Drømmen om nummer to <3

Lykke til:) jeg har troa:) men det er jo helt jævlig med disse blødningene!

Og de som har blødninger i svangerskapet skal det behandles som truende abort og du skal sykmeldes og ta det med ro:) står i legevakthåndboka:) Lykke til:)
 
Lykke til:) jeg har troa:) men det er jo helt jævlig med disse blødningene!

Og de som har blødninger i svangerskapet skal det behandles som truende abort og du skal sykmeldes og ta det med ro:) står i legevakthåndboka:) Lykke til:)

Takk!
Ja, så det sto det på en av dagens Googlerunder. Må bare få åpna på jobb og ringt legen når de åpner. Masse sykdom på jobb for tida, så må bare komme meg innom en tur.
 
Så utrolig bra å høre at dere har fått se at alt er som det skal være til tross for at du blør litt. Trolig blør du fra et annet sted, veldig betryggende at blodet ikke kom i fra spiren. Jeg håper og tror dette her går bra! :) Men sykemelding høres lurt ut likevel, viktig å ikke stresse nå!
 
Takk!
Ja, så det sto det på en av dagens Googlerunder. Må bare få åpna på jobb og ringt legen når de åpner. Masse sykdom på jobb for tida, så må bare komme meg innom en tur.

Bra:) Det går nok fint dette:) men det er uansett; både for å ta det med to og pga bekymringer godt å bli sykmeldt i denne situasjonen:)
 
6+6

Huff a meg for en form! Nesten som om kroppen prøver å si "slapp av, dette går fint". Dro på jobb i morges, gikk sånn passe, heldigvis lite barn som kom tidlig! Satt på et møte og når jeg skulle gå derfra kom kvalmen som lyn fra klar himmel! Rakk så vidt å løpe inn på do før jeg begynte å kaste opp! Så lå sammenkrøllet rundt doen og spydde en stund! Hjelpes!

Var hos legen i dag, ble sykemeldt ut uka, og med denne formen kjenner jeg det er helt greit! Har sovet to dupper siden jeg kom hjem!

Ingen blødninger i dag :)
 
Hvordan går det med deg?:)
 
9+3

Lenge siden siste oppdatering! Formen har ikke vært på topp i det siste, så har ikke hatt noe særlig overskudd.

Jula kom og gikk, vesla ble syk, så det ble som vanlig i jula en tur innom legevakta. Ble antibiotika på henne, og da steg formen heldigvis raskt igjen! Svigers fikk vite at vi endelig har lyktes i å bli gravide, jubelen sto i taket! :)

Kvalmen har vært rimelig intens de siste ukene og behovet for søvn helt enormt! Jeg har heldigvis verdens beste samboer, hun har tatt seg av jobb, hus og vesla så jeg har kunnet kollapse på sofaen!

8+4 var vi på ultralyd igjen og fikk se en perfekt liten spire <3 Legen var veldig fornøyd og nå er vi i utganspunktet ferdig på klinikken (skriver i utgangspunktet, for har ikke helt klart å legge fra meg tanken på en ultralyd i uke 12, før vi ser noe til vesla). På grunn av kvalmen lurte legen på om jeg ønsket 50% sykemelding. Vi ble enig om at jeg prøvde medisin først. Fikk resept på postafen. Prøvde dette dagen etter, funka mot kvalmen, men hjelpes så trøtt jeg ble! Endte med at jeg sovna mens jeg lekte med barna, så kan ikke kombinere den med jobb i allefall!

Onsdag var jeg 8+6, eviglang dag på jobb, med møte etter arbeidstid. Kvalmen var som den bruker, men kasta opp da jeg kom hjem, kasta opp alt jeg spiste på torsdag og fortsatte med det samme på fredag. Da endte det med at jeg dro hjem etter en halv dag på jobb og dro innom legen! Ble sykemeldt frem til jeg skal ha første svangerskapskontroll når jeg er 12+4. Hun ville ikke høre snakk om redusert stilling, nå fikk jeg hvile, ta medisin (som hun var enig i at var uansvarlig å ta på jobb) og prøve og få i meg mat og drikke!

I går var ikke formen så verst, så da ble jeg selvsagt livredd (redd det skal gå galt hver dag, så skal ikke mye til før jeg går over i livredd). I dag er kvalmen tilbake med full kraft og selv om jeg sov til klokka ti i dag måtte jeg ha en time søvn fra halv tre til halv fire, så er litt roligere igjen i dag!

Dette ble langt, men sånn går det når det er flere uker som skal oppsummeres :)
 
11+1

Føler tida står litt stille nå! Har sikkert mye å gjøre med at dagene er kliss like, tilbringer store deler av dagen på sofaen! Noen timer i fosterstilling, noen timer sovende og noen timer litt mer sittende! Formen svinger en del da. Ikke kastet opp noe mer, men brekker meg fortsatt en god del. På dager som jeg har noen ting å gjøre blir formen som regel dårlig! Skal ikke mye til! I dag har jeg vært en tur på butikken, hjem og sov to timer, henta i barnehagen og tok med vesla til frisøren, helt ødelagt etterpå!! Glad jeg fortsatt har en uke til med sykemelding!

Uke 10 har vært den lengte uka til nå! Da jeg var gravid sist ble det oppdaget BO i uke 10, så glad at den uka er ferdig nå!

Kjøpte meg mammabukse i dag! Får ikke på noen andre bukser enn Cubus sine kosebukser (kjøpte en slik i dag også, har 3svarte fra før, kjøpte en grå i dag, ser jo ut som jeg går i samme bukse hele tiden!). Gleder meg til å begynne å bruke den!!

Har bestilt time til enda en tul, må bare se at alt fortsatt er greit før kommende storesøster får vite noe! Har fått time neste fredag! Like spennende og nervepirrende som tidligere!
 
12+5

Blir lenge mellom oppdateringene her, men sant og si så skjer det ikke så veldig mye på sofaen her!!

Hadde store forhåpninger om at kvalmen skulle gi seg når jeg bikka 12 uker og håpet å starte på jobb igjen denne uka. Helga som var har definitivt vært den dårligste formmessig! Måtte til og med opp på natta for å spy!

Første svangerskapskontroll i går. Grusomt å sitte på venterommet med alle luktene der. Hadde time halv tre, satt en eeeevighet og venta, kom ikke inn før over tre, og da var laben stengt! Typisk!! Så jeg må tilbake igjen for å ta blodprøvene, skal tilbake på torsdag. Tenkte det var deilig å rusle hjem etter timen for å få litt frisk luft, angra rimelig på det når jeg sto tvekroket og spydde i en medbrakt pose!! Ble sykemeldt i fire uker til, men kunne ringe når formen ble bedre så kunne de friskmelde meg før. Satte opp fire uker så jeg skulle slippe å komme inn så ofte.

Ellers var vi på ul på fredag og fikk se en liten sprellende mageboer! Den lå litt vanskelig til da, så ble ikke så bra bilder, men fikk se at den sparka med beina og høre hjerte som slo <3 fantastisk opplevelse igjen :)

Kommende storesøster fikk vite om babyen fredag kveld, og gleder seg stort!! Gjør plutselig mange ting uten at vi må mase på henne "det er sånn storesøstre gjør!" får vi bare beskjed om! *godjenta mi*
 
16+0

Det går stadig fremover! Tida går både sakte og fort egentlig!

Ellers er jeg fortsatt sykemeldt, skal begynne på jobb igjen om en uke. Legen ville jeg skulle begynne gradvis da, så skal jobbe 40 prosent de første to ukene og heller øke på etter det! Kvalmen henger fortsatt i en god del, men har flere gode dager nå enn tidligere! Så det er på rett vei i alle fall!

Andre svangerskapskontroll i dag. Jeg har egentlig to fastleger,dvs har en fastlege, men hun har en fast vikar bestemte dager. Jeg skal ha oppfølging av vikaren i svangerskapet, og hun er bare heeeelt fantastisk!! Følte meg godt ivaretatt og hun tok seg god tid på timen! Fylte ut det som hun andre legen ikke fylte ut sist på helsekortet, lyttet og var veldig grei å snakke med! Ble bestemt at når jeg kommer litt lenger i svangerskapet skal hun sende henvisning til sykehuset om fødselsforberedende samtale pga at jeg gruer meg en del etter forrige gang, og så ville hun at jeg skulle vurderes av gynekolog om det lot seg gjøre med vaginal fødsel pga rupturen forrige gang! Jeg håper virkelig jeg slipper keisersnitt, men greit å få det vurdert da!

Eneste som var litt kjipt i dag var at hun ikke lytta etter hjertelyd, håpa virkelig hun skulle gjøre det! Men jeg er så forsiktig av meg at jeg klarte ikke spørre heller da!

Ellers er det under tre uker til ordinær ultralyd, gleder meg veldig til den! Skal bli deilig å få se igjen lille bølle i magen! :)
 
18+4

Noen timer igjen til oul!! Tida flyr for tida!! Gruer meg noe veldig til i morgen, men håper å få sovet noen timer i natt uansett!!

Formen begynner gradvis å bli bedre, ikke like kvalm lenger, selv om kveldsmaten kom i retur i går kveld da :( kvalmen er dessverre egentlig bare byttet med en ny plage! Bekkenet gjør fryktelig vondt for tida! Er helt pyton! Men skal heldigvis til legen på torsdag, så håper å få en henvisning til fysio da! Og håper jeg finner en fysio som har ledig time, ikke tre måneder etter fødselen som forrige gang!

Æsj, ble litt syteinnlegg her på dagboka! Håper jeg kan komme med et mer positivt innlegg i morgen :)
 
18+5, oul overstått!!!

Vi får en lillebror!!! :)

Litt i sjokk og kjempeglad! Hadde virkelig ingen tro på at vi ventet gutt, alt har liksom pekt mot jente! Men nå blir det shopping!
 
18+5, oul overstått!!!

Vi får en lillebror!!! :)

Litt i sjokk og kjempeglad! Hadde virkelig ingen tro på at vi ventet gutt, alt har liksom pekt mot jente! Men nå blir det shopping!

Hurra! [emoji847][emoji322] gratulerer med lillebror i magen
 
Gratulerer med overstått OUL og lillebror[emoji170] Det blir det her og[emoji170] Sååå spennende[emoji170] Kos deg på shopping:) har tatt litt av de siste dagene selv:)
 
Gratulerer med lillebror[emoji1][emoji170][emoji4] Kos deg masse med shopping
 
Hurra for en liten gutt! Nå blir det shopping ja :D
 
19+4

Det føles så utrolig merkelig å ha kommet så langt!! Synes ikke det er lenge siden jeg satt der og stakk meg selv med sprøyter! Tida raser av sted og jeg føler jeg nesten ikke henger med!! Har virkelig bestemt meg for å prøve å nyte siste halvdel av svangerskapet!
I det jeg bestemte meg for det tok bittelitt av med handlinga, hehe!
ImageUploadedByBV Forum1490002732.059741.jpg

Nå håper jeg at jeg snart får time til å prate med jordmor på sykehuset, skal bli godt å få pratet om forrige fødsel og få litt bedre tanker om å føde igjen!! Kjenner det tærer på å gå rundt å grue seg! Spesielt siden legen vil ha det vurdert om jeg kan føde vaginalt, ønsker virkelig ikke keisersnitt! Så etter hun sa det går jeg jo å bekymrer meg for det også!' Må virkelig slutte å bekymre meg for alt!! Spørs om det ikke er pga den lange veien vi måtte gå for å komme hit vi er i dag! I mai nå er det to år siden vi hadde første forsøk på å få søsken til jenta vår!

Ellers, formen.... kvalmen begynner å bli bedre, kan ha dager helt uten kvalme nå! Det er deilig! Men jeg kaster opp alle dagene jeg er på jobb da!! Pluss at bekkenet har virkelig slått seg vrangt!! Klarer nesten ikke gå de dagene jeg har vært på jobb! Skal til fysio på onsdag, gleder meg til det! Sist svangerskap fikk jeg ikke time før 7 uker etter at vesla var født! Så deilig å ha flytta til en større by, litt flere muligheter her :)

Nå skal jeg nyte dagen på sofaen, ikke gjøre noe!! Sambo har hatt arbeidshelg, så vesla og jeg har vært alene og jeg vaska hus i går! Velfortjent pausedag i dag!!
 
Nyt sofadagen [emoji173]️
Kjedelig med vrangt bekken.. Får håpe det blir bedre!
 
Back
Topp