Drømmen om søsken

Saile

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Hei :)

Da bestemte jeg og meg for å lage en dagbok her inne. Greit å kan dele ting med dere her og få ut litt frustrasjon innimellom!

Blir 28 år i sommer, samboer med kjærestemannen på 9. året. Sammen har vi en gutt som er født i 2011. Han var ikke planlagt, men veldig velkommen:happy:

Vi snakket så smått om søsken da han ble 2-3-4 år, men det "passet" jo aldri og jeg ønsket meg fast jobb før eventuelt flere barn. Drømmen om fast jobb ble en realitet i 2016. Men da var jeg også i en prosess i forhold til overvektskirurgi da kroppen begynte å være tung å bære på.

Så da ble valget om å utføre det først, mtp at både graviditet og svangerskap kunne bli utfordrende. I 2017 ble jeg operert og det ble en litt humpete start med noen utfordringer, men tilslutt ble det bra. Jeg raste ned over 70kg på 1 år og siden jeg var operert ble jeg anbefalt og vente 2 år før svangerskap.

Samboer tvilte litt på ønske om flere barn og med tanke på aldersforskjellen mellom evt søsken var han litt skeptisk. Men til slutt ble vi enig om å slutte på prevansjon og ta det som det kommer uten å stresse med det. Så 1 og 1/2 år (2018) etter operasjonen sluttet jeg med p-sprøyta (da jeg har fått høre at det kan ta litt tid før menstruasjonen kommer tilbake etter p-sprøyte, men samtidig har jeg hørt at de som er operert har veldig lett for å bli gravid og).

Ukene og månedene gikk og ingen TR dukket opp. Selv om vi ikke skulle stresse å planlegge så dro jeg til fastlegen i mars 2019, men han så ikke noe "vits" i å henvise meg til gynekolog før det hadde gått 1 år uten menstruasjon etter p-sprøyte slutt.. Så da måtte jeg smøre meg enda litt med tålmodighet.

Plutselig i påska så dukker TR opp, å da blir jeg i ekstase. Selv om jeg har lovet å ikke legge press på dette med prøvingen og ta det som det kommer har jeg testet litt EL og blitt skuffet over negative graviditetstester allerede:hilarious:

Er i dag i PP3 (CD9) og allerede utålmodig:hilarious:
Har ingen nære venner å dele dette med og vi ønsker å holde dette for oss selv. Så veldig koselig å kubbe få dele litt her med dere i denne spennende tiden:happy:
 
Det er fort gjort å bli utålmodig, en vil jo helst at det skal klaffe med en gang. Hold motet oppe og happy humping :signs003
 
Snapchat-2000690294.jpg


CD 17
Da ser det ut til at EL er i dag, aksjer er blitt lagt så nå er det bare å krysse fingrene og telle ned dager til testing:happy:
 
Her kom TR allerede på 10 dpo. Rakk ikke å teste engang. Nesten nedtur bare det:hilarious: Så nå er jeg CD4 i PP4. Babyklister er kjøpt og krysser fingrene for at spiren sitter i denne PP:happy:
 
Her kom TR allerede på 10 dpo. Rakk ikke å teste engang. Nesten nedtur bare det:hilarious: Så nå er jeg CD4 i PP4. Babyklister er kjøpt og krysser fingrene for at spiren sitter i denne PP:happy:

Koselig med dagbok! Vi har heller ikke delt prøvingen med noen, så godt å ha et sted å "tømme seg":rolleyes:
Spennende med noe nytt! Håper det gjør susen for dere :happy:
 
Her kom TR allerede på 10 dpo. Rakk ikke å teste engang. Nesten nedtur bare det:hilarious: Så nå er jeg CD4 i PP4. Babyklister er kjøpt og krysser fingrene for at spiren sitter i denne PP:happy:
Jeg har også babyklister denne pp'en :happy: Krysser fingrene!
 
Koselig med dagbok! Vi har heller ikke delt prøvingen med noen, så godt å ha et sted å "tømme seg":rolleyes:
Spennende med noe nytt! Håper det gjør susen for dere :happy:
Ja, godt med en slik plass:) Takk for det :happy:
 
PP4 - CD19

Litt for dårlig til å oppdatere her ser jeg.. EL i dag, vi har lagt inn masse aksjer den siste uka og vi skal fortsette med det - så den delen bør være grei:p Har kjøpt Babyklister som jeg skal starte med i morgen:)
 
PP4 - CD5
Ja, her kom TR flere dager før forventet IKM. Syklusen er nok litt ustabil, men kortere denne pp'n om ikke annet. Prøvde babyklister da, uten hell. Gir det en sjangs til i denne omgang tenker jeg. Venter på "Eveline" EL-tester som skal prøves ut:)
 
Last edited:
PP6 - ca 8/9 dpo

Tatt denne perioden med knusende ro i håp om at det kan hjelpe. Aksjeleggingen håper jeg gjorde susen :hilarious: Forventer TR mot helga, så får vi se da:) Ingen symptomer på det ene eller det andre.
 
Lykke til! :)
Venter TR her også denne uka...
 
PP 6

Der satt spiren ❤️ Testet forsiktig noen dager før IKM men fikk blenda tester. Så testet jeg kvelden før IKM og fikk positiv test, var nesten helt i sjokk:hilarious: Tok digital test dagen etter IKM som viste Gravid 1-2. Ny digital igjen i går, som nå viser Gravid 2-3❤️
Blir nok en ny test om ca. 1 uke så jeg får sett at det står Gravid 3+:hilarious:

Foreløpig termin er 29.05.20 - 4+2 i dag

:smiley-bounce016
 

Vedlegg

  • 18554.jpg
    18554.jpg
    16,6 KB · Visninger: 50
Gratulerer ❤
 
Back
Topp