Drømmen om vår lille sitrusfrukt

Åh, dette var godt å lese Sitrus!❤️ Tror miljøskifte er bra for dere nå, og ikke minst å få noen nye vurderinger og medisiner! Krysser alt som krysses kan nå❤️

Ja, kjente det med en gang jeg kom inn dit, at dette miljøskiftet har vi godt av. Pluss at alt hun legen sa og vurderte ga sånn mening, tror virkelig det kan bli en forskjell denne gangen. Vi må hvertfall håpe! :Heartred
 
Ååååh så godt å lese, kjære Sitrus ❤️ Nå skal det jaggu bli barn på dere! Jeg heier og krysser og sender alle gode babytanker og babystøv din vei ❤️
 
Åååå hurra så hærlige nyheter!!!! Endelig en plan og jeg gleder meg masse til å følge deg ❤️❤️❤️
 
Så godt å høre om timen på Spiren! Det gikk jo akkurat slik jeg håpet det skulle gjøre ;) Nå blir det action! Jeg tror vi også vil til Spiren etter å ha lest dette!
 
Så godt å høre om timen på Spiren! Det gikk jo akkurat slik jeg håpet det skulle gjøre ;) Nå blir det action! Jeg tror vi også vil til Spiren etter å ha lest dette!

Haha, ja det er sant, turte ikke å håpe på «teorien» din en gang, men så ble det sånn! Og uten at jeg prøvde å påvirke heller. Så nå er jeg bare så glad og gira altså. Håper du aldri trenger å sette din fot der, men OM det blir behov så føler jeg at jeg allerede kan anbefale dem av hele mitt hjerte :Heartred
 
Åh, å komme til Spiren var som å komme til himmelen!! Altså, så hyggelig over alt, så god info, ivaretagelse og så gode vurderinger som jeg får være med på! Føler meg som ett nytt menneske :Heartred

Først og fremst, hun synes heller ikke egentlig vi har noe å hente på lapraskopi. Hurra! Hun sa også at de fleste klinikker i utlandet har gått bort fra lang protokoll ved mulig endo, rett og slett fordi det ikke viser noe bedre resultat. Så det betyr, mine gode venner, at vi får starte kort protokoll nå på neste mens!!! :wav

Vi prøver Bemfola, som er bare FSH (i motsetning til Menopur som også inneholder LH, som kanskje kan være dumt i vårt tilfelle). Så skulle hun diskutere litt med embryologene, men hun trodde vi gjør vanlig IVF. Hun mener at det mest sannsynlig er et egg-issue, samtidig som jeg er så ung og har så gode reserver at det skal veldig mye til at vi ikke etterhvert finner noe som er bra. Pluss at de muligens prøver noe som heter «oocytt-aktivering» før befruktningen, som hun tror kan hjelpe. På hjemmebane gjør vi de tingene vi tenkte uansett for sædkvaliteten (antioksidanter og to prøver), men utover det er det antagelig ikke så kjempemye å gjøre med, dersom det er er problem.
Et bittelite skjær i sjøen er at jeg antagelig ikke har hatt eggløsning denne måneden, fordi jeg har en liten «gule legeme-cyste» etter graviditeten som føkker opp litt. Slimhinnen ser likevel ut som den skal bli en mens ca til samme tid, men kanskje ikke helt nøyaktig. Når jeg har startet på sprøyter må jeg på ul bare en dag eller to senere for å passe på at ikke hormonene får cysten til å vokse (den kommer sannsynligvis til å «klappe sammen» når jeg får mens). Så håper det ikke blir noe tull med det!
Men altså, jeg kunne skrevet en liten avhandling om hvor fine de var, både legen og sykepleier jeg snakket med. Dette blir helt klart er godt valg kjenner jeg, og å bli så godt ivaretatt gir meg masse ny styrke og pågangsmot. Nu jävlar skal det bli barn, vi starter kanskje om bare ei lita uke!!!
Nu kør vi!!! :D:D:D:blob5:blob6
 
Mye «mas» i denne dagboka for tida, men nå må dere tenke litt sammen med meg :pompus:
Har vært så varm, slapp og hatt vondt i hodet i kveld, og på et slags instinkt tok jeg derfor en test når jeg var på do nå. Ingen god grunn til det, har jo vært på UL i dag hvor det så ut som jeg ikke har hatt eggløsning etter aborten (slimhinna var fortykket som om det var progesteron der likevel, men det kunne godt skje sa hun) og vi har hatt sex én gang rundt den tida jeg trodde jeg muligens hadde el (testet ikke). Det er 10 dager siden. Også får jeg denne testen nå;

8E0A5232-D5C2-45C5-AFFF-230B9F50FA5B.jpeg


Det MÅ jo være rester tenker jeg, men er det ikke veldig rart at den er så sterk? Hadde knapt 150 i hcg 27.desember, altså 3,5 uker siden. Og var bare 5+3 når blødningen kom to dager senere. Den var jo skikkelig, som en kraftig mens. Så da burde jo hcg sunket mye når jeg blødde, og hvis det var igjen noe burde det være veldig lite og derfor mye svakere strek, eller? Er egentlig helt sikker på at dette ikke kan bety ny graviditet, men hvor mye vil det tulle til med planen min om å få mensen om ei lita uke da tro? Forvirringen never ends ass! Vet ingen kan svare på dette sikkert altså, må bare lufte litt her jeg sitter!

Edit: kan legge til at den kom med en gang og at bildet er tatt innen tidsfristen.
 
Hmm.. den var vrien. Jeg har jo opplevd rester noen ganger og da har det vært synlig på UL. Ikke bare som tykk slimhinne, men som en klump i slimhinna også liksom. :confused004
 
Hmm.. den var vrien. Jeg har jo opplevd rester noen ganger og da har det vært synlig på UL. Ikke bare som tykk slimhinne, men som en klump i slimhinna også liksom. :confused004

Ja skjønner hva du mener, det har jeg og hatt. Og det var ikke tegn til noe sånt. Men nå er det jo ikke mye hcg her heller da, så ikke sikkert det representerer nok rester til å «vises», testen er ca like sterk som når jeg var 10 dpo sist som ut fra senere blodprøver burde tilsvare kanskje 50. Ikke at man kan tolke det sånn men ;) who knows, får bare vente å se! Håper bare mensen vil komme likevel, for det må jo ha stått helt stille på hcg-fronten siden nyttår liksom så blir litt stressa om det ikke vil synke av seg selv!
 
Oj. Jeg ville tro du er gravid på nytt jeg da. Uansett burde du jo ta to hcg-blodprøver (48 t mellom). For om det er rester må dere jo få sjekket det ut mer, selv om det ikke ble oppdaget på UL. Og du får jo ikke vite hva det er uten å se hva hcg gjør nå.

Jeg heier på ny spire jeg! :D Rett etter IVF og abort er man jo mye mer fruktbar enn vanlig, så mange solskinnshistorier om den type ventespirer. Jeg klarer ikke å la være å håpe for deg jeg. :Heartred
 
Ja skjønner hva du mener, det har jeg og hatt. Og det var ikke tegn til noe sånt. Men nå er det jo ikke mye hcg her heller da, så ikke sikkert det representerer nok rester til å «vises», testen er ca like sterk som når jeg var 10 dpo sist som ut fra senere blodprøver burde tilsvare kanskje 50. Ikke at man kan tolke det sånn men ;) who knows, får bare vente å se! Håper bare mensen vil komme likevel, for det må jo ha stått helt stille på hcg-fronten siden nyttår liksom så blir litt stressa om det ikke vil synke av seg selv!
Du får ta en ny test i morgen for å se.. Om det er hCG på vei oppover fordi du har blitt gravid nå så er det jo ikke mulig å se noe. Men ved nedadgående hCG etter vanlig blødning burde man jo se noe tegn til det i livmor? Da ligger det jo isåfall noe der som pumper ut hCG? Hmm
 
Woow, dette ble plutselig veldig veldig spennende :D Jeg heier på ny spire ❤️❤️❤️
 
Oj. Jeg ville tro du er gravid på nytt jeg da. Uansett burde du jo ta to hcg-blodprøver (48 t mellom). For om det er rester må dere jo få sjekket det ut mer, selv om det ikke ble oppdaget på UL. Og du får jo ikke vite hva det er uten å se hva hcg gjør nå.

Jeg heier på ny spire jeg! :D Rett etter IVF og abort er man jo mye mer fruktbar enn vanlig, så mange solskinnshistorier om den type ventespirer. Jeg klarer ikke å la være å håpe for deg jeg. :Heartred

Nå fikk jeg litt puls :wideyed: Veldig gøy at du heier, aner virkelig ikke hva jeg skal tro! Må prøve å komme meg til fastlegen i morgen da kanskje, hvertfall hvis testen fortsatt ser sånn her ut..!
 
Du får ta en ny test i morgen for å se.. Om det er hCG på vei oppover fordi du har blitt gravid nå så er det jo ikke mulig å se noe. Men ved nedadgående hCG etter vanlig blødning burde man jo se noe tegn til det i livmor? Da ligger det jo isåfall noe der som pumper ut hCG? Hmm

Ja jeg får gjøre det! Og kanskje høre om jeg får måle hos fastlegen som Eddiwen sier. Ville ikke vært mulig å se noen tidlig graviditet nå nei, men vet ikke om man hadde sett noe hvis det var en liten rest heller.. Hmmm. Alltid spenning i dette gamet hvertfall, det skal det ha.
 
Back
Topp