Drømmen om en tredje ❤️

Junijuli

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Stjerneskuddene 2024
Har vurdert noen dager om jeg skal skrive her eller ikke, men om ikke noen leser er det uansett godt for meg å få skrevet ned følelser og tanker angående dette, spesielt når vi holder det helt for oss selv.


Jeg er 25 år og sammen med min kjære på 26. Han driver for seg selv og jeg er ingeniørstudent. Vi har vært sammen siden jeg var 15, og kjærligheten er sterkere enn noen sinne.

vi har to barn fra før på 3 og 5 år nå. Samboeren min (barnefar) var bestemt etter nr 2 at det var siste, og det kom heller overraskende på meg. Angret på at jeg ikke nøt svangerskapet så godt som mulig! Etter 2 år begynte han å mykne opp for idéen på en tredje, og 21. september 2021 bestemte vi oss for å endelig begynne prøvingen. Jeg er ekstremt utålmodig og har veldig behov for å snakke om dette, derfor skriver jeg her :p

Vi har ikke prøvd lenge, og derfor føler jeg meg nesten litt teit for å begynne her allerede. Har full forståelse for at noen bruker år, og at så langt har jeg vært heldig som har to! Håper det er rom for meg her selvom:oops:
 
Min første eggløsningstest! Gleder meg til å se i morgen om den er stigende eller synkende (tror jeg har forstått riktig at man kan se om el kommer eller går sånn?).

Er utrolig irritert på kroppen for tiden. Har alle symptomene jeg har hatt med mine to første. Har også følelsen at jeg er gravid, og har aldri følt det før uten at det stemmer. Allikevel er testene negativ. Tisser hele tiden, brekker meg av å pusse tenner, får hetetokter, mensensmerter og er kvalm. Sikkert et tegn på el som har kommet eller gått… men får ikke vekk følelsen at vi har truffet, så klarer ikke å slutte å teste heller.

I morgen tenker jeg å begynne med temping, så får jeg se hvordan det går.
 

Vedlegg

  • 7EF78D0C-156F-426E-A490-D6F66C2D96DF.jpeg
    7EF78D0C-156F-426E-A490-D6F66C2D96DF.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 32
Ny dag, nye tester :rolleyes:

Negativ g-test selvfølgelig, fortsatt skuffende men forventet. El-testen ser kanskje bittelitt sterkere ut enn i går, om ikke helt lik. Får se i morgen. Temp på 36,2, men er første temp jeg har tatt så aner ikke hva det betyr :p
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Visninger: 25
Tror ikke el kommer enda, og jeg må nok vente med min første ordentlige prøveperiode… skuffende men forståelig så tidlig etter pilleslutt. Ikke hatt mensen siden 2017, så kjenner ikke helt kroppen i syklusen lengre. Må roe ned testingen også, selvom det er vanskelig.

i dag er en dårlig dag kjenner jeg o_O Ser alle med svak strek i trådene og blir så misunnelig! Har prøvd så kort men ønsket dette så inderlig i to år. Min nærmeste venninne er også gravid, og hun snakker om at det hadde vært gøy å ha barseltid sammen igjen. Har ikke sagt vi prøver, men jeg vil…

Har så lyst å glede ungene med et søsken til, har så lyst å gå gravid, kjenne spark, hikke, kjøpe babyklær. Skal ha oss ny vogn, vi snakker om å kjøpe en i Polen så får mannen en liten ferietur mellom alt arbeidet. Han jobber så utrolig hardt nå for at vi skal få dette til, også føler jeg det aldri kommer til å gå :(

Planlegger i hodet hvordan vi skal fortelle besteforeldre og tanter/onkler. Vil gjøre det på en gøy måte denne gang! Føler jeg kommer til å få tvillinger, men det er vel bare et ønske og ikke noe med rot i virkeligheten. Ingen i slekten har tvillinger.

Jeg vil bare ha to streker… hvor finner man styrken til å være prøver fra? Føler meg så teit som klager allerede, som et barn:hilarious: Men det er min dagbok, så jeg tenker at om det er noe sted jeg kan klage så er det her.

Kanskje jeg like greit bare kan prøve den salvie-teen? Hvis jeg ikke er gravid og ikke har el burde det vel være trygt, så kanskje den kan fremskynde en el? Jeg vet ikke, har ikke turt fordi jeg følte meg så gravid. Gjør ikke det lengre uansett, og el-testene er for svake til å si meg noe. Glemte temping i dag også, typisk nok.

Klageinnlegg i dagboken i dag, orker ikke mer blendahvitt:wtf:
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Visninger: 23
Nå hsr det gått noen dager siden sist, så kan vel kanskke oppdatere litt :p

Jeg har utrolig mange symptomer, så tenkte jeg kunne skrive de ned. Hvis jeg ikke er gravid kan jeg jo se neste mnd hva jeg har kjent på uten at det klaffet;
- kvalm absolutt hele tiden (vanlig for meg å være mye kvalm, men har som oftest pauser)
- fikk et plutselig behov for å lukte på bensin. Aldri hatt det før :hilarious:
- vondt i korsrygg, lår, øvre del av rygg
- enda sprøere drømmer enn normalt
- bruker lang tid på innsovning (helt uvanlig for meg, pleier å sovne innen 5 min)
- plutselige smerter i bekkenet
- kviser
- trøtt hele tiden
- null matlyst. Egentlig ganske vanlig til en viss grad, men mine «sikre» matvarer frister ikke en gang
- tisser hele tiden, våkner om natten for å tisse


Er egentlig helt sikker på at jeg er gravid, men med et snev av skepsis. Testene er enda negativ selvom jeg innbiller meg en svak strek på dem:p Vil ikke være for skråsikker ettersom fallhøyden er så stor… mannen har spurt meg om jeg ikke bare er gravid allerede ettersom han har lagt merke til flere symptom. Bare svarer at alt kan være symptom på mensen, el eller bare syklusen som ikke er i orden enda. Hva er uansett sannsynligheten for at jeg er gravid allerede?

mye tanker og styr. Venninnen min har nok skjønt at vi prøver, hun har spurt om jeg er gravid enda osv. Gleder meg til jeg kan si jeg er det!

Føler meg mye mer positiv nå da. Var hos svigersøster i helgen og rakk ikke å tenke stort på prøvingen. Hun har to skjønne barn som er litt yngre enn våre, men som kommer til å ha det så gøy med våre om et år eller to :Heartred
 
Skulle ønske jeg kunne skrive om noe fremgang, men her skjer det ingenting.

har ikke tatt el-tester på en stund, vet ikke helt hvorfor men føler bare ikke for det :joyful: Føler meg fortsatt gravid, sikkert derfor. G-tester har kun hatt svake skygger, men nå har jeg bestilt cb early, digital og babyplan som kommer i posten Ila uken. Tenker jeg skal klare å vente med neste test til de kommer!

Har hatt såpass med mensmurringer at jeg har vært sikker på at nå kommer tr eller så er jeg gravid. Men ingenting skjer, som ikke svekker mistanken min:rolleyes: samboer tror jeg er gravid også, men er noe mer skeptisk enn meg. Er jeg det, så er jeg tidlig på vei uansett, og testene ville nok ikke vist positiv denne uken uansett. Satser på at jeg er gravid og har nok hcg når de nye testene kommer i posten. Ikke stort mer å si, så lenge jeg ikke har registrert noe el, tr eller graviditet så er jeg liksom bare midt i mellom noe :confused:
 
ENDELIG I GANG PÅ ORDENTLIG!

Fikk endelig TR i går, som jeg selvfølgelig har ventet på siden 21. september. Hadde skikkelige smerter for to uker siden og tenkte det kunne være el - og jeg hadde rett! Nesten morsomt ettersom jeg aldri har hatt el-smerter før, men nå kom de plutselig. Klaffet ikke denne gangen, men det forventet jeg ikke heller. Det «nyprøverhåpet» har gitt seg litt, og jeg et mer realistisk og tålmodig tror jeg. Har ventet lenge på å kunne begynne å prøve, skal klare å prøve litt før jeg har fått nok.

Så nå er syklusen i gang forhåpentligvis. Har alltid hatt regelmessig mens når jeg ikke har gått på piller for å stoppe den, så håper det fortsetter! Da kjører vi rett inn i PP1 tenker jeg, så får alt surret før være PP0.1 :p

Kjenner meg skikkelig klar for å vite når jeg realistisk sett kan begynne å teste, og skal kjøpe el-tester som jeg begynner med om et par uker. Også kan jeg drikke salvie-teen jeg har kjøpt :p Er jeg den eneste som syntes den smaker skikkelig godt? Har nesten gledet meg, jeg :rolleyes:

Edit: optimismen om graviditet i forrige post forsvant raskt ettersom alt var negativt. Og da sluttet egentlig håpet helt om at noe som helst vil klaffe før TR har vært her minst én gang, ble vel mer realistisk kanskje
 
Back
Topp