Drømmen om nr.2 (etter MA) blir virkelighet!

Så plagsomt! Er lik selv, mens 3, maks 4 dager. Når er jeg på 5 dagen, men bare spotting siden i går :dead: Satser på at kroppen kommer mer og mer tilbake i rytme for deg nå❤️
Ja du hadde jo nettopp en ny kjemisk, så du er sikkert litt påvirket av det nå :( Dette er min andre runde med TR siden aborten, og det har gått 2,5 måned, så håper virkelig ting er mer på stell denne runden. Kjenner jeg jobber veldig med å bare ta en dag av gangen nå, så jeg ikke skal føle meg så stressa og utålmodig. Men, jeg har starta å tempe denne måneden, så det er litt artig og holde på med :joyful:
 
Ja du hadde jo nettopp en ny kjemisk, så du er sikkert litt påvirket av det nå :( Dette er min andre runde med TR siden aborten, og det har gått 2,5 måned, så håper virkelig ting er mer på stell denne runden. Kjenner jeg jobber veldig med å bare ta en dag av gangen nå, så jeg ikke skal føle meg så stressa og utålmodig. Men, jeg har starta å tempe denne måneden, så det er litt artig og holde på med :joyful:

Ja, regner med det! Håper det hjelper på å ta en dag av gangen:happy: Spennende! Vurderer temping jeg også, men guttungen vekker oss alt mellom 4.30-7.00,så vanskelig å tempe en fast tid:hilarious:
 
Ja, regner med det! Håper det hjelper på å ta en dag av gangen:happy: Spennende! Vurderer temping jeg også, men guttungen vekker oss alt mellom 4.30-7.00,så vanskelig å tempe en fast tid:hilarious:
Får satse på at du er i normal syklus med en gang selv om TR er litt lenger enn normalt :happy: Ja jeg får heller ikke tempet til nøyaktig samme tid hver dag. Men håper den klarer å indikere når el har vært likevel :playful:
 
Last edited:
PP4 - CD7

Den første uka i ny PP har så langt gått overraskende fort og greit :happy:
Da jeg fikk negativ test 11dpo og TR 12DPO, to dager tidligere enn ventet, ble jeg veldig skuffet, selv om jeg egentlig ikke hadde hatt noen forhåpninger. Siden aborten i mars har jeg følt på ganske mye frustrasjon, sorg, stress og utålmodighet. Og da TR kom torsdag sist uke, tenkte jeg at neste PP kan ikke bli sånn. Jeg kan ikke og orker ikke gå rundt å ha det sånn i kanskje mange måneder som prøver. Jeg bestemte meg rett og slett for å stresse ned, ikke tenke så langt fremover i tid, ikke tenke på aldersforskjell, men ta en dag av gangen, og fokusere på den ene dagen og det som skjer her og nå. Foreløpig har det fungert overaskende bra, og jeg føler meg mindre stressa nå enn jeg har gjort på lenge :happy:

Denne runden prøver jeg temping for første gang, for å undersøke om og når el faktisk skjer. Foreløpig har det ikke gått så bra, ettersom lillegutt har vært syk noen dager, og vi har rett og slett ikke sovet de 2 siste nettene :dead: så har vært lite vits å tempe siste 2 dagene. Men er jo fortsatt tidlig i syklusen, så satser på det går greit likevel.

Første "syklus" etter aborten var på 41 dager, og forrige landet på 33 dager. Håper på en mer normal syklus denne runden på 28-30 dager, og med EL et sted rundt CD15-17. Tenker jeg starter opp med EL testene rundt CD10-11 for sikkerhets skyld.

Så nå blir det spennende å se hvordan denne syklusen blir, og om jeg klarer å holde samme roen hele syklusen :playful:
 
PP4 - CD23 - 2DPO

Så var man i DPO-land igjen :joyful: Denne PP'en har gått overraskende fort så langt, og jeg har vært avslappet hele veien. Skal sies at det har nok hjulpet at jeg og lillegutt var dausjuke med halsbetennelse i over 2 uker til sammen :playful: så var lite babyprøving i tankene mine da!

Skulle egentlig tempe for første gang denne runden også, men det ble jo obviously ikke noe av grunnet sykdom. Men brukte el-tester denne gangen også, og fikk positiv test kveld/natt til tirsdag på CD20, så bare 1 dag tidligere enn sist :playful: Hadde egentlig håpet på litt kortere syklus nå, men det passa egentlig fint at den ikke kom før, sånn at formen rakk å komme seg før vi måtte hoppe i høyet.

Vi fikk lagt inn aksjer lørdag, mandag og tirsdag :sign19:sign17 Burde sikkert fått til onsdag også, men men. Tror vi har gjort et ok forsøk likevel :happy:

Jeg har ikke noen store tanker, forhåpninger eller tro på at det gikk denne gangen. Men jeg holder humøret og motet oppe ved å tenke på at nå er det bare 1 uke til jeg tar 4 uker sommerferie :hello2 Og dersom det ikke skulle klaffe denne gangen heller, så kan jeg i det minste kose meg med å spise og drikke hva jeg vil hele ferien :joyful:
 
PP4 - CD29 - 8DPO - Festeblødning??

Rundt kl.10.30 i dag opplevde jeg at det kom bittelitt blod på papiret ved toalettbesøk. Kun nok til at det kom bittelitt ved 2 tørk. Siden har det ikke kommet noe mer. Og jeg klarer jo ikke la vær å tenke om dette kanskje var en festeblødning :nailbiting: Da jeg ble gravid i Januar/februar opplevde jeg også at det var bittelitt blod blandet i utfloden ved 2 anledninger 8 dpo, og 2 dager senere testet jeg positivt.

Det er imidlertid en veldig skummel tanke! Hva om det bare var tilfeldig, at det ikke betyr noe som helst. Prøver å ikke tenke så mye over det, at jeg ikke skal tro eller håpe. Men faen heller! Vet jeg kommer til å bli ekstra skuffa nå om det ikke var noe som helst....
 
PP5 - CD1

Så var vi på ny syklus. Og jeg skjønner ingenting egentlig. Jeg begynte å spotte i går, og mensen kom i natt. Det vil si at jeg hadde en lutealfase på bare 9 dager. Og det er jo aaaalt for kort. Er jo ikke noe egg som rekker å feste seg da. Enten så er det fortsatt syklustull etter medisinsk abort. Eller så er det noe annet galt med meg....

Ikke den beste starten på 4 uker ferie, men nå kan jeg hvert fall kose meg i sommer med masse vin og øl :playful:

Orker ikke gjøre noe nå i ferien, men om jeg får like kort lutealfase denne gangen også, så får jeg bestille meg en time til gynekolog og få undersøkt hva som kan være greia. Akkurat nå føler jeg meg sliten og lei. At veien til nr.2 skulle bli så lang og humpete.

God helg og god sommer alle sammen :Heartred
 
PP5 - CD1

Så var vi på ny syklus. Og jeg skjønner ingenting egentlig. Jeg begynte å spotte i går, og mensen kom i natt. Det vil si at jeg hadde en lutealfase på bare 9 dager. Og det er jo aaaalt for kort. Er jo ikke noe egg som rekker å feste seg da. Enten så er det fortsatt syklustull etter medisinsk abort. Eller så er det noe annet galt med meg....

Ikke den beste starten på 4 uker ferie, men nå kan jeg hvert fall kose meg i sommer med masse vin og øl :playful:

Orker ikke gjøre noe nå i ferien, men om jeg får like kort lutealfase denne gangen også, så får jeg bestille meg en time til gynekolog og få undersøkt hva som kan være greia. Akkurat nå føler jeg meg sliten og lei. At veien til nr.2 skulle bli så lang og humpete.

God helg og god sommer alle sammen :Heartred
9 dager bare? Det var kort. Hadde virkelig troa på at det var en festeblødning denne gangen. Men nå kan du jo kose deg med vin og øl når du vil på ferie! Fortsatt god sommer! ❤️
 
9 dager bare? Det var kort. Hadde virkelig troa på at det var en festeblødning denne gangen. Men nå kan du jo kose deg med vin og øl når du vil på ferie! Fortsatt god sommer! ❤️
Ja :arghh: skjønner ingenting. Håper det skyldes tull etter aborten fortsatt. Hvis ikke betyr det jo at det er noe galt med meg...som jeg er redd for nå
 
PP5 - CD1

Så var vi på ny syklus. Og jeg skjønner ingenting egentlig. Jeg begynte å spotte i går, og mensen kom i natt. Det vil si at jeg hadde en lutealfase på bare 9 dager. Og det er jo aaaalt for kort. Er jo ikke noe egg som rekker å feste seg da. Enten så er det fortsatt syklustull etter medisinsk abort. Eller så er det noe annet galt med meg....

Ikke den beste starten på 4 uker ferie, men nå kan jeg hvert fall kose meg i sommer med masse vin og øl :playful:

Orker ikke gjøre noe nå i ferien, men om jeg får like kort lutealfase denne gangen også, så får jeg bestille meg en time til gynekolog og få undersøkt hva som kan være greia. Akkurat nå føler jeg meg sliten og lei. At veien til nr.2 skulle bli så lang og humpete.

God helg og god sommer alle sammen :Heartred
Kjenner meg sånn igjen i det du skriver her. Jeg hadde også korte lutealfaser. Spent på hvor lenge den jeg er i nå blir.

Som en liten trøst, jeg dro til gynekolog og fikk tatt blodprøver samt en ul, og alt så helt fint ut både hormonnivåer og innvendig, så det kan hende kroppen bare trenger mer tid til å komme seg tilbake :Heartpink Da jeg var på undersøkelse etter letrozol hadde jeg tykkere slimhinne og flere egg som var klare til å slippe:Heartpink
 
Kjenner meg sånn igjen i det du skriver her. Jeg hadde også korte lutealfaser. Spent på hvor lenge den jeg er i nå blir.

Som en liten trøst, jeg dro til gynekolog og fikk tatt blodprøver samt en ul, og alt så helt fint ut både hormonnivåer og innvendig, så det kan hende kroppen bare trenger mer tid til å komme seg tilbake :Heartpink Da jeg var på undersøkelse etter letrozol hadde jeg tykkere slimhinne og flere egg som var klare til å slippe:Heartpink
Så du måtte få støttemedisiner for korte lutealfaser? Er redd det er det jeg må få, om det fortsetter sånn her.
 
Ja :arghh: skjønner ingenting. Håper det skyldes tull etter aborten fortsatt. Hvis ikke betyr det jo at det er noe galt med meg...som jeg er redd for nå
Det er sikkert bare kluss etter aborten. For noen tar det noen sykluser før kroppen er tilbake etter hva jeg har skjønt og lest. Og hvis det ikke er det, så finnes det medisiner som kan hjelpe ❤️
 
Så du måtte få støttemedisiner for korte lutealfaser? Er redd det er det jeg må få, om det fortsetter sånn her.
Det vet jeg ikke enda, jeg fikk støttemedisiner fordi gyn ville gi kroppen «et lite spark» som hun sa. Hadde nok ikke fått det så tidlig hadde jeg gått offentlig, men jeg ville også sjekke at alt sto bra til og orket ikke ventetiden.. Da jeg fjernet spiralen i desember var slimhinna bare 3mm tykk, da vi sjekket etter letrozol var det flere egg som var klare og riktig størrelse pluss slimhinne på 6mm! Jeg er veldig glad for at jeg valgte å koste litt ekstra på kroppen, da føles det som at man kommer litt skikkelig i gang med en gang, uten så lang ventetid :happy:
 
Det er sikkert bare kluss etter aborten. For noen tar det noen sykluser før kroppen er tilbake etter hva jeg har skjønt og lest. Og hvis det ikke er det, så finnes det medisiner som kan hjelpe ❤️
Ja det kan vel ta litt tid. Bare føles så lenge siden mars nå :playful: dette blir PP4 etter aborten. Så får håpe syklusen er i orden nå! Hvis ikke blir det en tur til gynekolog for en sjekk.
 
Det vet jeg ikke enda, jeg fikk støttemedisiner fordi gyn ville gi kroppen «et lite spark» som hun sa. Hadde nok ikke fått det så tidlig hadde jeg gått offentlig, men jeg ville også sjekke at alt sto bra til og orket ikke ventetiden.. Da jeg fjernet spiralen i desember var slimhinna bare 3mm tykk, da vi sjekket etter letrozol var det flere egg som var klare og riktig størrelse pluss slimhinne på 6mm! Jeg er veldig glad for at jeg valgte å koste litt ekstra på kroppen, da føles det som at man kommer litt skikkelig i gang med en gang, uten så lang ventetid :happy:
Får håpe støttemedisinene gjør susen og at spiren sitter hos deg veldig snart :happy::Heartred Ja jeg tenker også å gå privat med en gang. Orker ikke noe ventetid. Og har inntrykk av at private har litt lavere terskel for å tilby støttemedisiner osv.
 
PP5 - CD1

Så var vi på ny syklus. Og jeg skjønner ingenting egentlig. Jeg begynte å spotte i går, og mensen kom i natt. Det vil si at jeg hadde en lutealfase på bare 9 dager. Og det er jo aaaalt for kort. Er jo ikke noe egg som rekker å feste seg da. Enten så er det fortsatt syklustull etter medisinsk abort. Eller så er det noe annet galt med meg....

Ikke den beste starten på 4 uker ferie, men nå kan jeg hvert fall kose meg i sommer med masse vin og øl :playful:

Orker ikke gjøre noe nå i ferien, men om jeg får like kort lutealfase denne gangen også, så får jeg bestille meg en time til gynekolog og få undersøkt hva som kan være greia. Akkurat nå føler jeg meg sliten og lei. At veien til nr.2 skulle bli så lang og humpete.

God helg og god sommer alle sammen :Heartred

Så kjedelig! Jeg var til GU i går, der sa legen at ved ved abort, uansett form, så må syklusen nullstille seg. I tillegg var det store sjanser for nytt vellykket svangerskap når man har et bak seg, og det er med samme partner! Nå var du lenger på vei når det ble MA og medisinsk abort, så det er ikke utenkelig at kroppen din bare rydder opp slik at syklusen stabiliserer seg❤️

Her nytes ferien med litt øl og vin da tanta meldte ankomst med et brak, så håper du nyter ferien også! God sommer til deg og dine❤️
 
Så kjedelig! Jeg var til GU i går, der sa legen at ved ved abort, uansett form, så må syklusen nullstille seg. I tillegg var det store sjanser for nytt vellykket svangerskap når man har et bak seg, og det er med samme partner! Nå var du lenger på vei når det ble MA og medisinsk abort, så det er ikke utenkelig at kroppen din bare rydder opp slik at syklusen stabiliserer seg❤️

Her nytes ferien med litt øl og vin da tanta meldte ankomst med et brak, så håper du nyter ferien også! God sommer til deg og dine❤️
Takk for oppmuntrende ord :Heartred Ja jeg mistet jo "relativt sent", så får håpe det bare er syklusen og kroppen som bruker litt tid på å komme i orden igjen. Gir det en sjangse til nå. Om lutealfasen blir like kort denne gangen også, så tar jeg meg en tur til gyn, så får jeg sjekka ting. Føler jeg ikke har tålmodighet til å bare vente å se hva som skjer i det uendelige :playful:

Så bra du nyter ferien med vin og øl :Heartred Håper timen din hos gyn ga deg noen svar på det du lurte på :happy: Har kjøpt inn en 3 liter med rødt, så nå skal det nytes her også :happy::hilarious: God sommer :love7
 
Takk for oppmuntrende ord :Heartred Ja jeg mistet jo "relativt sent", så får håpe det bare er syklusen og kroppen som bruker litt tid på å komme i orden igjen. Gir det en sjangse til nå. Om lutealfasen blir like kort denne gangen også, så tar jeg meg en tur til gyn, så får jeg sjekka ting. Føler jeg ikke har tålmodighet til å bare vente å se hva som skjer i det uendelige :playful:

Så bra du nyter ferien med vin og øl :Heartred Håper timen din hos gyn ga deg noen svar på det du lurte på :happy: Har kjøpt inn en 3 liter med rødt, så nå skal det nytes her også :happy::hilarious: God sommer :love7

Ble litt beroliget faktisk! Og fikk beskjed om at jeg skulle be fastlegen sende henvisning til TUL når jeg faktisk blir gravid, siden jeg har hatt to kjemiske på rappen! Og alt så normalt ut. Det var bare å prøve videre :hilarious:

Syntes det var veldig greit med den sjekken, så skjønner godt at du bestiller deg en time❤️
 
Ble litt beroliget faktisk! Og fikk beskjed om at jeg skulle be fastlegen sende henvisning til TUL når jeg faktisk blir gravid, siden jeg har hatt to kjemiske på rappen! Og alt så normalt ut. Det var bare å prøve videre :hilarious:

Syntes det var veldig greit med den sjekken, så skjønner godt at du bestiller deg en time❤️
Så bra :love7 Håper den sitter hele veien for dere neste gang :Heartred Kanskje det bare er litt sol, sommer og ferie som skal til :joyful:
 
PP5 - CD 3

Ny syklus og ny PP er i gang. De siste 3 dagene har jeg virkelig måttet jobbe med humøret og motivasjonen. Selv om jeg ikke hadde noen store forhåpninger, må jeg innrømme at jeg gikk rett i kjelleren da TR valgte å dukke opp 10 DPO. Med en lutealfase på 9 dager, med spotting 8/9 dpo rekker jo ikke et egg å feste seg en gang før kroppen min vil blø ut alt..

Enten så er det fortsatt kroppen som tuller 3 måneder etter aborten. Eller det er noe galt med meg. Begge deler er kjipt. Men om det skyldes aborten vil vel kroppen rette seg etter hvert. Om det er meg er det kanskje noe annet som må til..

Jeg begynner også å bli litt lei av at folk rundt meg som ikke har mistet, som har blitt gravide uten problemer, eller som ikke prøver på barn si ting som "Du har jo ikke prøvd så lenge. Det er ikke så lenge siden aborten. Bare gi det litt tid. Ikke sress, ikke tenk på det, så går det bra". De sier det i beste mening, men de vet ikke hva jeg føler, om jeg stresser eller ikke, hvordan det er å miste, hvordan det er å ha en kropp på bærtur..

Heldigvis har jeg verdens mest optimistiske og støttende mann, når jeg har en tendens til å bli negativ og muggen :playful: :Heartred Så det er godt å snakke med han. Og vi er enig om å kose oss masse i sommer, og gi juli en sjangse. Om neste lutealfase blir like kort bestiller jeg time hos gyn for en grundig sjekk. Det føles godt å ha en plan, og jeg føler meg litt mer motivert for ny runde nå. Heldigvis er det sommer og ferie, så tiden går forhåpentligvis fort selv om jeg ikke forventer EL før rundt 20 juli :playful::Heartred

Nå er jeg på vei til hytta med store deler av familien, så hyttekaos skyver forhåpentlig prøvemaset til side for en stund :joyful: Fortsatt god sommer til alle dere som gadd å lese all den teksten :love7
 
Back
Topp