Fiffis dagbok:)

Fiffii

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Septemberlykke 2024
Oktoberfest 2024 ❤️
Veien som ble litt annerledes enn forventet
Første gang skulle jeg fortelle det til mamma på julaften. Jeg skulle skrive ut bilde fra ultralyden og lage juletrepynt av den. Så skulle mamma plutselig få øye på nyheten, som skulle henge pent og pyntelig på juletreet.

Andre gangen skulle jeg fortelle det på fastelaven. Ultralydbilde skulle ligge under bollene på fatet. Når hun tok en bolle ville hun se nok av bilde til å forstå. Hun kom til å bli så glad. Så glad og så overrasket.

Begge gangene fortalt jeg det mellom tårer. Hulkende i sengen etter jeg hadde forestått at det ikke gikk veien. Jeg har ikke gitt opp håpet, men jeg er innstilt på at veien kanskje blir lenger enn jeg først tenkte.


Begge gangene jeg har blitt gravid har det klaffet på første forsøk. Det er jeg takknemlig for. Det tok litt tid for kroppen å hente seg inn etter pilleslutt, men når syklusen har kommet i orden har den delen foreløpig gått greit. Gleden har imidlertid vært kortvarig og jeg har mistet i uke seks begge gangene.

Jeg har bestilt legetime og håper på å få resept på progesteron og blodfortynnende. Tips som kan hjelpe taes i mot. I tillegg er jeg under litt tettere oppfølging på celledeling. Dette grunnet påvist hpv16 og noe unormal celledeling. Har tatt biopsi to ganger som har vært normal. Nå er det på tiden med celleprøver igjen og jeg er selvfølgelig redd for at de finner noe
skummelt. Redd for å være syk, men også redd for å måtte konisere og utsette drømmen. Aller mest redd er jeg jo for det verste, men det kan jeg ikke tenke for mye på kjenner jeg.

Takk til deg som leser eller svarer i denne dagboken. Jeg er ganske skjør nå, og henger meg opp i negative ting, så jeg setter veldig pris på om det ikke kommer skumle kommentarer eller historier knyttet til verken spontanabort eller hpv/celledeling. Jeg setter veldig pri
s på informasjon om støttemedisiner eller andre tips og historier der det har gått bra. Jeg må holde motet oppe og det er så mange fantastiske damer her inne som har så mye fint å dele. Jeg er evig takknemlig for at babyverden finnes:Heartred

Jeg er forresten 28 år og bor i Oslo. Jeg har ingen barn fra før. Termin 29. juli og termin 10. september har gått bort og jeg er tilbake på start. Egentlig føles det som jeg
er på en startstrek som starter en del tidligere enn den egentlige startstreken nå. Målstreken føles i hvert fall lenger borte. Men jeg kan skimte den i det fjerne. Jeg kan høre gledesrop og fanfare langt der borte et sted:Heartred


:flowerLiten oversikt over prøvingen:flower


Før prøvingen startet forsøkte jeg å bli kjent med syklusen. Mannen reiser mye i jobb, så her må ting times:)

Syklus 1: Sluttet med p-piller i juli, og fikk første mens i september, lette ikke etter eggløsning (med tester).
Syklus 2: Måtte stå over stor del på grunn av venting på svar på vevsprøver. Fant ikke eggløsning/var for sent ute

  • Pp 1 el 02.11.2021 positiv graviditetstest 12.11.2021 (10 dpo) SA 5+0
  • Pp2: el 15.12.2021 positiv graviditetstest 27.12.2021 (12 dpo) SA 5+6
  • Pp3: Duphaston etter eggløsning. ikke gravid. Men hpv 16 er endelig borte og celledeling normal igjen.
  • Pp4:Allergisk reaksjon på antibiotika og syklus på 54 dager. Ikke gravid.
  • Pp5: Femar cd 3-7. og progesterontilskudd fra positiv test: GRAVID! 10+2 og fikk bekreftet at alt ser bra ut foreløpig på TUL :smiley-angelic001 :shy:
OPPDATERING ANGÅENDE ÅRSAK TIL DE TIDLIGE SA’ene. Hvis du leser dette og er fortvilet etter å ha mistet flere ganger tidlig, vil jeg anbefale å teste for bakteriell vaginose. Min nåværende gyn. sier det ofte er festeproblem når man mister i den periode jeg har gjort. Det passer bra med at hcg ikke steg godt de gangene jeg endte opp med å miste. Festeproblem kan skje som følge av infeksjon, og det er mye mulig det var det som var årsaken hos meg. Nå har jeg jo gjort flere tiltak den runden det foreløpig går bra, men gyn mener det kan være behandlingen som fikk vekk det verste av BV, som var redningen min (det var trolig veldig «ille» infeksjon i og med at alt ikke forsvant etter flere dager med ab. Han kan jo ikke si noe for sikkert, men jeg er overbevist om at det var årsaken. Det Er jo ikke sånn at alle som har BV mister, og jeg fikk selv påvist BV når jeg var gravid denne gangen også, men det var nok mye mindre infeksjon enn første gang, bare «rester». Skader uansett ikke å teste, og behandlingen kan man ta på tre dager.
 
Last edited:
Så trist å lese det du har gått igjennom. Håper spiren sitter snart. :Heartred
Lykke til hos legen! Jeg var nettopp og tok celleprøve for to timer siden, et år etter å ha blitt konisert for alvorlige celleforandringer. Alt var bra med celleprøven fra i sommer. Fortalte også legen min at vi skal begynne å prøve nå snart, og han sa at med tanke på koniseringen og det, så skal ikke det ha noen betydning. :happy:
 
Så trist å lese det du har gått igjennom. Håper spiren sitter snart. :Heartred
Lykke til hos legen! Jeg var nettopp og tok celleprøve for to timer siden, et år etter å ha blitt konisert for alvorlige celleforandringer. Alt var bra med celleprøven fra i sommer. Fortalte også legen min at vi skal begynne å prøve nå snart, og han sa at med tanke på koniseringen og det, så skal ikke det ha noen betydning. :happy:
Så godt å høre at celleprøven fra i sommer var bra! Og så bra at det ikke vil påvirke prøvingen. Hvis jeg ender opp med konisering er det absolutt en trøst. Og takk for det, masse lykke til med prøvingen til deg også:Heartpink
 
Hei kjære deg!

Dette minner en del om min egen historie (har også dagbok så du kan lese der hvis du har tid og lyst). Blir gravid relativt raskt, men har mistet tre ganger (en kjemisk, en MA oppdaget uke 12 og en MA/BO oppdaget uke 6/7. Ble tatt blodprøver ifbm. habituell abort, avdekket ingen funn. Jeg fikk resept på blodfortynnende (albyl e) og progesteronstøtte (Duphaston), og på dette fjerde forsøket holdt spiren hele veien og vi fikk en velskapt gutt i september 2020. Jeg er nå gravid på nytt. Veldig tidlig (4+5), men det går bra enn så lenge. Går på støttemedisiner denne gangen også.

Her vil jeg følge med :) Bare fyr løs med spørsmål om støttemedisiner eller utredning eller hva det skulle være, håper jeg kan si noe som kan hjelpe. Stor klem :Heartred
 
Hei kjære deg!

Dette minner en del om min egen historie (har også dagbok så du kan lese der hvis du har tid og lyst). Blir gravid relativt raskt, men har mistet tre ganger (en kjemisk, en MA oppdaget uke 12 og en MA/BO oppdaget uke 6/7. Ble tatt blodprøver ifbm. habituell abort, avdekket ingen funn. Jeg fikk resept på blodfortynnende (albyl e) og progesteronstøtte (Duphaston), og på dette fjerde forsøket holdt spiren hele veien og vi fikk en velskapt gutt i september 2020. Jeg er nå gravid på nytt. Veldig tidlig (4+5), men det går bra enn så lenge. Går på støttemedisiner denne gangen også.

Her vil jeg følge med :) Bare fyr løs med spørsmål om støttemedisiner eller utredning eller hva det skulle være, håper jeg kan si noe som kan hjelpe. Stor klem :Heartred
Tusen takk for at du tok deg tid til å lese og svare meg:Heartred Jeg begynte å gråte da jeg leste svaret ditt, og du gav meg virkelig den solskinnshistorien jeg trengte å høre nå. Jeg har lest så og si hele dagboken din den siste timen. Veldig trist å lese at du måtte gjennom så mye vondt. Det å miste så sent som uke 12 må ha vært veldig vanskelig. Kjenner meg igjen i så mange av tankene dine, og det er helt fantastisk at støttemedisinen har hjulpet deg. Håper, håper, håper det kan ha samme effekt for meg :smiley-angelic001Gratulerer så mye med ny graviditet:Heartred Så herlig at det klaffet med en gang denne gangen! Var det fastlegen du fikk resept på støttemedisiner fra? Jeg blir så glad for at du sier jeg kan spørre deg om ting, det kommer nok flere spørsmål etterhvert. Samboer ringte meg nettopp og jeg fortalte om deg. Historien din har gitt håp til to personer i dag:Heartred
 
Tusen takk for at du tok deg tid til å lese og svare meg:Heartred Jeg begynte å gråte da jeg leste svaret ditt, og du gav meg virkelig den solskinnshistorien jeg trengte å høre nå. Jeg har lest så og si hele dagboken din den siste timen. Veldig trist å lese at du måtte gjennom så mye vondt. Det å miste så sent som uke 12 må ha vært veldig vanskelig. Kjenner meg igjen i så mange av tankene dine, og det er helt fantastisk at støttemedisinen har hjulpet deg. Håper, håper, håper det kan ha samme effekt for meg :smiley-angelic001Gratulerer så mye med ny graviditet:Heartred Så herlig at det klaffet med en gang denne gangen! Var det fastlegen du fikk resept på støttemedisiner fra? Jeg blir så glad for at du sier jeg kan spørre deg om ting, det kommer nok flere spørsmål etterhvert. Samboer ringte meg nettopp og jeg fortalte om deg. Historien din har gitt håp til to personer i dag:Heartred

For et utrolig fint svar, jeg holdt på å ty til tårene selv da jeg leste dette på mobilen tidligere i dag :sad010

Tusen hjertelig takk for det og for de fine ordene:Heartred Ja, vi hadde kjempeflaks denne gangen! Enn så lenge i hvert fall :bag: Jeg fikk resept på støttemedisinene fra Medicus - de vil jeg virkelig anbefale på det aller varmeste. Om du ikke bor i nærheten av en Medicus-klinikk (de har kontorer i Oslo, Stavanger og Trondheim) kan man også få digital konsultasjon, men det er jo helt sikkert best å få en fysisk undersøkelse også. Ellers vil jo andre private fertilitetsklinikker også kunne hjelpe, og så er det jo også mulig å få henvisning via fastlegen. Men er du som meg så er du veldig utålmodig og vil helst ha hjelp i går :hilarious: Disse medisinene skrives ofte ut uten at man må ta noen prøver el, da de er ansett som et "første"-tiltak for de som har mistet flere ganger og har få bivirkninger (jeg har ikke merket noe).

Du blir jo raskt gravid som er kjempepositivt. Det gjelder bare å få den til å sitte. Det kan jo også hende at du bare har hatt utrolig uflaks uten at det er noe galt, sannsynligheten for å spontanabortere er jo faktisk såpass høy at to stk på rad ikke nødvendigvis ikke er en indikasjon på at noe er galt. Tilogmed ikke 3 på rad.

Du skal bare spørre om hva det måtte være, jeg er en åpen bok og er veldig glad for at mine erfaringer kan hjelpe eller gi håp til andre - jeg vet så inderlig godt selv hvor forderdelig det er å bekymre seg for det verste.Dette skal gå bra for dere, det er jeg helt overbevist om :Heartbigred
 
For et utrolig fint svar, jeg holdt på å ty til tårene selv da jeg leste dette på mobilen tidligere i dag :sad010

Tusen hjertelig takk for det og for de fine ordene:Heartred Ja, vi hadde kjempeflaks denne gangen! Enn så lenge i hvert fall :bag: Jeg fikk resept på støttemedisinene fra Medicus - de vil jeg virkelig anbefale på det aller varmeste. Om du ikke bor i nærheten av en Medicus-klinikk (de har kontorer i Oslo, Stavanger og Trondheim) kan man også få digital konsultasjon, men det er jo helt sikkert best å få en fysisk undersøkelse også. Ellers vil jo andre private fertilitetsklinikker også kunne hjelpe, og så er det jo også mulig å få henvisning via fastlegen. Men er du som meg så er du veldig utålmodig og vil helst ha hjelp i går :hilarious: Disse medisinene skrives ofte ut uten at man må ta noen prøver el, da de er ansett som et "første"-tiltak for de som har mistet flere ganger og har få bivirkninger (jeg har ikke merket noe).

Du blir jo raskt gravid som er kjempepositivt. Det gjelder bare å få den til å sitte. Det kan jo også hende at du bare har hatt utrolig uflaks uten at det er noe galt, sannsynligheten for å spontanabortere er jo faktisk såpass høy at to stk på rad ikke nødvendigvis ikke er en indikasjon på at noe er galt. Tilogmed ikke 3 på rad.

Du skal bare spørre om hva det måtte være, jeg er en åpen bok og er veldig glad for at mine erfaringer kan hjelpe eller gi håp til andre - jeg vet så inderlig godt selv hvor forderdelig det er å bekymre seg for det verste.Dette skal gå bra for dere, det er jeg helt overbevist om :Heartbigred
Tusen, tusen takk for masse god info og fine ord! Jeg bor i Oslo og kommer helt klart til å ta kontakt med Medicus. Du er gull!:Heartred
 
Syklusdag 2

I natt har jeg tenkt mye på hva som kan være galt med meg, om noe er galt da (men selvfølgelig tror jeg det selv).

De to gangene jeg har vært gravid har hcg steget veldig sakte. Når jeg sammenligner med andre sine tester rundt samme dager er mine tester svake. På bilde er siste test fra 22dpo dvs. 5+2. Fikk 2-3 på digital samme dag, men mulig jeg kunne fått litt tidligere også.


Dette i kombinasjon med at jeg har mistet såpass tidlig (uke 6) gjør at jeg er redd det er en strukturell feil i livmor (haha leste over teksten og autokorrektur i kombinasjon med skrivefeil førte til at det sto «strukturelt deilig livmor»:hilarious:) Noen som vet om man oppdager slike feil på vanlig ultralydundersøkelse? Hvor gjennomfører man eventuelt røntgen/vannscanning? Jeg har hatt blindtarmbetennelse og ser at det kan føre til arrvev.

Jeg har bestilt time hos Medicus nå. De hadde ikke ledig før 26. januar, men jeg skal ringe dem til uka for å se om noe tidligere har dukket opp. Håpet er jo at støttemedisiner skal gjøre susen for meg, og at jeg får det av dem før neste eggløsning.

Håper du som leser dette har en fin dag, med lite bekymringer om du er gravid, og med masse optimisme og iver for prøvingen om du er prøver :Heartred
 
Last edited:
Glemte å legge ved bilde da hehe.
 

Vedlegg

  • 995009DF-73A8-4157-8334-A17B17662FF8.png
    995009DF-73A8-4157-8334-A17B17662FF8.png
    1,1 MB · Visninger: 119
Syklusdag 8 (eggløsning om 14 dager i følge flo. Lang syklus)

Hei og hopp du som leser dette! Håper du har en fin dag :Heartred

Da har jeg satt meg ned i sofaen med sjokolade og et glass vin, og nå fikk lyst til å skrive en liten oppdatering. Men først: Det er så mange som oppdaterer første innlegget sitt med ny info angående de forskjellige prøveperiodene etc.. Noen som vet hvordan man gjør det?


I dag har jeg vært hos gyn. på volvat. I utgangspunktet var jeg der for å ta vevsprøver. Jeg ville hoppe rett til vevsprøver fordi jeg to ganger på rad har fått celleprøver tilbake med beskjed om at jeg må ta vevsprøve. Ville rett og slett hoppe over den uken som nervevrak, og gå rett på vevsprøve. Det fikk jeg ikke, da det ikke er bra for livmorhalsen med unødvendige prøver. Det skjønner jeg kjempegodt, og det er derfor helt greit for meg at det ble med celleprøver. Krysser fingrene for at prøvene er bra, men tviler. Så krysser også fingrene for at jeg får ny time fort om jeg må ta vevsprøver og at disse er bra. Syntes jeg har hatt nok motgang nå, og vil så gjerne slippe konisering eller verre ting :smiley-angelic001 Legen beroliget meg veldig og syntes i utgangspunktet jeg kom tilbake litt vel tidlig. Så det var jo godt å høre. Skjønner ikke når jeg ble så nevrotisk, men føler jeg er det på sykdom og den slags. Er ikke helt ekstra altså, men mer enn jeg vil. Det er en egenskap som jeg gjerne kan droppe å føre videre om jeg er så heldig at jeg får bært frem noen barn.

Når jeg først var hos gynekologen spurte jeg om muligheten for å få resept på progesteronstøtte og blodfortynnende (forklarte situasjonen). Blodfortynnende mente han at ble litt mye, og at det var lite indikasjoner på at det var det som var problemet da jeg mister såpass tidlig. Han tok en innvendig ultralyd der alt så greit ut, og skrev ut Crinone (tror jeg det het). Dette skal jeg ta fra etter eggløsning, og til eventuelt uke 12 (om jeg blir gravid igjen og om kroppen min vil samarbeide nok til å la meg komme til uke 12):shy:

Jeg har egentlig time hos Medicus neste uke, men er nå i tvil på om jeg skal dra. Det kan jo hende de vil gi meg blodfortynnende. Men kanskje er det ikke nødvendig med blodfortynnende? Og dersom de ikke gir meg det er det vel rundt 2000,- kroner rett ut av vinduet Dersom noen har lest alt og kommet seg helt hit: Erfaringer med eller uten blodfortynnende? Føler de jeg har snakket med har som regel brukt begge deler.. så det er vel best. Noen som har fått nei til å få blodfortynnende hos Medicus? :p:rolleyes:
 
Syklusdag 15!

Da var time hos spesialist overstått. Jeg fikk ikke resept på blodfortynnende, men fikk resept på en annen type progesteron enn Crinone (som jeg har resept på fra før). Dette vare en type som tas oralt, tre ganger om dagen (etter eggløsning). Så nå blir det googling og å lese seg opp på hva som anbefales av de to typene.

Jeg hadde nok håpet at vi kunne snakket litt mer om hva som kan være galt når man opplever å miste tidlig. Følte responsen jeg fikk var litt dårlig match til hva som beroliger meg. Det var mer fokus på at, "du har jo nettopp startet å prøve og du er jo så ung". Og at jeg mister så "veldig tidlig". Men nettopp fordi jeg er relativt ung burde jo ikke SA skje to ganger på rad uten at noe er galt tenker jeg da. Jeg opplevde det som at det ble bagatellisert litt, men bagatellisert i beste mening -hvis det gir mening? Det er sikkert noen som syntes det er betryggende å høre hvor vanlig det er og at man ikke skal bekymre seg, men jeg er ikke den noen (ikke etter to ganger) :p

Når det er sagt så var gynekologen var absolutt veldig hyggelig og virket flink. Og jeg fikk jo resept på progesteron, så det er en god start! Fikk også resept på noe jeg kan ta etter mensen neste syklus for å fremskynde eggløsning, men jeg håper jo selvfølgelig at jeg ikke får bruk for det, optimistisk som jeg føler meg i dag.

Hun tok også grundig ultralyd og hun mente at det var gode sjansen for å bli gravid denne syklusen basert på tykk slimhinne, en eggpose som så veldig fin ut og som trolig vil sprekke om 1-5 dager (og sikkert litt min historikk). Jeg fikk også beskjed om å komme innom dag 1-2 neste syklus, dersom jeg ikke blir gravid denne gangen. Da skal de ta blodprøver og sjekke hormonverdier som jeg forsto.

Samboer kommer hjem i dag, etter å ha vært borte i 1,5 uke, så det er perfekt timing.:smiley-bounce016

En ikke prøverelatert ting jeg vil legge til er at vi endelig fikk finansieringsbevis på plass! Jeg har stresset som bare det denne uken får å rekke å ha dette klart til i morgen. Da det er budrunde på en bolig vi veldig gjerne vil ha. Samboer driver for seg selv, så det er myyye regnskap og greier de trenger i forbindelse med søknaden. Men det gikk i orden og nå er jeg spent på både budrunde og sengerunde (mer spent på resultatet av sengerunden enn selve runden, men det passet så bra å skrive det sånn) :happy:

 
Hei,

Ville bare oppdatere med mine gode erfaringer. Brukt Duphaston nå og da jeg ble gravid med datteren min sist, og var veldig fornøyd med det. Fikk lenger lutealfase når jeg ikke ble gravid og to graviditeter har foreløig gått bra (en resulterte i baby, den andre er pågående i uke 6+3). Jeg har også mistet to ganger selv om jeg tok progesteron, men det var tidlig begge ganger (uke 4+2 og 5+3). Ble gravid igjen rett etter jeg mistet begge ganger med de to (foreløpig) vellykkede graviditetene jeg nevnte. Så det er fullt mulig at det går bra selv om man har opplevd å miste før. Håper du blir raskt gravid igjen og at neste sitter hele veien ❤️

Har også hatt celleforandringer på grunn av HPV-virus. Endte i biopsi og så konisering. Ingen av prosessene var noe skumle å gjennomføre (men gruet meg selvfølgelig i forkant). Så hvis celleforandringene utvikler seg kan det likevel gå veldig bra. Fødsel var naturlig likevel og var ikke noe preg av koniseringen. Bare rop ut hvis du har noen spørsmål i forbindelse med prosessene ❤️

Ønsker deg masse lykke til og happy humping de neste dagene ❤️
 
Åhh, innledningen til dagboken din ga meg ærlig tårer i øynene.. Så godt skrevet, og så sterkt å lese..:Heartpink:sad010

Syns der var fint å finne dagboken din, selv om historien din ikke var så hyggelig å lese.. Følger deg gladelig videre og satser på at du kommer helt til mål med neste spiren, samt at denne spiren finner sted raskt nå som du har fått litt ekstra hjelp:love2
 
Syklusdag 15!

Da var time hos spesialist overstått. Jeg fikk ikke resept på blodfortynnende, men fikk resept på en annen type progesteron enn Crinone (som jeg har resept på fra før). Dette vare en type som tas oralt, tre ganger om dagen (etter eggløsning). Så nå blir det googling og å lese seg opp på hva som anbefales av de to typene.

Jeg hadde nok håpet at vi kunne snakket litt mer om hva som kan være galt når man opplever å miste tidlig. Følte responsen jeg fikk var litt dårlig match til hva som beroliger meg. Det var mer fokus på at, "du har jo nettopp startet å prøve og du er jo så ung". Og at jeg mister så "veldig tidlig". Men nettopp fordi jeg er relativt ung burde jo ikke SA skje to ganger på rad uten at noe er galt tenker jeg da. Jeg opplevde det som at det ble bagatellisert litt, men bagatellisert i beste mening -hvis det gir mening? Det er sikkert noen som syntes det er betryggende å høre hvor vanlig det er og at man ikke skal bekymre seg, men jeg er ikke den noen (ikke etter to ganger) :p

Når det er sagt så var gynekologen var absolutt veldig hyggelig og virket flink. Og jeg fikk jo resept på progesteron, så det er en god start! Fikk også resept på noe jeg kan ta etter mensen neste syklus for å fremskynde eggløsning, men jeg håper jo selvfølgelig at jeg ikke får bruk for det, optimistisk som jeg føler meg i dag.

Hun tok også grundig ultralyd og hun mente at det var gode sjansen for å bli gravid denne syklusen basert på tykk slimhinne, en eggpose som så veldig fin ut og som trolig vil sprekke om 1-5 dager (og sikkert litt min historikk). Jeg fikk også beskjed om å komme innom dag 1-2 neste syklus, dersom jeg ikke blir gravid denne gangen. Da skal de ta blodprøver og sjekke hormonverdier som jeg forsto.

Samboer kommer hjem i dag, etter å ha vært borte i 1,5 uke, så det er perfekt timing.:smiley-bounce016

En ikke prøverelatert ting jeg vil legge til er at vi endelig fikk finansieringsbevis på plass! Jeg har stresset som bare det denne uken får å rekke å ha dette klart til i morgen. Da det er budrunde på en bolig vi veldig gjerne vil ha. Samboer driver for seg selv, så det er myyye regnskap og greier de trenger i forbindelse med søknaden. Men det gikk i orden og nå er jeg spent på både budrunde og sengerunde (mer spent på resultatet av sengerunden enn selve runden, men det passet så bra å skrive det sånn) :happy:

Hei :) lest igjennom dagboken din, og krysser fingrene for at det går denne gangen, med en spire som sitter helt til termin! Veldig trist å høre at du har mistet. Jeg har selv hatt en MA, i tillegg til at jeg har mistet en tvilling i dette svangerskapet. MA var hjerteskjærende og helt umenneskelig vondt. Tvillingaborten kom som et sjokk - vi visste ikke at vi skulle ha to. Det var trist å miste, men gleden over den ene som fortsatt var der, overskygget den vi mistet. Nå er jeg 17+5, og alt ser ut til å gå veldig bra. Jeg ble konisert for et par år siden, og får tett oppfølging i svangerskapet med en sjekk hos gynekolog hvert trimester fordi legen har sett noen små forandringer (som ikke trenger å være farlig) igjen. Det kan jo være greit å vite dersom det viser seg at du må følges ekstra med på, og blir gravid. Man får veldig god oppfølging. Ikke minst en ekstra ultralyd «på kjøpet» :)

Det virker som at du får god oppfølging nå, og det er veldig godt å høre! Heier på deg, masse lykke til med budrunden også! ❤️
 
Åhh, innledningen til dagboken din ga meg ærlig tårer i øynene.. Så godt skrevet, og så sterkt å lese..:Heartpink:sad010

Syns der var fint å finne dagboken din, selv om historien din ikke var så hyggelig å lese.. Følger deg gladelig videre og satser på at du kommer helt til mål med neste spiren, samt at denne spiren finner sted raskt nå som du har fått litt ekstra hjelp:love2

Så koselig at du vil følge meg videre :Heartred Og takk for det, jeg hadde en skikkelig tung dag da jeg skrev det, så det ble jo en litt dramatisk start på dagboken kan man si. Heldigvis føler jeg meg mer optimistisk nå! Jeg har lest en del i dagboken din også og gleder meg til å følge med når testingen din starter:love017 Gøy hvis du klarer å holde på hemmeligheten lenge nok til å overraske forloveden din om du får positiv :shy::) Angående det med el-slim så har har jeg googlet akkurat det samme tidligere og fant mange historier som bekreftet dette med eggløsningsslim jeg også:D

For å svare på det andre innlegget også her så er jeg på syklusdag 15 i dag, de to siste syklusene har eggløsning vært dag 21, men det har jo vært etter sa. Og før det hadde jeg veldig lang syklus etter pilleslutt. Tester og temper, så blir spennende å se når det blir el denne gangen! Men nærmer seg forhåpentligvis:happy:

Krysser fingrene for oss begge jeg også! Er så koselig å dele denne reisen med så mange bra jenter her inne:Heartred
 
Så koselig at du vil følge meg videre :Heartred Og takk for det, jeg hadde en skikkelig tung dag da jeg skrev det, så det ble jo en litt dramatisk start på dagboken kan man si. Heldigvis føler jeg meg mer optimistisk nå! Jeg har lest en del i dagboken din også og gleder meg til å følge med når testingen din starter:love017 Gøy hvis du klarer å holde på hemmeligheten lenge nok til å overraske forloveden din om du får positiv :shy::) Angående det med el-slim så har har jeg googlet akkurat det samme tidligere og fant mange historier som bekreftet dette med eggløsningsslim jeg også:D

For å svare på det andre innlegget også her så er jeg på syklusdag 15 i dag, de to siste syklusene har eggløsning vært dag 21, men det har jo vært etter sa. Og før det hadde jeg veldig lang syklus etter pilleslutt. Tester og temper, så blir spennende å se når det blir el denne gangen! Men nærmer seg forhåpentligvis:happy:

Krysser fingrene for oss begge jeg også! Er så koselig å dele denne reisen med så mange bra jenter her inne:Heartred
Så hyggelig å høre at du har vært innom hos meg også! Stas med enda ei hyggelig dame å dele reisen med, helt enig med deg i at det er mange bra damer her:love2

Åhh, så spennende at du er der i syklusen nå! Da blir det vel mye kos de kommende dagene kan jeg tenke meg, jeg venter spent på fortsettelsen! Krysser fingrene og heier på deg :signs003
 
Hei,

Ville bare oppdatere med mine gode erfaringer. Brukt Duphaston nå og da jeg ble gravid med datteren min sist, og var veldig fornøyd med det. Fikk lenger lutealfase når jeg ikke ble gravid og to graviditeter har foreløig gått bra (en resulterte i baby, den andre er pågående i uke 6+3). Jeg har også mistet to ganger selv om jeg tok progesteron, men det var tidlig begge ganger (uke 4+2 og 5+3). Ble gravid igjen rett etter jeg mistet begge ganger med de to (foreløpig) vellykkede graviditetene jeg nevnte. Så det er fullt mulig at det går bra selv om man har opplevd å miste før. Håper du blir raskt gravid igjen og at neste sitter hele veien ❤️

Har også hatt celleforandringer på grunn av HPV-virus. Endte i biopsi og så konisering. Ingen av prosessene var noe skumle å gjennomføre (men gruet meg selvfølgelig i forkant). Så hvis celleforandringene utvikler seg kan det likevel gå veldig bra. Fødsel var naturlig likevel og var ikke noe preg av koniseringen. Bare rop ut hvis du har noen spørsmål i forbindelse med prosessene ❤️

Ønsker deg masse lykke til og happy humping de neste dagene ❤️

Det er så oppløftende å høre solskinnshistorier! Og i tillegg på samme progesteron medisin som jeg har fått:wavTakk for at du tok deg tid til å dele:HeartredOg gratulerer så mye med graviditeten!! :love7 Var innom dagboken din nå og så bilde fra tidlig ultralyd, det er jo helt fantastisk at det til og med var hjerteslag så tidlig :love2:shy: Veldig godt å høre at konisering har gått fint og ikke påvirket fødsel, det er jo noen jeg bekymrer meg for hvis det skulle ende med konisering. Så det er veldig betryggende å høre. Jeg blir helt rørt av så støttende og gode jenter det er på forumet her :Heartred
 
Hei :) lest igjennom dagboken din, og krysser fingrene for at det går denne gangen, med en spire som sitter helt til termin! Veldig trist å høre at du har mistet. Jeg har selv hatt en MA, i tillegg til at jeg har mistet en tvilling i dette svangerskapet. MA var hjerteskjærende og helt umenneskelig vondt. Tvillingaborten kom som et sjokk - vi visste ikke at vi skulle ha to. Det var trist å miste, men gleden over den ene som fortsatt var der, overskygget den vi mistet. Nå er jeg 17+5, og alt ser ut til å gå veldig bra. Jeg ble konisert for et par år siden, og får tett oppfølging i svangerskapet med en sjekk hos gynekolog hvert trimester fordi legen har sett noen små forandringer (som ikke trenger å være farlig) igjen. Det kan jo være greit å vite dersom det viser seg at du må følges ekstra med på, og blir gravid. Man får veldig god oppfølging. Ikke minst en ekstra ultralyd «på kjøpet» :)

Det virker som at du får god oppfølging nå, og det er veldig godt å høre! Heier på deg, masse lykke til med budrunden også! ❤️
Hei! Så koselig at du har lest dagboken min! Og tusen takk for lykkeønskninger :Heartred Så leit å lese at du har gått igjennom en Ma. Det skjønner jeg må være veldig, veldig vanskelig og tøft. Veldig leit med tvillingaborten også, skjønner at det må ha vært et sjokk. Men forstår at gleden over den ene overskygger den dere mistet. Det er vel egentlig bra at gleden er størst, så kan du være glad og gravid nå:love7 Skal du på ordinær ultralyd snart nå du eller? Få vite kjønn?:shy::D Bra å høre at du får god oppfølging mtp celleforandringer! Det er jo veldig beroligende at man blir godt ivaretatt av helsevesenet med svangerskap og celleforandring, så takk for at du deler erfaringen din. Masse lykke til videre i svangerskapet og jeg håper formen er god:Heartred Har du også dagbok?
 
Back
Topp