-Drømmen om en liten spire-

19+5 ❤️

Da er vi endelig komme oss hjem. Disse Tromsø turene er virkelig et dagsarbeid da vi har 3-4 timer hver vei. Det har vært en dag med mye følelser, så nå er vi helt utslitt både jeg og mannen. Dagen ble ikke helt som vi hadde tenkt oss, men alt i alt ble utfallet ganske så bra. Vi ble møtt av en hyggelig jordmor og en legestudent som tok seg god tid til å både kjenne og titte. Som alle de andre gangene så er begge to meget aktive. Etter at jordmor hadde brukt vell 40 minutter på å prøve å fastslå fostervannsmengden, ringte hun etter overlegen (som vi har vært hos stort sett alle gangene der oppe) for å komme å ta en titt da hun selv var usikker. Det er visst veldig vanskelig å se denne skilleveggen mellom tvillingene, men jordmor mente at det var greit med forstervann hos begge, men at det er noe mindre hos tvilling 2. Det hele endte med at overlegen ikke kom ned i det hele tatt da han mente at det hørtes greit ut. Både jeg og mannen så at jordmor ikke var komfortabel med å sende oss hjem uten at en lege hadde sett på bildene, og jeg begynte på dette tidspunkt å bli meget frustrert og irritert for at ikke legen tok seg tid. Vi hadde jo egentlig forventet at det var overlegen som skulle ta seg av dagens kontroll, men den gang ei...

Etter at jordmor hadde fått tenkt og sett enda litt mer, hentet hun en av de andre overlegene som også er fostermedisiner. Legen tok seg god tid og forklarte rolig etterhvert som hun så etter. Hun kunne konstatere at det per nå ikke ser ut som noe TTTS, men at tvilling 2 har litt mindre fostervann enn tvilling 1. MEN forskjellen er ikke såpass at hun er bekymret. De er såpass aktive og det var ikke noe tegn til at tvilling 2 satt fast. Hun vil gjerne følge med litt videre da, så vi skal tilbake igjen den 18. sep. Da er det hun selv som tar vekstkontrollen og kontroll av fostervannsmengde, noe jeg er super happy for :)
 
Håper alt viser seg å være helt iorden! :Heartred
Hei! Jeg har snik-tittet i dagboken din og ikke lagt igjen spor :) Krysser fingrene og håper alt er bra..med begge to :Heartpink Lykke til!
Lykke til idag! ❤️❤️❤️ Godt å høre at tvilling 2 har gitt tegn fra seg!
Lykke til!!❤
Lykke til idag! :happy::Heartred
Tusen takk for alle lykketenkninger i dag ❤️❤️ Det betyr så utrulig mye for både meg og mannen! ❤️ Har fått oppdatert litt nå :)
Håper alt har gått fint! ❤️
håper også at alt har gått bra :Heartred
Har fått oppdatert nå ❤️❤️
 
Så godt å lese hvordan det gikk :) Skjønner at dere er utslitt etter denne dagen!
Det var jammen bra at det kom en overlege til slutt for å gjøre en vurdering, og kjempebra at dere blir fulgt videre om ikke så lenge!:)
 
ååh så godt å høre, har tenkt masse på deg i dag!! Veldig fint at dere får god oppfølging :Heartred
 
Så bra å høre at det gikk fint, men høres ut som intense dager med så mye reise for oppfølging. Håper det går fint med dere fremover nå ❤
 
Så bra å høre!! :Heartred Og så godt dere traff en lege som tok dere på alvor :)
 
20+0 ❤️

Det er kanskje på tide å gjøre en av disse oppdateringene igjen :smiley-ashamed004

Termin: 31. Januar 2020
På vei: 20+0 ❤️
Igjen til termin: 142
Trimester: Andre
Graviduke: 21
Graviditetsmnd: 5
Kalendermnd: 5
Neste JM/legetime: Jordmortime 12. september.
Ultralyd: Ny kontroll/ul 18. september
Komplikasjoner: Sliter en del med bekkenet.
Kjønn: To jenter ❤️❤️
Utålmodig: Meget!
Innkjøp: Pent lite gitt, skal begynne snart!
Utstyr så langt: Vi har kjøpt vogn.
Utstyr som gjenstår: Stortsett alt :smiley-ashamed004
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Fysioterapi pga bekkenet
Mage: Litt så :D
Vektendring: +4 kg
Aktivitet i magen: Ja, kjenner masse aktivitet hver dag fra tv 2. Trur jeg har begynt å kjenne litt i fra tv 1 :love017
Tungt: Nei
Kynnere: Nei
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: Ananas ❤️
Plager: Sliter masse med bekkenet og hodepine.
Humør: Har vært en tung periode, men jeg kjenner at humøret er stigende igjen :)
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Kjempe bekymret for at noe skal skje med den ene tvillingen, evt begge. Også veldig bekymret for prematur fødsel.
Neste milepæl: Ny kontroll og UL om 7 dager ❤️

Jeg kommer ikke helt over at jeg faktisk er kommet med til 20 uker allerede og at jeg er godt over halvveis :wideyed: Siden det er eneggede tvillinger så blir jeg jo ikke å gå mer en til max uke 37. Humøret er heldigvis på stigende kurs igjen, noe jeg syntes er ganske deilig. I morgen er det dags for min andre jordmortime og det gleder jeg meg enormt til. Mannen har fri pga egen behandling, så da får han mulighet til å være med :)
Ellers så sliter jeg fortsatt en del med bekkenet, men det er ikke like ille når jeg er forsiktig med belastningen. Jeg har også kjent litt at trøttheta fra 1. trimester er kommet tilbake, men det trur jeg plager mannen mer enn meg. Mannen rister bare på hode når han ser at jeg spaserer inn på soverommet ved 20-21 tiden :hilarious:

69941404_1638885842912168_9011122879164579840_n.jpg
¨
Tvillingmagen 20+0 ❤️
 
Fine tvillingmagen :love017 Og godt humøret er oppadstigende, hjelper å bli beroliget med gode beskjeder :happy:

Måtte flire litt av at du legger deg 20-21 :hilarious: Men søvn må man ha! Om ikke enda mer når man er gravid :D
 
20+0 ❤️
Det er kanskje på tide å gjøre en av disse oppdateringene igjen :smiley-ashamed004

Termin: 31. Januar 2020
På vei: 20+0 ❤️
Igjen til termin: 142
Trimester: Andre
Graviduke: 21
Graviditetsmnd: 5
Kalendermnd: 5
Neste JM/legetime: Jordmortime 12. september.
Ultralyd: Ny kontroll/ul 18. september
Komplikasjoner: Sliter en del med bekkenet.
Kjønn: To jenter ❤️❤️
Utålmodig:
Meget!
Innkjøp: Pent lite gitt, skal begynne snart!
Utstyr så langt: Vi har kjøpt vogn.
Utstyr som gjenstår: Stortsett alt :smiley-ashamed004
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Fysioterapi pga bekkenet
Mage: Litt så :D
Vektendring: +4 kg
Aktivitet i magen: Ja, kjenner masse aktivitet hver dag fra tv 2. Trur jeg har begynt å kjenne litt i fra tv 1 :love017
Tungt: Nei
Kynnere: Nei
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: Ananas ❤️
Plager:
Sliter masse med bekkenet og hodepine.
Humør: Har vært en tung periode, men jeg kjenner at humøret er stigende igjen :)
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Kjempe bekymret for at noe skal skje med den ene tvillingen, evt begge. Også veldig bekymret for prematur fødsel.
Neste milepæl: Ny kontroll og UL om 7 dager ❤️
Jeg kommer ikke helt over at jeg faktisk er kommet med til 20 uker allerede og at jeg er godt over halvveis :wideyed: Siden det er eneggede tvillinger så blir jeg jo ikke å gå mer en til max uke 37. Humøret er heldigvis på stigende kurs igjen, noe jeg syntes er ganske deilig. I morgen er det dags for min andre jordmortime og det gleder jeg meg enormt til. Mannen har fri pga egen behandling, så da får han mulighet til å være med :)
Ellers så sliter jeg fortsatt en del med bekkenet, men det er ikke like ille når jeg er forsiktig med belastningen. Jeg har også kjent litt at trøttheta fra 1. trimester er kommet tilbake, men det trur jeg plager mannen mer enn meg. Mannen rister bare på hode når han ser at jeg spaserer inn på soverommet ved 20-21 tiden :hilarious:

Vis vedlegget 307750 ¨
Tvillingmagen 20+0 ❤️
Så fin gravidmage du har ❤️
Krysser alt jeg kan for at tvillingene utvikler seg som de skal og kommer fine og sterke til verden i uke 37 ❤️ Går nok veldig bra skal du se :dummy1::dummy1:
 
Tusen takk! ❤️
Fine tvillingmagen :love017 Og godt humøret er oppadstigende, hjelper å bli beroliget med gode beskjeder :happy:

Måtte flire litt av at du legger deg 20-21 :hilarious: Men søvn må man ha! Om ikke enda mer når man er gravid :D
Takk! ❤️ Det hjelper absolutt å få betryggende nyheter altså! Haha, jeg er helt knust rundt kl 19 om jeg ikke har klart å få inn en liten blund på dagen :hilarious: Huff, håper energien kommer litt tilbake etterhvert :wideyed:
Så fin gravidmage du har ❤️
Krysser alt jeg kan for at tvillingene utvikler seg som de skal og kommer fine og sterke til verden i uke 37 ❤️ Går nok veldig bra skal du se :dummy1::dummy1:
Tusen takk! ❤️ Vi håper på det beste :) Føler oss i alle fall greit ivaretatt oppi alt dette, så det gjør ting litt lettere i alle fall! :)
 
21+0 ❤️

Da var vi over i ny uke og nok en ny vekstkontroll. Vi har nå vært i Tromsø tre uker på rad, og flere ser det ut som at det blir. Vi er altså ikke helt out of the woods enda. Begge jentene vokser og legger på seg, men det går noe saktere med tvilling 2. Det er en forskjell på ca 17% ut i fra dagens målinger. Tvilling 2 har fortsatt litt mindre fostervann, men det er ikke urovekkende. Sånn alt i alt virker begge til å være i god form, men de er fortsatt litt bekymret over noen av målingene, der i blant noe trykkgreier i nalvesnorene. Jeg er ikke helt sikker på hva det innebærer, men de vil fortsette å følge med oss. Sååå da blir det ny kontroll allerede på Tirsdag. Fostermedisiner virket jo veldig positiv, men jeg kjenner jeg uroer meg litt når hun ber oss om å sjekke at pass er i orden og at det kan være greit å tenke på en liten koffert med noe klær til neste kontroll. Kjenner jeg er litt spent på hva som egentlig blir å stå i dagens epikrise :rolleyes:

70371248_1437596746378181_3683467440286597120_n.jpg

Tvilling 1 som ville vise seg frem i dag ❤️
 
For en skjønn liten bebis ❤️
De måler motstanden i blant annet navlesnor, for mye motstand kan føre til at babyen ikke får så mye næring så den vokser mindre enn forventa. Hvis de blir veldig bekymret vet jeg det er vanlig at man blir innlagt på obs-post og får målinger hver dag, så det kan være det legen tenkte på.
Men de ville nok sagt det tydelig om de tror det er aktuelt og det er alltid et godt tegn når legen er positiv, for det er de virkelig ikke dersom de ikke mener de har grunn til det :)
 
Er nesten for spennende å følge med her. Fortsetter å håpe for dere, og om det er snakk om sånn utenlandsbehandling virker det som om det har veldig gode prognoser hvertfall :) (leste litt opp om dette).

Lykke til! Og håper dere har litt underholdning på lange kjøreturer!
 
NÆMMEN se for ei lita snusk da :Heartred

wow, så dere må kanskje utenlands!!?!!?

Syns det er godt å tenke på at dere får så god og tett oppfølging!

stor klem fra meg :Heartred
 
For en skjønn liten bebis ❤️
De måler motstanden i blant annet navlesnor, for mye motstand kan føre til at babyen ikke får så mye næring så den vokser mindre enn forventa. Hvis de blir veldig bekymret vet jeg det er vanlig at man blir innlagt på obs-post og får målinger hver dag, så det kan være det legen tenkte på.
Men de ville nok sagt det tydelig om de tror det er aktuelt og det er alltid et godt tegn når legen er positiv, for det er de virkelig ikke dersom de ikke mener de har grunn til det :)
Takk ❤️❤️ Ut i fra det jeg skjønte fra timen i går så var disse tallene litt for høyt hos den ene og litt for lavt hos den andre på første måling. Men hun holdt på en good stund for å få en god avlesning da de hadde fest der inne:hilarious: Under andre måling hadde de roet ned litt så da var målingen litt bedre. I alle fall for den tvillingen som hadde for høye mål. Så vi får se om det blir videre til behandling i Sverige eller Danmark om det fortsetter slik:sorry: Håper på det beste! ❤️❤️
Er nesten for spennende å følge med her. Fortsetter å håpe for dere, og om det er snakk om sånn utenlandsbehandling virker det som om det har veldig gode prognoser hvertfall :) (leste litt opp om dette).

Lykke til! Og håper dere har litt underholdning på lange kjøreturer!
Tusen takk!❤️❤️ Det er nesten litt for spennende om dagen kjenner jeg:hilarious: Men kjenner meg heldigvis veldig rolig per nå. De følger godt med og jeg kjenner masse aktivitet hver dag fra de begge ❤️
NÆMMEN se for ei lita snusk da :Heartred

wow, så dere må kanskje utenlands!!?!!?

Syns det er godt å tenke på at dere får så god og tett oppfølging!

stor klem fra meg :Heartred
Det begynner virkelig å se ut som babyer inni der altså :wideyed:❤️
Hvis ikke ting utjevner seg så må vi kanskje det. Forhåpentligvis er de mest førevar med tanke på at vi har såpass lang vei. For må vi til utlandet så går det ganske fort og da rekker ikke vi å reise heim for å hente pass og bagasje :)
Men vi håper på det beste ❤️❤️
 
22+0 ❤️

Termin: 31. Januar 2020
På vei: 22+0 ❤️
Igjen til termin: 128
Trimester: Andre
Graviduke: 23
Graviditetsmnd: 6
Kalendermnd: 5
Neste JM/legetime: Jordmortime 14.oktober
Ultralyd: Ny vekstkonroll 30.september
Komplikasjoner: Sliter en del med bekkenet.
Kjønn: To jenter ❤️❤️
Utålmodig:
Meget!
Innkjøp: Kjøpt inn to vippestoler, noe klær og litt små ting. Svigermor har kjøpt senger og stellebord ❤️
Utstyr så langt: Vogn, vippestoler, noe klær i str 50.
Utstyr som gjenstår: Masse!
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Fysioterapi pga bekkenet
Mage: Begynner å komme seg nå.
Vektendring: +5 kg
Aktivitet i magen: Ja, kjenner masse aktivitet hver dag
Tungt: Nei
Kynnere: Av og til
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei
Matkick: Ananas ❤️
Plager:
Sliter masse med bekkenet og hodepine.
Humør: Har vært en tung periode, men jeg kjenner at humøret er stigende igjen :)
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Kjempe bekymret for at noe skal skje med den ene tvillingen, evt begge. Også veldig bekymret for prematur fødsel.
Neste milepæl: Uke 24 ❤️
Nok en uke et gått og godt er det. Dagene har gått ganske sakte den siste uka til tross for mye aktiviteter og timer. Jeg startet helgen min med nok en UVI, så nå er vi godt i gang med antibiotika. Jeg ble litt overrasket over at jeg hadde det, for det eneste jeg hadde av symptomer var økende kynnere. Det er helt tydelig at kroppen reagerer annerledes når en er gravid gitt :smiley-ashamed004
I går ble det ny tur til Tromsø for kontroll av fostervann og div trykkmålinger. Vi ble møtt av en kjempe hyggelig og erfaren fostermedisiner, som forklarte godt hva de så etter og ikke minst hva jeg selv skal kjenne etter. Altså hvis jeg kjenner mindre liv eller at magen plutselig blir større/følelsen av å være skikkelig oppfylt, så skal jeg ta kontakt med de. Gårdagens målinger så bedre ut enn i forrige uke, så vi puster lettet ut for denne gangen. Det så fint ut med forstervann hos begge, selv om tv 1 har litt mer og flowen i navlestrengene var gått ned til det normale. Masse fin aktivitet fra begge. Fikk også se kurven til begge jentene og begge følger sin kurve til tross for at tv 2 er litt mindre. ❤️ Selv om jeg har vært veldig rolig den siste uken, så kjente jeg at skuldrene senka seg flere hakk. Jeg følte glede over svangerskapet igjen, noe som er kjempe lenge siden nå. Jeg tørr å tenke litt lenger en bare uke til uke igjen ❤️ Så håper vi at veksten fortsetter i riktig retning på mandag:)

71022726_2690864030933540_6260265556654424064_n.jpg
71673632_951170945256890_6811155297743142912_n.jpg

Profilen til begge jentene og tvillingmagen 21+6 ❤️ Vokser stadig :wideyed:
 
Back
Topp