Drømmen er komplett❤️

UKE 4+0
Det føles som jeg har vært gravid skikkelig lenge nå i og med at jeg fikk første positive test 3+0 og at jeg hadde på følelsen av at det var noe på gang før det:joyful: Men nå er jeg altså endelig 4+0. Regna ut at mensterminen blir 15.mars, så får vi se hva det blir til slutt. Har tatt noen nye tester som viser stigning og på bildet som er vedlagt, så det ser foreløpig ut til at det går veien. Er ikke nervøs for noe annet egentlig.
Har merka litt kvalme av og til, noe ømme pupper, litt vondt på høyre side og har vært endel trøttere på kveldene osv. Syntes fremdeles det er et lite sjokk at vi kanskje blir foreldre igjen i mars! Men det er jo også det vi håper på da:happy:❤️
 

Vedlegg

  • IMG_20210703_074140_862.jpg
    IMG_20210703_074140_862.jpg
    162,9 KB · Visninger: 76
UKE 4+6
Da har jeg fortsatt med å teste og gjør det i noen dager til, bare for min egen sikkerhet, selv om jeg vet at man ikke helt kan stole på testene, men det gjør meg tryggere hvertfall. Jeg er jo litt testetøs da, er det mulig:hilarious: Våkna opp i natt og måtte på do og fikk like sterk strek som kontrollstreken og tenkte at jeg skulle prøve meg på en digital, og fikk selvfølgelig opp 2-3 uker. Blir jo helt tullete av å holde på sånn her, er det mulig?:hilarious: Så da bestilte jeg nye digitale tester som kommer i posten (tør ikke kjøpe på apoteket hvis jeg skulle bli gjenkjent):p
Åpna også den digitale for å sjekke og da så jeg at strekene omtrent var like hverandre, så er bare snakk om noen dager nå før jeg får 3+. Blir godt å bli ferdig med denna testinga:joyful:

Ellers av symptomer merker jeg mere kvalme nå, særlig hvis jeg er sliten eller ved fysiske ting slik som bøying og løfting. Brenninger i halsen har jeg også en del av, noe som jeg ikke kan huske jeg hadde så tidlig med første. Litt øm i korsryggen, litt tungpustet, drømmer mye om nettene.

Så har jeg bestilt time til tidlig ultralyd 30.juli da er jeg 7+6, så håper på å høre hjerteslag og se armer og ben, det hadde vært fantastisk!❤️

Ha en riktig god helg!❤️
 
UKE 4+6
Da har jeg fortsatt med å teste og gjør det i noen dager til, bare for min egen sikkerhet, selv om jeg vet at man ikke helt kan stole på testene, men det gjør meg tryggere hvertfall. Jeg er jo litt testetøs da, er det mulig:hilarious: Våkna opp i natt og måtte på do og fikk like sterk strek som kontrollstreken og tenkte at jeg skulle prøve meg på en digital, og fikk selvfølgelig opp 2-3 uker. Blir jo helt tullete av å holde på sånn her, er det mulig?:hilarious: Så da bestilte jeg nye digitale tester som kommer i posten (tør ikke kjøpe på apoteket hvis jeg skulle bli gjenkjent):p
Åpna også den digitale for å sjekke og da så jeg at strekene omtrent var like hverandre, så er bare snakk om noen dager nå før jeg får 3+. Blir godt å bli ferdig med denna testinga:joyful:

Ellers av symptomer merker jeg mere kvalme nå, særlig hvis jeg er sliten eller ved fysiske ting slik som bøying og løfting. Brenninger i halsen har jeg også en del av, noe som jeg ikke kan huske jeg hadde så tidlig med første. Litt øm i korsryggen, litt tungpustet, drømmer mye om nettene.

Så har jeg bestilt time til tidlig ultralyd 30.juli da er jeg 7+6, så håper på å høre hjerteslag og se armer og ben, det hadde vært fantastisk!❤️

Ha en riktig god helg!❤️

Åå så herlig oppdatering :Heartred Blir veldig spennende med TUL :love017 Håper du får en fiiin helg du også!
 
UKE 5+1
Nå kan det være at hjertet slår hos knøttet og det er ganske fantastisk å tenke på❤️
Tok en ny test i dag og nå er endelig teststreken sterkere enn kontrollstreken!:woot: Ble litt skremt i stad da jeg tok først en test (ikke på utvannet urin) og den var lik som de andre jeg hadde tatt omtrent og veldig hakkete. Så tok jeg en til sånn ca 3 timer senere og den var helt annerledes, så var veldig glad og letta for det!:cat:
Som jeg skrev tidligere har jeg bestilt digitale tester, så de kommer nok i begynnelsen av uka. Så da blir det test igjen og satser på at det er enda større sjanse for å få 3+.
Har faktisk begynt å glede meg veldig i det siste, det kribler skikkelig i magen innimellom (selv om det enda er tidlig og alt kan skje). Også er det gøy at det kun er meg og mannen min som kun vet om hemmeligheten enda:joyful:

Ha en fin dag der du er!:flower
 

Vedlegg

  • IMG_20210711_044256~2.jpg
    IMG_20210711_044256~2.jpg
    1,4 MB · Visninger: 52
  • IMG_20210711_073717~2.jpg
    IMG_20210711_073717~2.jpg
    2,6 MB · Visninger: 44
Gratulerer så mye med spiren:love7:wav:hello2
 
For en fin strek! Og hurra for 5+1 og hjerte slår❤❤
 
For en fin strek! Og hurra for 5+1 og hjerte slår❤❤
Ja, ble litt nervøs for at den streken ikke skulle dukke opp, så måtte ta en ny test bare for å sjekke:)
Mye å feire for i dag❤️:cat:
 
UKE 5+4
Da fikk jeg endelig den digitale testen i posten og fikk tatt den i kveld på utvannet urin. Og den viser 3+, noe jeg er veldig glad for!❤️ Da blir det ikke flere tester om ikke jeg skulle få noe blødninger bare for å sjekke. Så er det heldigvis ikke så lenge til ultralyd heller nå, 16 dager til, det blir veldig spennende!
Ellers er formen veldig god, merker selvfølgelig litt kvalme, tretthet, lite energi av og til osv. Men det er bare noe småtterier. Er bare glad for de symptomene jeg får, da jeg føler meg litt tryggere.

Ha det fint❤️
 

Vedlegg

  • IMG_20210714_195646.jpg
    IMG_20210714_195646.jpg
    2,7 MB · Visninger: 53
UKE 7+1
Da var det på tide med en oppdatering herfra:)
Sent fredag hadde jeg en liten blødning og har egentlig litt enda. Men heldigvis er det veldig lite og ser ut som ferskt blod, noe jeg syntes virker mindre skremmende enn brunt, gammelt blod da jeg har lett for å tenke at det kan være missed abortion. Jeg måtte ta en ny test bare for å sjekke og så at teststreken fortsatt var sterkere enn kontrollstreken og det lover godt. Måtte bestille noen nye tester så jeg får fulgt litt med før ultralyden.
Ellers er symptomene tilstede og jeg er spesielt kvalm om morgenen og før jeg sovner for natta (har kasta opp to ganger). Ser på kvalme som også et godt tegn.
Nå er det kun 5 dager til ultralyd! Tida har utrolig nok gått fort fram til det altså, hjelper med et lite sjarmtroll i hus som holder mammaen sin i gang:D
Så håper vi på å se en levende liten mini❤️

Ha en fin dag!❤️
 
UKE 7+1
Da var det på tide med en oppdatering herfra:)
Sent fredag hadde jeg en liten blødning og har egentlig litt enda. Men heldigvis er det veldig lite og ser ut som ferskt blod, noe jeg syntes virker mindre skremmende enn brunt, gammelt blod da jeg har lett for å tenke at det kan være missed abortion. Jeg måtte ta en ny test bare for å sjekke og så at teststreken fortsatt var sterkere enn kontrollstreken og det lover godt. Måtte bestille noen nye tester så jeg får fulgt litt med før ultralyden.
Ellers er symptomene tilstede og jeg er spesielt kvalm om morgenen og før jeg sovner for natta (har kasta opp to ganger). Ser på kvalme som også et godt tegn.
Nå er det kun 5 dager til ultralyd! Tida har utrolig nok gått fort fram til det altså, hjelper med et lite sjarmtroll i hus som holder mammaen sin i gang:D
Så håper vi på å se en levende liten mini❤️

Ha en fin dag!❤️
Så bra å høre at testen fortsatt ser sterk ut. Blødninger i svangerskapet er jo veldig vanlig, men skjønner godt at tankene dine går mot MA likevel. Sånn er vi jo skrudd litt sammen - vokter over det vi har og er litt bekymret. Men det er helt sikkert uskyldig ❤️ koselig med lille sjarmtrollet, umulig å ikke holde det gående da!
 
Så bra å høre at testen fortsatt ser sterk ut. Blødninger i svangerskapet er jo veldig vanlig, men skjønner godt at tankene dine går mot MA likevel. Sånn er vi jo skrudd litt sammen - vokter over det vi har og er litt bekymret. Men det er helt sikkert uskyldig ❤️ koselig med lille sjarmtrollet, umulig å ikke holde det gående da!
Ja, det er sant. Har bare angsten i bakhodet fra de andre gangene jeg har mista, men tror det vil gå bra denne gangen. Ja, heldige med skjønne, lille sjarmtrollet vårt❤️:D
 
Da var første ultralyd gjennomført og jeg kan melde om gode nyheter!:love7Lille knøttet ble målt til 8+5, så ble faktisk satt frem hele 6 dager! Foreløpig termin er da 9.mars. Alt kan jo skje innen ordinær ultralyd, men godt uansett å ikke bli satt en hel uke tilbake. Veldig hyggelig gynekolog som jeg også har vært hos før.
Fikk også bestilt ny time til ultralyd 26.august med nakkefoldscanning osv.

Wææh, tida går så fort og plutselig er vi tobarnsforeldre!:woot: Måtte feire med litt kake sammen med mann og barn istad:D Dette er stort!:wav
 
Last edited:
Så godt med gode nyheter og så gøy p blibsatt så mye frem da! Hurra❤
 
Kjære Pjusemjau, gratulerer så mye med graviditeten! :Heartred

Jeg har fulgt med her inne men ikke fått karret meg til å kommentere før nå, men ååå så utrolig fint dette var å lese! Så fantastisk at det skulle gå så fort med nr. 2 etter at det var en litt kronglete vei til nr. 1. Det gir håp her, hehe! :D

Er du i god form? Og har dere fortalt det til noen eller tenker dere å holde det for dere selv en stund?

Stor klem herfra :hug003
 
Kjære Pjusemjau, gratulerer så mye med graviditeten! :Heartred

Jeg har fulgt med her inne men ikke fått karret meg til å kommentere før nå, men ååå så utrolig fint dette var å lese! Så fantastisk at det skulle gå så fort med nr. 2 etter at det var en litt kronglete vei til nr. 1. Det gir håp her, hehe! :D

Er du i god form? Og har dere fortalt det til noen eller tenker dere å holde det for dere selv en stund?

Stor klem herfra :hug003
Tusen takk for det, kjære du❤️
Ja, det er helt utrolig at denne satt på første forsøk!:D Håper det går lettere for dere på veien mot nummer 2❤️

Jeg har vært litt kvalm, men kun kasta opp to ganger og nå føler jeg mye bedre. Kvalmen gikk mere over i løpet av helga, så føler meg heldig:cat:

Vi har fortalt det til besteforeldre på begge sider og alle søstrene mine vet det nå. Vi tenker å vente med å fortelle det til resten av familien og evt noen venner etter neste ultralyd.

Har dere tenkt å prøve igjen snart?❤️
 
UKE 10+0 (i følge ultralyd)
Nå er den lille blitt til et lite foster og det er jo en milepæl i seg selv❤️ Det er utrolig hvor mye som skjer i magen i løpet av kort tid! Nå har den fått armer og bein og ansiktet begynner å bli ferdig utviklet, pluss masse annet som skjer. Et menneske er rett og slett et mirakel spør du meg!

Jeg kan egentlig ikke klage når det kommer til symptomer. Er en del trøtt, kvalm av og til og har noe halsbrann. Ellers er det upåklagelig.
Hadde noe småblødninger i går formiddag, men det gikk heldigvis veldig fort over. Tror denne også var ufarlig.

Nå er det 18 dager til ny ultralyd og jeg syntes tida går såå sakte:p Gleder meg veldig til å se den lille igjen!❤️

Håper du som leser har hatt en fin helg!❤️
 
Back
Topp