Drømmen om nr 2

Mellom 11 og 12 DPO i dag. Har fortsatt ikke fått bekreftet med test, men jeg skriver ned symptomene jeg har likevel fordi di er så ulike fra de siste gangene jeg har vært gravid. Sett bort fra de typiske megatunge gravidpuppene, tidlig craving og symfysesmerter(som faktisk ikke er så fremtredende denne gangen som tidligere graviditeter og før mensen) er det 4 andre symptomer som skiller seg fra de forrige gangene. Jeg våknet med blodsmak i munnen her en dag, det var helt ekstremt! Jeg våkner kvalm HVER dag, søvnpulsen min holder seg stabil mellom 48 og 50, tidligere har den ligget som vanlig puls og litt høyere før den synker på 12 dpo. Jeg har skikkelig tyntflytende melkeaktig utflod.

Jeg var mye kvalm i den ene graviditeten hvor jeg mista seint og i den graviditeten hvor det gikk bra. Der jeg mistet kom kvalmen i uke 6 om jeg ikke husker feil. I den graviditeten som gikk bra så er jeg ganske sikker på at den kom svakt i uke 4/5.

Selv om sjansene er små for at dette går bra, gir disse symptomene meg likevel et lite håp fordi de er så ulike fra alle gangene jeg har mistet. Testene kom jo ikke i posten i dag selvfølgelig, men håper de kommer i morgen, ellers drar jeg å kjøper en ny!
 
Kom på et femte symptom som er ulikt, jeg stikker og strekker nedi livmorområdet. Tidligere har jeg kjent på murringer som minner om mensmurringer, nå kjennes det annerledes.

Men igjen, sjansene er små, så vi må bare vente å se hva som skjer. Syns likevel det er greit å samle ting, fordi det er fint å ha noe å se tilbake på.

Bestilte meg endelig termometer med 4 desimaler her om dagen. Håper ikke jeg får bruk for det egentlig! :)
 
:Heartbigred
 
Kom på et femte symptom som er ulikt, jeg stikker og strekker nedi livmorområdet. Tidligere har jeg kjent på murringer som minner om mensmurringer, nå kjennes det annerledes.

Men igjen, sjansene er små, så vi må bare vente å se hva som skjer. Syns likevel det er greit å samle ting, fordi det er fint å ha noe å se tilbake på.

Bestilte meg endelig termometer med 4 desimaler her om dagen. Håper ikke jeg får bruk for det egentlig! :)


Håper, håper, håper sånn for deg!!
 
La dette være vår lille fighter!:smiley-angelic001
Med mannens genfeil er jo de fleste oddsa mot oss, men KANSKJE er vi heldige?

Det som er litt spesielt her, er at hvis jeg regner termin, så er den NØYAKTIG ett år etter desemberspiren OG på dagen mormoren min døde for noen år siden. Med så uregelmessig syklus og såpass mange aborter som jeg har hatt, hva er da oddsen for dette liksom?! Slår meg til ro ned at dette er et godt tegn, slapper av og puster. Så får jeg ta støyten hvis den kommer. Akkurat nå driter jeg i oddsa, for jeg orker rett og slett ikke bekymre meg mer.
Skal ringe sykehuset i morgen så jeg får bestilt ultralyd! Legger ved bilde av test 13DPO, ettermiddagsurin og en RFSU-test :)
Kjære lille spire, lev!:Heartred
 

Vedlegg

  • 69919AE6-AB23-467A-B8EE-FE544CA88DD2.jpeg
    69919AE6-AB23-467A-B8EE-FE544CA88DD2.jpeg
    35,9 KB · Visninger: 108
  • A5916480-52E7-4180-9AAA-DAEA330D59D7.jpeg
    A5916480-52E7-4180-9AAA-DAEA330D59D7.jpeg
    27,9 KB · Visninger: 101
La dette være vår lille fighter!:smiley-angelic001
Med mannens genfeil er jo de fleste oddsa mot oss, men KANSKJE er vi heldige?

Det som er litt spesielt her, er at hvis jeg regner termin, så er den NØYAKTIG ett år etter desemberspiren OG på dagen mormoren min døde for noen år siden. Med så uregelmessig syklus og såpass mange aborter som jeg har hatt, hva er da oddsen for dette liksom?! Slår meg til ro ned at dette er et godt tegn, slapper av og puster. Så får jeg ta støyten hvis den kommer. Akkurat nå driter jeg i oddsa, for jeg orker rett og slett ikke bekymre meg mer.
Skal ringe sykehuset i morgen så jeg får bestilt ultralyd! Legger ved bilde av test 13DPO, ettermiddagsurin og en RFSU-test :)
Kjære lille spire, lev!:Heartred


Jeg har troen på denne! La det bli en termin-spire! :Heartred:Heartred
 
La dette være vår lille fighter!:smiley-angelic001
Med mannens genfeil er jo de fleste oddsa mot oss, men KANSKJE er vi heldige?

Det som er litt spesielt her, er at hvis jeg regner termin, så er den NØYAKTIG ett år etter desemberspiren OG på dagen mormoren min døde for noen år siden. Med så uregelmessig syklus og såpass mange aborter som jeg har hatt, hva er da oddsen for dette liksom?! Slår meg til ro ned at dette er et godt tegn, slapper av og puster. Så får jeg ta støyten hvis den kommer. Akkurat nå driter jeg i oddsa, for jeg orker rett og slett ikke bekymre meg mer.
Skal ringe sykehuset i morgen så jeg får bestilt ultralyd! Legger ved bilde av test 13DPO, ettermiddagsurin og en RFSU-test :)
Kjære lille spire, lev!:Heartred

Håper og krysser fingrene for dere! <3 Gratulerer med fin strek, jeg håper den sitter hele veien!
 
Håper håper håper !!! :smiley-angelic001:Heartred
 
Håper så inderlig på en terminspire denne gangen!
 
Ok, nå som jeg har fått graviditeten bekreftet må jeg skrive opp symptomene mine samlet! Jeg har ikke tenkt til å tempe eller sjekke tappen slik jeg har gjort, for jeg orker ikke stresse, nå skal jeg fokusere på at jeg faktisk er gravid til jeg ikke er det lenger (enten grunnet ufrivillig abort, eller fødsel som jeg selvfølgelig håper på!).

Jeg har nå bikka over til 4+0 og symptomene mine så langt er;
- våknet med blodsmak i munnen 11 dpo
- tynn melkeaktig utflod, føler det renner støtt og stadig
- vondt i symfysen og bekken
- puppene vokser, blir tyngre og tyngre og er nå rimelig ømme
- har MYE murringer og strekk/stikksmerter. Vanskelig å forklare. Det er liksom ikke menssmerter, men smerteskalaen kan sammenlignes
- jeg har i flere dager i strekk våknet uggen/kvalm. Noen ganger gir det seg raskt iløpet av morgen, andre dager vedvarer det utover formiddagen.
- jeg har vært noe oppblåst, men ikke så mye ennå. Kjennes bare sånn ut innimellom.
- opplever svimmelhet nå og da. Ofte på jobb, men jobber natt for tiden, så usikker på om det faktisk har noe med graviditet å gjøre.
- i går/i dag har jeg en mild halsbrann.

Det er det foreløpig. Krysser fingrene for at alle symptomene er gode tegn. Jeg vet at jeg har hatt noen av disse symptomene tidligere, men har ikke opplevd så mange på en gang.
Første milepæl nå er å komme meg over til 5+0. De neste tar jeg etterhvert da det er greit å ha ett mål om gangen mtp bakgrunnen min :)
 
Ok, nå som jeg har fått graviditeten bekreftet må jeg skrive opp symptomene mine samlet! Jeg har ikke tenkt til å tempe eller sjekke tappen slik jeg har gjort, for jeg orker ikke stresse, nå skal jeg fokusere på at jeg faktisk er gravid til jeg ikke er det lenger (enten grunnet ufrivillig abort, eller fødsel som jeg selvfølgelig håper på!).

Jeg har nå bikka over til 4+0 og symptomene mine så langt er;
- våknet med blodsmak i munnen 11 dpo
- tynn melkeaktig utflod, føler det renner støtt og stadig
- vondt i symfysen og bekken
- puppene vokser, blir tyngre og tyngre og er nå rimelig ømme
- har MYE murringer og strekk/stikksmerter. Vanskelig å forklare. Det er liksom ikke menssmerter, men smerteskalaen kan sammenlignes
- jeg har i flere dager i strekk våknet uggen/kvalm. Noen ganger gir det seg raskt iløpet av morgen, andre dager vedvarer det utover formiddagen.
- jeg har vært noe oppblåst, men ikke så mye ennå. Kjennes bare sånn ut innimellom.
- opplever svimmelhet nå og da. Ofte på jobb, men jobber natt for tiden, så usikker på om det faktisk har noe med graviditet å gjøre.
- i går/i dag har jeg en mild halsbrann.

Det er det foreløpig. Krysser fingrene for at alle symptomene er gode tegn. Jeg vet at jeg har hatt noen av disse symptomene tidligere, men har ikke opplevd så mange på en gang.
Første milepæl nå er å komme meg over til 5+0. De neste tar jeg etterhvert da det er greit å ha ett mål om gangen mtp bakgrunnen min :)

krysser fingrene for en terminspire :)
 
Åå krysser virkelig fingrene for deg, håper den sitter skikkelig fast <3
 
Håper virkelig for deg :Heartpink
 
Tusen takk:Heartred har fått time til ultralyd i starten av mai, så nå er det bare å slappe av og vente! :)
 
Vi heier på dere alle sammen!
 
15 DPO, har ingen anelse om dette er en god økning, men håper det! Jeg har sovet 12 timer i natt, er skikkelig kvalm og bekkenet krangler. Er litt usikker på om jeg skal sykemelde meg til frem til ultralyd, men samtidig sitter det så langt inne. Nattevakter er ganske rolige. Jeg er overraskende rolig ennå og magefølelsen er fortsatt god. La nå dette bli noe:Heartred
 

Vedlegg

  • CE9E2ADB-DA46-49D4-ADC5-B4F9A1973290.jpeg
    CE9E2ADB-DA46-49D4-ADC5-B4F9A1973290.jpeg
    13,2 KB · Visninger: 76
15 DPO, har ingen anelse om dette er en god økning, men håper det! Jeg har sovet 12 timer i natt, er skikkelig kvalm og bekkenet krangler. Er litt usikker på om jeg skal sykemelde meg til frem til ultralyd, men samtidig sitter det så langt inne. Nattevakter er ganske rolige. Jeg er overraskende rolig ennå og magefølelsen er fortsatt god. La nå dette bli noe:Heartred
Fin test!
Kanskje det er lurt å jobbe hvis du kan, bare for å få tiden til å gå? Jeg misliker hjemmekontor sterkt, tiden går så sakte. Hadde man tatt opplevd tid i betraktning hadde jeg vært 16+5 i dag, ikke 4+1. :rolleyes:
 
Fin test!
Kanskje det er lurt å jobbe hvis du kan, bare for å få tiden til å gå? Jeg misliker hjemmekontor sterkt, tiden går så sakte. Hadde man tatt opplevd tid i betraktning hadde jeg vært 16+5 i dag, ikke 4+1. :rolleyes:

Joda, jeg kunne, men har lest at nattjobbing gir risiko for spontanabort, uten at jeg vet det for sikkert. Har en masteroppgave å skrive også, så helt arbeidsledig blir jeg ikke med det første :p
 
Back
Topp