en tid som ikke kommer igjen, og som er veldig verdifull, så glad vi har tatt oss råd til det :) Vi er på ingen måte rike, men vi klarer oss og prioriterer barna og at jeg skal kunne være hjemme :)

Nei, jeg drømmer om barnehageplass fra august 2014 :P

Siden vi føder rett etter fristen, så risikerer vi at barna er bortimot 2 år før barnehageplass er garantert. Dette blir et problem for oss ettersom jeg tjener det dobbelte av det mannen min tjener. Han er ikke veldig keen på ett år hjemme. Ikke jeg heller, egentlig! Kanskje til lillebror blir halvannet, men de færreste får bhgplass midt i året.

Vi skulle nok ha klart det med noen justeringer, som feks avdragsfrihet, samt kutte ned på noen kostnader. Men en drømmesituasjon? Nei.

Håper å utsette bhg-start til august 2015 :) Her er det ingen problem å få bhg plass, men eldste begynner på skolen i 2014 så håper å kunne trikse det til at jeg får være hjemme en god stund lengre enn permisjonen.. Den slutter midt i desember så det er bare snakk om mnd :)

Drømmer også om bhg plass fra høsten 2014 :)

Back
Topp