Drømmen om en liten familie..

Mikelle

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Velkommen til min logg!

Litt kronglete og humpete (høhø) vei mot et ønsket barn!

10.09.16:
Vi har nå prøvd i snart ett år..
Mistet i april, ca 8-9 uker på vei, og nå i sept, ca 4+3.
Sitter mye og tenker på om det er karma som biter meg i ræva. Siden jeg ikke har ønsket å få barn, og har tatt abort tidligere.
Jeg ombestemte meg i fjor vår, og fortalte det til mannen min. At jeg vurderte dette "få-barn-greiene" heheh.. Hans første reaksjon var: "men du sa jo vi ikke sku ha barn?!" Forklarte pent at jeg aldri sa det var 100% sikkert, men at jeg heller ikke ville ha barn med en gang, og at vi begge skulle tenke litt mer på om dette var noe vi ville. Så etter et par måneder med tenking, fant vi ut at vi skulle begynne prøvingen i september 2015, etter bryllup og bryllupsreise :)
Siden jeg et par år tidligere klarte å bli gravid PÅ p-pilla, trodde jo vi at dette skulle jo gå som smurt med en gang spiralen var ute, og mensen ferdig.

Men neeeiiida, tiden gikk og vi prøvde og prøvde. I april 2016 hadde jeg plutselig menssymptomer myyye lengre og kraftigere enn før. Så da jeg tok testen og de to strekene lyste mot meg, ble jeg så overveldet at jeg gråt og fikk panikk om hverandre. For plutselig var dette blitt en realitet! Vi skulle lage et MENNESKE!
Fikk rimelig kjapt time til utltralyd, siden jeg er overvektig og 36 år, og vi beregnet at jeg var ca 7-8 uker på vei akkurat da. Men på ultralyden fant legen ingenting inni der. Kanskje jeg ikke var så langt på vei som jeg trodde?
Bare et par dager etterpå begynte jeg å blø, og spontanabort var et faktum. Jeg ble helt tom i hodet. Sommeren kom og vi prøvde sporadisk, men jeg engasjerte meg lissom ikke like mye som før.

Så i august 2016 fikk jeg en normal mens, og en ny giv kom over meg. Vi heiv oss på prøving, med samleie annenhver dag, ELtest og EL-kalkulator og slike ting. Og PLUTSELIG var jeg gravid igjen! Bare noen få dager etter mens har sannsynlig EL skjedd, jeg fikk aldri noen positiv eltest på dagen jeg trodde EL skulle komme. Og bare 3-4 dager etter forventet EL hadde jeg positiv test! Denne gangen var jeg litt mer bekymret. Googlet, leste og sjekket alt jeg putta i meg av mat og medisiner. Fikk legetime på onsdagen som var ca 4+3 og UL dagen etterpå. Men jeg hadde allerede begynt å blø på søndagen. Leste meg jo ihjel om det også, at det kunne være en slags mens osv osv, så jeg øynet jo et liiite håp. Men timen hos gynekologen bekreftet det jeg fryktet mest. Blodprøven fra dagen før viste veldig lave verdier, og han fant heller ingenting på UL (Men det var jo også pga jeg var så kort tid på vei).
Så nå har jeg blødd ferdig snart, og sitter og venter på ny prøverunde. Fyller 37 år i oktober, og nå føler jeg at vi begynner å få litt dårlig tid..!
Oi, dette ble et langt innlegg. Spørs om noen orker lese hele, men dette er nå vår historie så langt i prosessen.. :happy:

20.12.16:
Vel, har fylt 37 for lengst, og nå er det heller ikke en hemmelighet for foreldrene våre. Følte for å fortelle dem at vi prøver, kjenner det var litt hardt å holde det hemmelig de dagene jeg var nede.. Og vil jo kunne prate med mamma om dette!

19.03.17:
Heh. Jeg tror jeg vil endre tittelen på denne dagboken. Må ha en litt mer håpefull en?
"Fra frivillig til ufrivillig barnløse.." skriker jo ikke akkurat håp?
Hmm.. spurte mannen om han hadde noen ideer.. "pulings med mål?" HAHAHAH! Herrejemini..:knegg:
Jeg lurte på "herr & fru A snekrer familie" hehe.. Men kanskje "Ønsker å bli smelt på tjukka" passer bedre! ;)

10.09.17:
Fått avslag på prøverør.
Fått Letrozol, og har eggløsning nå. Krysser jo fingrene for at det klaffer nå, ellers får vi ny/dobbel runde med letrozol av gyno..
Tror ikke så mange orker å lese loggen min lengre, den er litt deprimerende..
Ikke at jeg føler for å skrive så mye lengre heller... Jeg gir snart opp dette her....:(

Sommeren 2018:
Dro til Praha og hadde to eggdonasjonsforsøk som ikke gikk.

Vi gikk over til å undersøke adopsjon, men det var for dyrt. Så vurderte vi å bli fosterforeldre, men følte det var litt tungt for oss akkurat nå.

Håpet om å plutselig bli gravid mot alle odds, lå i bakhodet mitt hele tiden. Ble deprimert hver gang jeg fikk mens, for jeg håpte menssymptomene var gravidsymptomer.

Vi gav opp prøving etter Praha, selv om håpet og tankene om barn fortsatte.

16 mai 2019:
Positiv test! :HeartredHadde mensensymptomer VELDIG lenge, og syntes det var litt rart. Dagen etter, fikk vi tak i digital test som viste 3+!

08 des 2019:
Nå er det bare 27 dager igjen til termin :Heartred Tenk, snart har vi ei lite jente her hjemme hos oss!
Helt uvirkelig.. Og fint. Og skummelt. Og fantastisk :Heartred:Heartbigred:Heartred

28.12.19:
Klokken 23.41, kom lille Solveig til verden :Heartbigred
Vi er helt overveldet av hvor vakker hun er :Heartred:love2:Heartred
Fødselshistorien finner du her: https://forum.babyverden.no/threads/drømmen-om-en-liten-familie.1846862/page-8#post-26017311
 
Last edited:
Så trist å lese❤️ håper det snur for dere snart. Lykke til i prøvingen
 
Hei så trist å høre! Jeg er akkurat i samme situasjon som deg. Vi har prøvd i 1,5 år nå og skal om 2 mnd inn på lapraskopi og evt ivf. Har 2 mnd å prøve på en naturlig måte så håper på full klaff denne mnd evt neste mnd. Er 2dpo nå.
 
Hei! Jeg håper en ny spire sitter snart og at du får gleden av et lykkelig utfall :) Sjansene er STORE for at dere skal få til det. Dere har erfart at du kan bli gravid, og trolig har dere bare vært veldig uheldig disse gangene.
 
Hei så trist å høre! Jeg er akkurat i samme situasjon som deg. Vi har prøvd i 1,5 år nå og skal om 2 mnd inn på lapraskopi og evt ivf. Har 2 mnd å prøve på en naturlig måte så håper på full klaff denne mnd evt neste mnd. Er 2dpo nå.

Krysser fingre og tær for dere! :)
 
Hei! Jeg håper en ny spire sitter snart og at du får gleden av et lykkelig utfall :) Sjansene er STORE for at dere skal få til det. Dere har erfart at du kan bli gravid, og trolig har dere bare vært veldig uheldig disse gangene.

Takk :HeartblueJa, gynekologen sa det også, at problemet ligger heldigvis ikke i å bli gravid, spira må bare få sitte.
Så nå venter vi på at vi kan begynne på ny pp! ;)
 
Takk:) trenger virkelig det altså :)
Hvor lang i syklus har du kommet?

Jeg er på slutten av blødning etter SA, så jeg er litt usikker på hvordan syklusen blir nå.. Kan jeg få EL når blødningen er ferdig, tro? Min EL kommer visst veldig tidlig etter mens, knapt en uke etter siste blødning, ca!
 
Jeg vil tro det:)
Sist jeg hadde sa med tvillinger i mai 2012 ble jeg gravid igjen i juli som dessverre også endte sa ganske sent i svangerskapet. Blødninger varte lenge men etter det ble jeg gravid igjen i sep:)
Da fikk vi endelig ei liten datter som er 3 år nå. Vi brukte 6 år.
 
Jeg vil tro det:)
Sist jeg hadde sa med tvillinger i mai 2012 ble jeg gravid igjen i juli som dessverre også endte sa ganske sent i svangerskapet. Blødninger varte lenge men etter det ble jeg gravid igjen i sep:)
Da fikk vi endelig ei liten datter som er 3 år nå. Vi brukte 6 år.

Da tenker jeg vi setter i gang så fort som mulig ;)
 
Synes blødningen etter SA kan gi seg snart.. Blødd i to uker nå!
Vil tilbake til prøvingen så fort som mulig...
Helsikes drittkropp.
 
Såeh, blødningen har stoppet, men vi har ikke humpet enda..!
Kjenner jeg vil bare få satt i gang, men vi har vært stuptrøtte hver kveld.. (og vi har ikke barn engang, hah)
Ikke at mannen ikke er klar, det er han jo omtrent KONSTANT :happy112

Jeg vil ikke gå inn i enda en "tørkeperiode" som etter SA i april.. Ble jo veldig deprimert, og vil prøve å holde meg litt oppe. Hjelper jo å bare skrive det ned også, at jeg erkjenner det! Håper jeg. Heheh.
 
Fremdeles ikke humpa! Men tenker EL er langt borte nu.. Så da blir det bare kose-hump, haha.. xsmile5
Tror sannelig jeg ikke var klar for prøving med en gang likevel.. Håpe jeg blir mer "med" neste pp...!
Da går vi over i pp12, faktisk.. Jøsses.. Ett år.
 
Ble visst "tørkeperiode". Hjelper jo ikke å være arbeidsledig heller da.. Nå skal jeg begynne på arbeidspraksis i bhg til mandag, men jeg håper jo jeg snart får napp på en av jobbsøknadene mine..! Vilhajobbnuuu..

Er det noen her som går i terapi/psykolog eller noko slikt? Kjenner jeg kanskje må til en hodeprater snart.
Forumet her er flott det, men tror nok jeg trenger litt mer profesjonell hjelp..
 
Kjenner du til terapeut Tone Bråten? Kan anbefale henne på det varmeste. Har det psykiske aspektet ved ufrivillig barnløshet som sitt spesialområde.
 
Kjenner du til terapeut Tone Bråten? Kan anbefale henne på det varmeste. Har det psykiske aspektet ved ufrivillig barnløshet som sitt spesialområde.

Ikke hørt om henne, men takk for tips! :happy:
 
Jeg trodde aldri jeg skulle savne å ha ømme bryster..:(
 
Back
Topp