Drømmen om en til i familien♡

CD29/16DPO:
Venter på at spottingen skal ta seg opp og gå over i blødning:happy119 Tempen går ned, så håper TR får ræva i gir snart❤️✨

Vurderer om vi skal utsette prøvingen enda mer, grunnet sommerferien til de store barna. Har lite lyst til å ødelegge hele sommeren dems med å ligge sengeliggende å ikke gjøre annet enn å kaste opp, føler det blir altfor egoistisk av meg:-/ Så vurderer å først starte opp prøvingen i juli:angel5
Eller å hive oss rundt å få barn sent på året igjen... huff, aner ikke om jeg liker noen av alternativene!?:hilarious: Tenker så det knaker oppi toppen:schocked028
Screenshot_20230223_072951_FF App.jpg

Kjedelig det ikke gikk nå, men håper tr dukker opp så man er i rute igjen.
Spørs du meg hva jeg ville ha gjort, så ville jeg ha startet prøvingen rundt juli igjen og håpet på vår/sommerbaby.❤️ er jo deilig å slippe nyfødttiden oppe høysesong for alle mulige virus også. Men igjen, fordeler og ulemper med nyfødt uansett når på året det blir.

CD29/16DPO:
Venter på at spottingen skal ta seg opp og gå over i blødning:happy119 Tempen går ned, så håper TR får ræva i gir snart❤️✨

Vurderer om vi skal utsette prøvingen enda mer, grunnet sommerferien til de store barna. Har lite lyst til å ødelegge hele sommeren dems med å ligge sengeliggende å ikke gjøre annet enn å kaste opp, føler det blir altfor egoistisk av meg:-/ Så vurderer å først starte opp prøvingen i juli:angel5
Eller å hive oss rundt å få barn sent på året igjen... huff, aner ikke om jeg liker noen av alternativene!?:hilarious: Tenker så det knaker oppi toppen:schocked028
Vis vedlegget 399634

Hvis dere prøver nå, så blir det vel tidlig desember termin, og ks første halvdel av november? Evt alternativet å vente til juli+, og få april+ termin? Må si, det hadde jo fristet mer med apriltermin, sånn sett; men om prøvetiden skulle ta tid nå plutselig, så..

Forresten, tenkte på; siden de to siste spirene har endt i tidlig SA/kjemisk; du har ikke vurdert å prøve f.eks Q10? Skal visst hjelpe på eggkvaliteten, fordi naturlig Q10 visstnok synker mer og mer med alderen, eller så. (Prøvde det selv, men her blir jeg jo ikke gravid i det hele tatt, så). I tilfelle det er dét som gjør det? Så kan du jo evt gå på det frem til prøving, i håp om at det hjelper litt.

Bare sånn... Neste gang det sitter en spire, uansett om det blir nå snart eller etter sommeren, så håper jeg den sitter til mål...!

Hvis dere prøver nå, så blir det vel tidlig desember termin, og ks første halvdel av november? Evt alternativet å vente til juli+, og få april+ termin? Må si, det hadde jo fristet mer med apriltermin, sånn sett; men om prøvetiden skulle ta tid nå plutselig, så..

Forresten, tenkte på; siden de to siste spirene har endt i tidlig SA/kjemisk; du har ikke vurdert å prøve f.eks Q10? Skal visst hjelpe på eggkvaliteten, fordi naturlig Q10 visstnok synker mer og mer med alderen, eller så. (Prøvde det selv, men her blir jeg jo ikke gravid i det hele tatt, så). I tilfelle det er dét som gjør det? Så kan du jo evt gå på det frem til prøving, i håp om at det hjelper litt.

Bare sånn... Neste gang det sitter en spire, uansett om det blir nå snart eller etter sommeren, så håper jeg den sitter til mål...!

Jaaa, det frister mer med vårbarn nå denne gang❤️✨️ Vi har eldste som er født i juli, så to som er født i september, og to til som er født i november❤️

Jeg aner ikke hva vi skal gjøre, men!?

Ojj, tusen takk for tipset:smiley-bounce012:gen014 Dette visste jeg ikke om, så nå er BioActive Q10 Uniqinol 100 mg bestilt:joyful: Det kan jo hende det er pga jeg er blitt gammel, blir jo 38 år nå i mars, så:bag:

Kjedelig det ikke gikk nå, men håper tr dukker opp så man er i rute igjen.
Spørs du meg hva jeg ville ha gjort, så ville jeg ha startet prøvingen rundt juli igjen og håpet på vår/sommerbaby.❤️ er jo deilig å slippe nyfødttiden oppe høysesong for alle mulige virus også. Men igjen, fordeler og ulemper med nyfødt uansett når på året det blir.

Jeg er ikke så glad i varmen, slikt sett. Og å sitte/ligge å amme en liten nyfødt når man er helt klam og svett ekke bare kos det heller:hilarious: Men igjen, fine temperaturer og man slipper å pakke inn den lille I en masse tøy osv når man skal ut av døren. Så er både positive og negative sider med alle årstider. Jeg er nok ei av de sjeldne som elsker snø og vinter, julen er den mest magiske tiden på hele året:greet008:love017 men så igjen kommer alle stygge virus, og RS skal man ikke kimse av heller. Og det å være født sent på året er heller ikke en fordel mht skolestart med modenhet. Så ja, vanskelig.

Eg tenker livet tilpasser seg og går seg til uansett ka dokk velge ❤ er ein veldig kort periode i livet, og gevinsten er enorm! Og eg skal virkelig be for deg at du IKKJE får hyperemesis denne gangen! Det er slettes ikkje gitt at du absolutt får det, tenk om det blir det mest fantastiske svangerskapet liksom? :D

Skjønner godt du vil unngå keisersnitt midt i jula, men ellers trur eg at det ordner seg uansett ka dokk velge ❤

Jeg er ikke så glad i varmen, slikt sett. Og å sitte/ligge å amme en liten nyfødt når man er helt klam og svett ekke bare kos det heller:hilarious: Men igjen, fine temperaturer og man slipper å pakke inn den lille I en masse tøy osv når man skal ut av døren. Så er både positive og negative sider med alle årstider. Jeg er nok ei av de sjeldne som elsker snø og vinter, julen er den mest magiske tiden på hele året:greet008:love017 men så igjen kommer alle stygge virus, og RS skal man ikke kimse av heller. Og det å være født sent på året er heller ikke en fordel mht skolestart med modenhet. Så ja, vanskelig.
Jeg er helt enig med deg, desember er sånn en magisk tid! Jeg har selv bursdag sent i november og selv om det var fryktelig kjedelig den gangen jeg skulle fylle 18/20, så har jeg aldri kjent på større motgang enn det. Tror faktisk jeg fort kunne blitt beskrevet som moden for alder gjennom store deler av oppveksten. Jeg vet det kan være litt forskjell på gutter og jenter her, men jeg tror at de andre novemberbarna dine ikke har noe i mot å få med flere i klubben. ❤️ Jeg synes du skal kjøre på om det føles riktig :love017

Jaaa, det frister mer med vårbarn nå denne gang❤️✨️ Vi har eldste som er født i juli, så to som er født i september, og to til som er født i november❤️

Jeg aner ikke hva vi skal gjøre, men!?

Ojj, tusen takk for tipset:smiley-bounce012:gen014 Dette visste jeg ikke om, så nå er BioActive Q10 Uniqinol 100 mg bestilt:joyful: Det kan jo hende det er pga jeg er blitt gammel, blir jo 38 år nå i mars, så:bag:

Gammel og gammel, men det er klart at eggkvaliteten går ned drastisk disse årene her :bag: ; det er jo ikke sikkert det er det som er problemet, men.. skader ikke prøve, tenker jeg! For jeg har veldig lyst til at du skal få slippe flere kjemiske/sa..

Vårbarn høres fint ut. Jeg har lyst på vårbarn selv (kanskje om 2-3 år, må høre med gubben hva han tenker. Han er jo faktisk 51 blitt, så... Også tenker jeg at vi kanskje burde prøve bli ferdig med barn de neste fem årene, så..)

Eg tenker livet tilpasser seg og går seg til uansett ka dokk velge ❤ er ein veldig kort periode i livet, og gevinsten er enorm! Og eg skal virkelig be for deg at du IKKJE får hyperemesis denne gangen! Det er slettes ikkje gitt at du absolutt får det, tenk om det blir det mest fantastiske svangerskapet liksom? :D

Skjønner godt du vil unngå keisersnitt midt i jula, men ellers trur eg at det ordner seg uansett ka dokk velge ❤

Altså, alt går på et vis❤️ men vil virkelig skåne sommerferien til barna, for det er kun da vi drar på ferie til DK og er sammen med min familie derfra :Heartpink Og ungene ser så fram til det, så akkurat det må vi få til. Så nå er det i grunn å bestemme seg for hva vi skal gå for? Mannen vil helst ha vår/sommerbarn denne gangen, så vet hvor han står, sånn sett. Men så igjen vet jeg at han blir med om jeg vil prøve nå de neste mnd også.
Valget jeg står mellom er nå eller å vente helt til juli, så vi får dratt på ferie med barna.
Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne fått lov til å gå gjennom et vanlig svangerskap med 0 kvalme og oppkast, kunne vært velfungerende hele veien og vært som vanlig, men med en fin babykul på magen:love7 Det hadde virkelig vært drømmen❤️✨️ men hvor realistisk det er, det vet jeg nå ikke helt:hilarious:

Jeg er så heldig at jeg har hatt det helt fint etter KS, vært oppe å gått rundt igjen etter kun noen timer og tatt meg av bebis selv❤️ Har tatt husvask og støvsugd etter kun 2-3 dager. Så er virkelig heldig sånn sett:angel5

Jeg er helt enig med deg, desember er sånn en magisk tid! Jeg har selv bursdag sent i november og selv om det var fryktelig kjedelig den gangen jeg skulle fylle 18/20, så har jeg aldri kjent på større motgang enn det. Tror faktisk jeg fort kunne blitt beskrevet som moden for alder gjennom store deler av oppveksten. Jeg vet det kan være litt forskjell på gutter og jenter her, men jeg tror at de andre novemberbarna dine ikke har noe i mot å få med flere i klubben. ❤️ Jeg synes du skal kjøre på om det føles riktig :love017

Det er helt fantastisk når det er jul, en så magisk stemning:santa Vi pynter til jul både inne og ute 1.november, da vi er så glade i julen:greet008

Ja, vet om flere jeg kjenner som er født I november og desember som forteller om det samme, at det var kjipt når de var yngre å ha bursdag sent på året også tett opp mot jul❤️ Datteren vår på 13 år ønsker veldig et søsken til i november(hun er født 29.nov):Heartpink Guttene våre hadde nok hatt godt av å vært eldst i klassen og vært litt mer modne før skolestart, men:hilarious: De vakke helt klare for skolestart:angelic:
Er vanskelig, tenker en del nå:whacky011:hilarious:

Gammel og gammel, men det er klart at eggkvaliteten går ned drastisk disse årene her :bag: ; det er jo ikke sikkert det er det som er problemet, men.. skader ikke prøve, tenker jeg! For jeg har veldig lyst til at du skal få slippe flere kjemiske/sa..

Vårbarn høres fint ut. Jeg har lyst på vårbarn selv (kanskje om 2-3 år, må høre med gubben hva han tenker. Han er jo faktisk 51 blitt, så... Også tenker jeg at vi kanskje burde prøve bli ferdig med barn de neste fem årene, så..)

Det kan jo hende det er eggkvaliteten det går på, er jo ikke akkurat ei ungfole lenger:hilarious::shy: Så skader da iallefall ikke å prøve, tenker nå jeg:p Begynner med det så snart jeg får de i posten.

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Enten prøver vi nå og klaffer det ikke, så utsetter vi prøvingen til juli, eller så utsetter vi prøvingen til juli:whacky011 Tenker jo litt sånn at jeg kanskje ikke har så god tid lenger heller:-/
Vårbarn er jo veldig fint, det er det. Er vårbarn selv og:hilarious:

Ojj, ja, da er han ikke akkurat en unghest lenger han heller:D Og jeg tenker sånn at jeg har lyst til å få den siste ungen, før de andre to vokser fra h*n❤️

CD1 og vet ikke om vi skal gå for prøving nå denne mnd likevel, eller å utsette prøvingen til juli ?:whacky011 Da jeg har hatt hyperemesis med de andre barna, så antar jeg det skjer når jeg blir gravid igjen også:angelic:
Vil ikke ligge sengeliggende i sommerferien pga de store barna, ønsker de skal få de ukene i sommerferien der vi reiser til DK og sammen med familie og gjør en masse hyggelige ting❤️ Så dermed utgår prøving i mai:-/
Nå må vi bare bestemme oss for hva vi skal gjøre!? Vet mannen da helst vil utsette prøvingen til juli grunnet ønske om et vårbarn:angel5

Tror kroppen har hatt en heftig reaksjon på den kjemiske denne gang. Vi var ute å kjørte i sta, da vi skulle hente den eldste sønnen vår. Fikk så vondt i hodet da jeg satte meg i bilen, og brått ble jeg mer og mer kvalm.
Måtte virkelig ta meg sammen for å ikke kaste opp.. satt å holdt meg for munnen og kunne ikke snakke, for da hadde jeg kastet opp:depressed: Endte med å løpe rett inn på do å kaste opp, da vi kom hjem :sick006 Kaldsvettet og sto i. Mannen min trodde det var pga spiren, men fortalte han igjen at denne ikke kom til å bli værende❤️ Lå på sofaen en times tid über kvalm og uvel.. etter en time begynte jeg å blø. Så ja, tror tilogmed kroppen er lei seg og har/hadde en heavy reaksjon:(

Det kan jo hende det er eggkvaliteten det går på, er jo ikke akkurat ei ungfole lenger:hilarious::shy: Så skader da iallefall ikke å prøve, tenker nå jeg:p Begynner med det så snart jeg får de i posten.

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Enten prøver vi nå og klaffer det ikke, så utsetter vi prøvingen til juli, eller så utsetter vi prøvingen til juli:whacky011 Tenker jo litt sånn at jeg kanskje ikke har så god tid lenger heller:-/
Vårbarn er jo veldig fint, det er det. Er vårbarn selv og:hilarious:

Ojj, ja, da er han ikke akkurat en unghest lenger han heller:D Og jeg tenker sånn at jeg har lyst til å få den siste ungen, før de andre to vokser fra h*n❤️

Nei, er jo det; det skader ikke å prøve. Jeg bare tenkte, siden du har mistet to ganger på rappen nå, så kan det jo være fordi kvaliteten er lettere redusert. Men er jo ikke sikkert det hjelper altså. Bare.. tipset om det fordi om det KAN redusere risikoen for en tredje gang, så er det verdt det..!

Man kan jo gå privat og ta blodprøver da, om man vil sjekke ståa med hormonene. Om det "haster" eller ei. :P Det må jo taes på dag 2-4 i syklusen, så er jo helst nå det må vurderes da. Men, er jo ikke sikkert det er vits i.
Jeg ville gjerne selv ha valgt vårbarn om jeg kunne valgt helt fritt. :P men har ikke hatt så mange alternativer til nå.
Også er det jo veldig digg å ikke gå gravid på verste sommeren.... :P

Og ja, han er jo tross alt over femti, som legen liker å poengtere :p føler derfor det er litt hast med å få siste ungen(e).

Jeg syns du skal hoppe i det og komme deg inn i ikm uke 12 :angelic:

Neida, dere må gjøre det som føles rett for dere! Og så blir det nok fint til slutt uansett hva man ender på :Heartpink

Jeg vurderer det VELDIG:schocked028:think005:smiley-bounce022 Man elsker jo ungen sin uansett når h*n er født. Tenker kun ut ifra hyperemesis'n og hva som blir best rundt de større barna❤️

Jeg vurderer det VELDIG:schocked028:think005:smiley-bounce022 Man elsker jo ungen sin uansett når h*n er født. Tenker kun ut ifra hyperemesis'n og hva som blir best rundt de større barna❤️

Om du har hyperemesis i 9 mnd så er det store deler av et helt år så det vil jo "alltid" komme noe en ønsket å være med på osv med de større barna, men tenk å glade de blir når de får et søsken ❤️ det er bare en kort periode for noe som er resten av livet ❤️ kjør på om det er noe dere ønsker! Barn er topp uansett hvilken mnd de kommer i :love7

Gjør det, gjør det, gjennomfør det! :angelic:

Neida, jeg kjenner og veldig på sorgen over å ikke få det juni-barnet jeg egentlig skulle ha og føler det var en perfekt tid å være gravid på… Og føler på dårlige dager at jeg ikke vil ha en senhøst/vinterbaby..

Men, som du sier, når man har babyen i armene kommer det til å føles 100% rett uansett når den er født. Og man vet jo aldri om det går fort neste gang man begynner å prøve:sorry:

Men nei, det er et veldig vanskelig valg selvfølgelig..!

Håper dere finne ut av hva som blir rett for dere og at det føles godt :Heartred

Nei, er jo det; det skader ikke å prøve. Jeg bare tenkte, siden du har mistet to ganger på rappen nå, så kan det jo være fordi kvaliteten er lettere redusert. Men er jo ikke sikkert det hjelper altså. Bare.. tipset om det fordi om det KAN redusere risikoen for en tredje gang, så er det verdt det..!

Man kan jo gå privat og ta blodprøver da, om man vil sjekke ståa med hormonene. Om det "haster" eller ei. :p Det må jo taes på dag 2-4 i syklusen, så er jo helst nå det må vurderes da. Men, er jo ikke sikkert det er vits i.
Jeg ville gjerne selv ha valgt vårbarn om jeg kunne valgt helt fritt. :p men har ikke hatt så mange alternativer til nå.
Også er det jo veldig digg å ikke gå gravid på verste sommeren.... :p

Og ja, han er jo tross alt over femti, som legen liker å poengtere :p føler derfor det er litt hast med å få siste ungen(e).

Jeg er på CD1 nå, så:hilarious: Kanskje jeg skulle få tatt blodprøver å sjekket?! Spørs om jeg ikke må utsette det til neste mnd evt, for nå er alle kidsa hjemme og har vinterferie:angelic:

Jeg tenker at det ikke gjør noen skade å ta de iallefall. Hvor mye skal man egentlig ta? Vet du det? Noen sier 100mg, andre sier 600mg daglig?:think005

Vårbarn er fint og greit å slippe unna som høygravid om sommeren, for det er vaaaarmt og er ikke glad i varmen sånn til vanlig heller uten å være gravid engang:hilarious: men altså, man elsker jo ungen sin uansett når h*n er født, skjønner alle ikke har det valget. Og det kan hende jeg mister igjen og, det har man lissom ingen garanti for❤️

Ja, ikke sant❤️ Er jo lissom LITT tidspress inni bildet også, når han begynner å bli  litt oppe i årene:angelic:

Om du har hyperemesis i 9 mnd så er det store deler av et helt år så det vil jo "alltid" komme noe en ønsket å være med på osv med de større barna, men tenk å glade de blir når de får et søsken ❤️ det er bare en kort periode for noe som er resten av livet ❤️ kjør på om det er noe dere ønsker! Barn er topp uansett hvilken mnd de kommer i :love7

Har hyperemesis I alt fra 13-26 uker i svangerskapet, eller det er det jeg har opplevd hittil❤️ Det er sommerferien jeg vil unngå å ligge dårlig i, for kommer nok ikke til å unngå å ligge dårlig i det hele tatt :hilarious: Hadde vært så sinnsykt digg å slippe oppkast, men✨

Back
Topp