Fiffis dagbok:)

Så kjekt å se! Gratulerer så mye med vel gjennomført tul :love017
 
6+5 og tidlig ultralyd

I dag var den «store» dagen – dagen for tidlig ultralyd! Det gikk heldigvis kjempefint. Bønna ble målt til 6+5, som er akkurat det jeg har regnet ut selv også ut ifra eggløsning. Tar det som et godt tegn (selv om det ikke er farlig å bli flyttet litt på heller)! Termindatoen ble satt til 27. september, så vet ikke hvorfor den er annerledes enn babyverden sin kalkulator (fikk 30. der), men er vel noe med hvor lenge man regner et svangerskap + at det er skuddår.

Nå tørr jeg å tenke litt mer at dette skjer, kjenner jeg. 2023 og 2024 baby! Vi er i tilfelle superheldige :love7 :love7 :Heartred
Så godt å se Fiffii!! Og så fin liten bønne ❤️ gratulerer igjen!!! :wav
 
6+5 og tidlig ultralyd

I dag var den «store» dagen – dagen for tidlig ultralyd! Det gikk heldigvis kjempefint. Bønna ble målt til 6+5, som er akkurat det jeg har regnet ut selv også ut ifra eggløsning. Tar det som et godt tegn (selv om det ikke er farlig å bli flyttet litt på heller)! Termindatoen ble satt til 27. september, så vet ikke hvorfor den er annerledes enn babyverden sin kalkulator (fikk 30. der), men er vel noe med hvor lenge man regner et svangerskap + at det er skuddår.

Nå tørr jeg å tenke litt mer at dette skjer, kjenner jeg. 2023 og 2024 baby! Vi er i tilfelle superheldige :love7 :love7 :Heartred
Så fin bønne :love7 Godt å vite at alt er vel så langt :love2
 
8+0

Da var jeg «plutselig» 8+0! Symptomene kommer og går. Av symptomer har jeg mer vondt i hodet enn normalt, halsbrann, murringer, uggen/kvalm og trøøøøtt! Men ingen av symptomene er så fremtredende at jeg plages veldig. Murringene er litt irriterende noen ganger, det er jo et symptom som gjør at jeg til tider sjekker dopapiret for blod, men det var likt med lille I og de er jo ikke veldig vonde eller noe.

Nå som jeg er gravid igjen har jeg tenkt litt på forrige graviditet og tanker jeg satt med da. Jeg husker jeg tenkte at de bekymringene jeg hadde aldri ville gå over. Typ, nå får du barn så det er bare å vende seg til at du alltid vil være litt bekymret. Dette husker jeg også at jeg ble fortalt av andre som hadde barn. Heldigvis opplever jeg det ikke sånn i det hele tatt. Det virker forferdelig slitsomt og jeg er takknemlig for at jeg ikke opplever at jeg har noen grunn til konstant bekymring. I graviditeten har man jo så lite kontroll og inntrykk av den lille i magen, men på utsiden av magen ser man jo mer når alt er bra.

Vi har bestilt time til nipt denne gangen. Har vært mye frem og tilbake da det koster ganske mye, og risikoen heldigvis er lav, men nå har vi til slutt landet på beslutningen. Det er mange ting man ikke kan kontrollere eller vite, men akkurat nipt er en mulighet og da vil vi gjerne sjekke for trisonomiene.

Det er litt kjipt å ikke dra på ultralyd nå. Er alt bra nå er man jo statistisk «i uke 12» mtp sannsynligheten for at det faktisk kommer en baby i september! Men jeg får stålsette meg og vente i hele 3 uker og 1 dag.

Håper alt er bra med deg som leser dette :love7
 
Å @Fiffii - gratulerer så mye med en lillesøster eller lillebror i magen :Heartred:Heartred:Heartred Veldig glad på dine vegne! Blir fint å følge deg gjennom graviditeten nå som du også har en liten en, og etterhvert som mamma til to tette - er alltid interessant å lese om det man selv skal oppleve om ikke alt for lenge (ikke prøving før til sommeren altså) :shy: Hvordan opplever du denne graviditeten sammenlignet med den første, så langt? Er det vanskeligere å være tilstede for lille I, eller går det greit foreløpig? Kjenner meg igjen i det du skriver angående bekymringer forresten, jeg syntes også det var mye mer bekymringer i svangerskapet enn det er nå. Da var jeg jo redd for å miste eller at noe annet skulle være feil som jeg ikke hadde kontroll på, men nå bekymrer jeg meg bare tidvis, og på en annen måte :happy8
 
Å @Fiffii - gratulerer så mye med en lillesøster eller lillebror i magen :Heartred:Heartred:Heartred Veldig glad på dine vegne! Blir fint å følge deg gjennom graviditeten nå som du også har en liten en, og etterhvert som mamma til to tette - er alltid interessant å lese om det man selv skal oppleve om ikke alt for lenge (ikke prøving før til sommeren altså) :shy: Hvordan opplever du denne graviditeten sammenlignet med den første, så langt? Er det vanskeligere å være tilstede for lille I, eller går det greit foreløpig? Kjenner meg igjen i det du skriver angående bekymringer forresten, jeg syntes også det var mye mer bekymringer i svangerskapet enn det er nå. Da var jeg jo redd for å miste eller at noe annet skulle være feil som jeg ikke hadde kontroll på, men nå bekymrer jeg meg bare tidvis, og på en annen måte :happy8
Tusen takk, fineste Alfakrøll! :Heartred :Heartred Opplever graviditeten egentlig ganske likt! Litt tøffere med tanke på søvn da, så blir litt nedtelling til «dupp» når klokken nærmer seg 12-13 (da I skal sove). Det er jo en fordel at jeg fortsatt har permisjon, i hvert fall sammenlignet med om både jeg og sambo skulle vært i full jobb, så jeg er heldig sånn sett! Så føler ikke det går utover tiden med lille I, enda, heldigvis. Eller, jo, litt. Når sambo er hjemme så tar jeg oftere time-out på rommet, men det tenker jeg egentlig bare er bra for far og datter, som egentlig har hatt litt lite tid bare de to, uten meg :shy: Sambo er mye borte ifm jobb, så redd den kommende uken blir litt tøff da:sorry:

Gleder meg til å følge deg når prøvingen deres starter! Sitter den kjapt blir det jo veldig lik aldersforskjell mellom deres og våre (gitt at denne graviditeten går bra):love7 Har dere tenkt noe på om dere skal vite kjønn neste gang eller? Kanskje litt tidlig å spørre om det:hilarious: Og hvordan går det med den lille jenta deres om dagen (og om natten ikke minst)? :Heartred
 
Tusen takk, fineste Alfakrøll! :Heartred :Heartred Opplever graviditeten egentlig ganske likt! Litt tøffere med tanke på søvn da, så blir litt nedtelling til «dupp» når klokken nærmer seg 12-13 (da I skal sove). Det er jo en fordel at jeg fortsatt har permisjon, i hvert fall sammenlignet med om både jeg og sambo skulle vært i full jobb, så jeg er heldig sånn sett! Så føler ikke det går utover tiden med lille I, enda, heldigvis. Eller, jo, litt. Når sambo er hjemme så tar jeg oftere time-out på rommet, men det tenker jeg egentlig bare er bra for far og datter, som egentlig har hatt litt lite tid bare de to, uten meg :shy: Sambo er mye borte ifm jobb, så redd den kommende uken blir litt tøff da:sorry:

Gleder meg til å følge deg når prøvingen deres starter! Sitter den kjapt blir det jo veldig lik aldersforskjell mellom deres og våre (gitt at denne graviditeten går bra):love7 Har dere tenkt noe på om dere skal vite kjønn neste gang eller? Kanskje litt tidlig å spørre om det:hilarious: Og hvordan går det med den lille jenta deres om dagen (og om natten ikke minst)? :Heartred
Forståelig at denne graviditeten er litt tøffere med tanke på søvn. Hvordan sover lille på natten nå? Så pratisk at du kan hvile litt når I tar en dupp på dagtid. Høres krevende ut at samboeren din er mye borte med jobb, håper den uken du var litt nervøs for gikk greit :Heartred

Ja det virker som en fin aldersforskjell! Noe av det jeg er mest spent på er hvordan det blir å gå gjennom en graviditet med mindre mulighet for søvn og hvile enn ved første graviditet, og ikke minst når jeg har to stk. å ta meg av. Ja vi ønsker å vite kjønn neste gang også :D Hva med dere?
Det går bare bra med jenta vår, hun er nå over 7 måneder allerede! Veldig fint og artig å følge med på utviklingen hennes, det skjer mye nå. Hun er fremdeles en del våken på natt, men det er noen netter innimellom som er veldig gode (kanskje bare 2-3 små oppvåkninger på 11-12 timer) så det er deilig. Hun ligger i sprinkelseng helt inntil min side av sengen, veldig koselig å titte bort på sovende baby om natten og holde i hånden når hun trenger det :love017
 
Back
Topp