Drømmen om vår lille sitrusfrukt

Krysser fingrene for at de har plass til dere etter "ventesyklusen" nå. Jeg har inntrykk av at klinikkene ofte holder av plasser til de som har fått forsøk som ender helt uten mulighet for innsett. :Heartred
 
Håper dere får sette igang igjen så snart som mulig [emoji173]️ Og det med at mannfolka også engasjerer seg er så viktig! Det er tungt nok dette her, så det betyr veldig mye! Fint å kunne være sammen om denne grusome prosessen [emoji173]️
 
Fikk snakket med klinikken i dag, men samme (unnskyld meg) suure dama som en gang før.. Hun sa det var ingen vits i at jeg ringte før jeg fikk mens. Prøvde å si at det var beskjeden jeg fikk, inkludert beskjed om at man kunne starte planlegging utifra jeg forventer mens ila en uke, men hun virka bare irritert. På spørsmål om ventetid sa hun bare «vi får se når du får mens». Tror etterhvert jeg fikk utav henne noe sånn som at «det brukte å ordne seg». Prøvde å spørre litt om planen og sånt men måtte bare gi opp, «om det var lege jeg ville snakke med fikk jeg vente på en time, men det var laang ventetid, som kunne utsette forsøk». Ok..
Høres jo ut som det kanskje går bra på neste syklus men jeg ble så matt av en så avvisende tone at jeg nok en gang måtte gråte på jobb. Skjønner om de er travle men hvorfor kan de ikke bare svare hyggelig og ikke være så avvisende/nedlatende i en sånn situasjon? Tar jo ikke lenger tid å være grei..

Men ja. Nå må mensen bare komme. Så håper jeg at jeg treffer en av de andre (ellers har folk bare vært hyggelige) neste gang jeg ringer.
 
Fikk snakket med klinikken i dag, men samme (unnskyld meg) suure dama som en gang før.. Hun sa det var ingen vits i at jeg ringte før jeg fikk mens. Prøvde å si at det var beskjeden jeg fikk, inkludert beskjed om at man kunne starte planlegging utifra jeg forventer mens ila en uke, men hun virka bare irritert. På spørsmål om ventetid sa hun bare «vi får se når du får mens». Tror etterhvert jeg fikk utav henne noe sånn som at «det brukte å ordne seg». Prøvde å spørre litt om planen og sånt men måtte bare gi opp, «om det var lege jeg ville snakke med fikk jeg vente på en time, men det var laang ventetid, som kunne utsette forsøk». Ok..
Høres jo ut som det kanskje går bra på neste syklus men jeg ble så matt av en så avvisende tone at jeg nok en gang måtte gråte på jobb. Skjønner om de er travle men hvorfor kan de ikke bare svare hyggelig og ikke være så avvisende/nedlatende i en sånn situasjon? Tar jo ikke lenger tid å være grei..

Men ja. Nå må mensen bare komme. Så håper jeg at jeg treffer en av de andre (ellers har folk bare vært hyggelige) neste gang jeg ringer.

Føler så iinderlig med deg!! Snakka med ei skikkelig sur sykepleier etter tre fryseforsøk tre sykluser på rad ifjor høst og vi hadde ikke fler igjen på frys! Jeg var heelt ute å kjøre psykisk, og trengte så inderlig å ha en plan! Jeg gråt i telefon! Dama på telefon nærmest lo av meg, og ga meg beskjed om at jeg måtte vente ca 2 mnd på å få snakke med en lege! 2 mnd!! De hadde ingen tid før!! Og i de 2 månedene så kom jula!! Jeg ringte fastlegen min dagen etter ellerno, og fikk komme inn til han for en prat! Han ble illsint over behandlingen jeg hadde fått, ringte St.Olavs og etter et par timer så ringte lege fra klinikken meg!! Så da hadde de plutselig tid likevel!! Er helt horribelt at man ikke møtes med mer empati og forståelse i en slik sårbar situasjon! Sykepleierne på St.Olavs er generelt superkoselige, men hun ene hsr jeg laangt oppi halsen!!!
 
Føler så iinderlig med deg!! Snakka med ei skikkelig sur sykepleier etter tre fryseforsøk tre sykluser på rad ifjor høst og vi hadde ikke fler igjen på frys! Jeg var heelt ute å kjøre psykisk, og trengte så inderlig å ha en plan! Jeg gråt i telefon! Dama på telefon nærmest lo av meg, og ga meg beskjed om at jeg måtte vente ca 2 mnd på å få snakke med en lege! 2 mnd!! De hadde ingen tid før!! Og i de 2 månedene så kom jula!! Jeg ringte fastlegen min dagen etter ellerno, og fikk komme inn til han for en prat! Han ble illsint over behandlingen jeg hadde fått, ringte St.Olavs og etter et par timer så ringte lege fra klinikken meg!! Så da hadde de plutselig tid likevel!! Er helt horribelt at man ikke møtes med mer empati og forståelse i en slik sårbar situasjon! Sykepleierne på St.Olavs er generelt superkoselige, men hun ene hsr jeg laangt oppi halsen!!!

Sikkert samme dama jeg snakka med sist! Sykt nedlatende i måten hun svarer på, og har omtrent ikke tid til å svare.. Null forståelse for at man har spørsmål. Mens absolutt alle andre jeg har snakka med har vært superkoselige!
Så sykt unødvendig å blitt møtt sånn når man faktisk har der vondt midt oppi dette gamet her!
 
Det høres ut som dere alle burde klage på den sykepleieren. Om hun får en del klager så må de jo ta det opp med henne. Det er jo ikke greit at hun svarer deg på den måten. :eek:
 
Kjenner godt til den dama jeg også.. Blir bare til at man svarer kort og fort med henne.. Hun gjør meg nervøs så tørr ikke spørre om noenting jeg. Forferdelig av et så stort sykehus at de har sånn behandling.. Fyameg.. Føler at de burde komme med støttende og trøstende ord:sour: håper du får snakke med noen andre neste gang:Heartred
 
Sånne mennesker burde ikke jobbe med pasienter! Unnskyld meg. Men hjelper ikke å ha en (eller tydeligvis flere) dårlige dager på jobb. Jeg har jobbet i flere år med mottak av telefon og pasienter på sykehus og har aldri oppført meg sånn. Det er det verste jeg møter i andre enden selv. Huff[emoji22]
 
Føler så iinderlig med deg!! Snakka med ei skikkelig sur sykepleier etter tre fryseforsøk tre sykluser på rad ifjor høst og vi hadde ikke fler igjen på frys! Jeg var heelt ute å kjøre psykisk, og trengte så inderlig å ha en plan! Jeg gråt i telefon! Dama på telefon nærmest lo av meg, og ga meg beskjed om at jeg måtte vente ca 2 mnd på å få snakke med en lege! 2 mnd!! De hadde ingen tid før!! Og i de 2 månedene så kom jula!! Jeg ringte fastlegen min dagen etter ellerno, og fikk komme inn til han for en prat! Han ble illsint over behandlingen jeg hadde fått, ringte St.Olavs og etter et par timer så ringte lege fra klinikken meg!! Så da hadde de plutselig tid likevel!! Er helt horribelt at man ikke møtes med mer empati og forståelse i en slik sårbar situasjon! Sykepleierne på St.Olavs er generelt superkoselige, men hun ene hsr jeg laangt oppi halsen!!!

Fy søren altså, så bra du gikk til fastlegen hvertfall!

Høres ut som vi er flere som har vært borti samme dama ja. Skjønner liksom ikke, det koster jo så lite å være litt hyggelig. Jobber i helsevesenet selv og vet det kan være vilt travelt men man snakker ikke sånn til folk i en sårbar situasjon. Men men. Neste gang blir det sikkert bedre. Så får jeg stille alle spørsmålene mine til dere og dr.google i stedet da;)
 
Jeg har også vært borti henne tidligere tror jeg.
Jeg fikk også beskjed av labben, som deg, om å ringe inn med en gang, men sykepleieren ville ikke engang høre på det og nektet å lage plan for meg :p
 
Jeg har også vært borti henne tidligere tror jeg.
Jeg fikk også beskjed av labben, som deg, om å ringe inn med en gang, men sykepleieren ville ikke engang høre på det og nektet å lage plan for meg :p

Huff ja.. man må jo nesten bare le altså. Hun må bli bra sliten av å være sånn. Vi får vente med planen vår vi, og håpe hun ikke fyller opp lista i mellomtiden! Kom, mensen, kom:smiley-angelic001
 
Fy søren altså, så bra du gikk til fastlegen hvertfall!

Høres ut som vi er flere som har vært borti samme dama ja. Skjønner liksom ikke, det koster jo så lite å være litt hyggelig. Jobber i helsevesenet selv og vet det kan være vilt travelt men man snakker ikke sånn til folk i en sårbar situasjon. Men men. Neste gang blir det sikkert bedre. Så får jeg stille alle spørsmålene mine til dere og dr.google i stedet da;)

Ekstremt synd at hun er slik!! Jeg husker ikke navnet på henne (er uansett ikke lov til å navngi noen her på BV)! Men de burde kanskje få beskjed om det er mange som blir møtt slik! Er jo ikke bra!!
 
Ekstremt synd at hun er slik!! Jeg husker ikke navnet på henne (er uansett ikke lov til å navngi noen her på BV)! Men de burde kanskje få beskjed om det er mange som blir møtt slik! Er jo ikke bra!!

Ja det er veldig synd altså.. kanskje jeg tør klage hvis jeg blir gravid med tvillinger først ;) man tør jo ikke være for «krevende» underveis til den som sitter med makta over inntakslistene heller!
 
Hurra for blod! :D Eneste gangen vi heier på det. :hilarious:
 
Så ufattelig trist at det ikke gikk. Har vært gjennom det selv i vår og det var ille. Heldigvis går det over og du kommer fort til å få nytt mot. Stå på! Klem til deg.
 
Ja definitivt! Håper håper håper jeg får beskjed i morgen at jeg får starte allerede på neste:smiley-angelic001 Da hjelper det veldig på nedturen altså!

Det håper virkelig jeg og! Krysser fingrene! :Heartred
 
I dag har jeg begynt å spotte, delvis friskt!! Hipp hurraa altså, kanskje jeg kan ringe inn mens allerede i morgen og få litt mer klare svar :gen014
Tuller du med meg? Hurra! Send litt blod til meg også! :eek::p
 
Så ufattelig trist at det ikke gikk. Har vært gjennom det selv i vår og det var ille. Heldigvis går det over og du kommer fort til å få nytt mot. Stå på! Klem til deg.

Takk for gode ord:Heartred Jeg blir så inspirert og får så mye styrke av å følge med på dere andre her inne som reiser dere, igjen og igjen. Og vi har jo ikke så mye valg. Så motet er allerede på vei opp igjen og vi ser framover!
 
Back
Topp