Drømmer babyene deres?

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Gutten vår drømmer og våkner i hylskrik av og til.
Har skjedd kanskje 5 ganger i løpet av tiden vi har hatt sammen. I tillegg er uro-refleksen veldig sterk og når vi legger han på stellebordet slår han ut armene med en gang stakkar og virker av og til redd.
Hjelper litt når vi synger og prater konstant til han men av og til må jeg løfte han inntil meg igjen fordi han skriker sånn - spesielt hvis han er trøtt eller akkurat har våknet.
Når jeg bader han ''drikker han fostervann'' i løse lufta og han gaper konstant og har et ekstremt behov for nærhet og behov for å ligge til brystet så mye han kan...

Flere som opplever lignende?

Ja, min har også våknet med hylskrik noen ganger. Skvatt skikkelig til! Moro refleksen kommer ofte når han ligger på ryggen og sover i fanget mitt og jeg da tar på han. Får litt vondt av han, men det er vel ganske vanlig...

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Ja, min har også våknet med hylskrik noen ganger. Skvatt skikkelig til! Moro refleksen kommer ofte når han ligger på ryggen og sover i fanget mitt og jeg da tar på han. Får litt vondt av han, men det er vel ganske vanlig...

Fødte en gutt 20. juli ❤

Ja, det er sikkert vanlig. Husket det bare ikke fra nummer 1. Men jeg husker hun var veldig redd for høye lyder. Feks hvis noen smalt utgangsdøren litt hardt så hylte hu med en gang stakkar. Lærte henne å tromme på kaseroller da hun var rundt 1 og det hjalp mye. ;)

Drikker babyen din fostervann enda? Eller gaper i lufta? Min gjør det - sulten eller ei. :P

Jeg tror min frøken drømmer, noen ganger fine ting og da smiler hun og lager latterlignende lyder, og andre ganger begynner hun helt plutselig å gråte. I forkant har hun gjerne rullet med øynene, vært litt urolig, og laget litt lyder, så jeg tolker det som om hun er i REM-søvn, og det er jo da vi drømmer.

På stelleunderlaget hender det at hun skvetter til med moro-refleksen, så jeg pleier å støtte kroppen hennes (særlig under avkledning) og unngå plutselige bevegelser.

Ja, det er sikkert vanlig. Husket det bare ikke fra nummer 1. Men jeg husker hun var veldig redd for høye lyder. Feks hvis noen smalt utgangsdøren litt hardt så hylte hu med en gang stakkar. Lærte henne å tromme på kaseroller da hun var rundt 1 og det hjalp mye. ;)

Drikker babyen din fostervann enda? Eller gaper i lufta? Min gjør det - sulten eller ei. :P
Nei, tror ikke han drikker fostervannsprøve. Han gaper som regel kun når han er sulten :)

Fødte en gutt 20. juli ❤

Back
Topp