Drømmen om et søsken.

Sansasaa

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Juliknøttene 2022
På tide å børste støvet av denne dagboken igjen☺️
Jeg og mannen min brukte 6 måneder på å bli gravid med jenta vår, som ble født i 2019. Før henne hadde vi to spontanaborter. Svangerskapet var preget av mye frykt for å miste henne, men jeg var også mye dårlig.

Vi begynte å prøve på søskenforsøk i mai i år, og det satt på første forsøk. Gleden var dessverre kortvarig da vi fant ut at jeg hadde MA i uke 8. Syklusen min har blitt annerledes etter denne MA’en og jeg synes fortsatt at opplevelsen er et sårt tema ❤️.
 
Last edited:
Våknet idag og følte meg kvalm. Ble umiddelbart glad og håpefull. Vi har bestemt oss for å bestille en tidlig ultralyd neste uke, om ikke graviditeten ender i en SA før det. Er da i slutten av uke 7.
Er idag om om menstermin stemmer i uke 6+2.
Tok en ny graviditetstest. Hadde bare en clearblue early liggende. Fortsatt usikker på streken, da jeg selv føler den burde vært sterkere. :bored:
 

Vedlegg

  • 50639481_594259590987013_2548962356013039616_n.jpg
    50639481_594259590987013_2548962356013039616_n.jpg
    232,8 KB · Visninger: 138
Føler meg fortsatt noe kvalm idag, samt veldig trøtt. Tok en CB digital når jeg kom hjem fra jobb. Den viste 1-2 uker gravid enda :( noe den også gjorde forrige uke. Jeg er enda mer overbevist om at dette ikke går veien. Er det noen som har opplevd noe lignende?:anyone
 
Hei! Leste gjennom dagboken din nå. Ikke stress enda, jeg fikk 1-2 i 12(!) dager. Ble superstressa. Men så kom 2-3 etterhvert og nå er jeg 20+5 :rolleyes: vil du være helt sikker, så er vel det beste å ta blodprøve hos legen. Men hos meg stiger HCG sakte og det synker utrolig sakte også, så vi er forskjellige der! Krysser fingrene for deg :D
 
Andre gang på rad skjer det.. Jeg kjenner smertene og blodet som kommer. Jeg kjenner panikken stige og tårene som renner. Spontanabort er noe av værste og vondeste som har rammet meg, både mentalt og psykisk. Jeg klarer ikke å skyve tankene til side at det er noe galt med meg og at det er min skyld. Mitt største ønske er min egen lille familie, men drømmen føles bare lengere og lengere unna... :(
 
Hei! Leste gjennom dagboken din nå. Ikke stress enda, jeg fikk 1-2 i 12(!) dager. Ble superstressa. Men så kom 2-3 etterhvert og nå er jeg 20+5 :rolleyes: vil du være helt sikker, så er vel det beste å ta blodprøve hos legen. Men hos meg stiger HCG sakte og det synker utrolig sakte også, så vi er forskjellige der! Krysser fingrene for deg :D
Tusen takk for oppløftende svar og gratulerer så mye med den lille på vei! :) Dessverre endte dette i en spontanabort for meg.
 
Andre gang på rad skjer det.. Jeg kjenner smertene og blodet som kommer. Jeg kjenner panikken stige og tårene som renner. Spontanabort er noe av værste og vondeste som har rammet meg, både mentalt og psykisk. Jeg klarer ikke å skyve tankene til side at det er noe galt med meg og at det er min skyld. Mitt største ønske er min egen lille familie, men drømmen føles bare lengere og lengere unna... :(
Huff... det skulle jo ikke skje! :( så forferdelig trist..
 
Andre gang på rad skjer det.. Jeg kjenner smertene og blodet som kommer. Jeg kjenner panikken stige og tårene som renner. Spontanabort er noe av værste og vondeste som har rammet meg, både mentalt og psykisk. Jeg klarer ikke å skyve tankene til side at det er noe galt med meg og at det er min skyld. Mitt største ønske er min egen lille familie, men drømmen føles bare lengere og lengere unna... :(
Uff! Jeg vet godt hvordan det føles. Jeg hadde to MA på rad, men det går bra til slutt. Nå er jeg gravid for tredje gang, og 27+5. Jeg krysser fingrene for at spiren sitter på neste forsøk :happy:
 
Uff! Jeg vet godt hvordan det føles. Jeg hadde to MA på rad, men det går bra til slutt. Nå er jeg gravid for tredje gang, og 27+5. Jeg krysser fingrene for at spiren sitter på neste forsøk :happy:
Uff så leit å lese :( men godt det gikk til slutt! Får håpe alle gode ting er tre for meg også:love2
 
Dagen i går var preget av mye sorg og smerter. Jeg tror det er viktig å la seg selv sørge over det som ikke ble og det som var så ønsket. Blødningene har avtatt litt idag, så jeg håper at det værste er over innen helgen er omme. Skal til fastlegen min neste uke, så håper hun tar meg seriøst og eventuelt gir meg støttemedisiner inn i neste svangerskap. Prøver å holde fokuset på det positive,nettopp det at jeg har en fantastisk mann som gjør alt for meg. Jeg er så glad for at det er nettopp han jeg deler denne sorgen sammen med, og jeg føler på mange måter at den knytter oss tettere sammen. :love2
 
Blødningene har endelig stoppet og vi har nok en gang begynt med en ny prøverunde. Ble enige om i felleskap at vi begynner å prøve med engang. Ender neste graviditet i en nok en SA har vi ihvertfall krav på hjelp.
Regner med at denne syklusen er noe annerledes enn normalt, var ihvertfall det sist. Så da er det bare å begynne testingen etter eggløsning :happy090 tok første test ikveld. Absolutt negativ, som forventet. Ber til høyere makter om at vi blir gravid på dette forsøket og at denne ganger sitter det :smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • 2DEFDD33-5FA7-49F8-8141-9F2D32A82463.jpeg
    2DEFDD33-5FA7-49F8-8141-9F2D32A82463.jpeg
    12,2 KB · Visninger: 72
Dagene går til å vente på eggløsning. :shifty: Har
så smått begynt å teste etter den.
Har også fått baby klister i posten :happy: så gleder meg til å begynne på det etter eggløsningen. Veldig spent på om det kan hjelpe.
 

Vedlegg

  • DF2C4624-7335-4BAA-B529-4081BB21BD65.jpeg
    DF2C4624-7335-4BAA-B529-4081BB21BD65.jpeg
    27,5 KB · Visninger: 65
Dagene går til å vente på eggløsning. :shifty: Har
så smått begynt å teste etter den.
Har også fått baby klister i posten :happy: så gleder meg til å begynne på det etter eggløsningen. Veldig spent på om det kan hjelpe.
Jeg krysser fingra, og håper på ett gullegg som kommer snart! :smiley-angelic001
 
Endelig positiv EL-test!:smiley-bounce016
De to svakeste ble tatt igår morges og igår kveld. Håper den er negativ igjen imorgen. Håper så inderlig at dette forsøket gir resultater :smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • 56CB84AF-3151-48E3-90AD-C43C8F7AF478.jpeg
    56CB84AF-3151-48E3-90AD-C43C8F7AF478.jpeg
    13,2 KB · Visninger: 73
Endelig positiv EL-test!:smiley-bounce016
De to svakeste ble tatt igår morges og igår kveld. Håper den er negativ igjen imorgen. Håper så inderlig at dette forsøket gir resultater :smiley-angelic001
Gøy med positiv test! :dance011
Lykke til!
 
Back
Topp