Drømmen at 2 skal bli til 3 <3

Totti

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
Marshmallows2021
Har lenge tenkt å lage dagbok her inne, så nå hopper jeg bare i det!
Blir mange tanker av å finne ut etter mange års prøving at man mest sannsynlig trenger hjelp til å få barn, så kjenner det kan være godt å ha en plass å lufte tankene litt noen ganger.
Jeg er 29 år, bor i Trøndelag, er gift med en fantastisk mann på 30 år. Vi har vært sammen siden jeg var 15 år, begynner å bli en god stund nå. :Heartred

Vi fikk endelig vårt første barn oktober 2019, en herlig gutt som lyser opp dagene våre :Heartblue
Nå ønsker vi å gi han et søsken, så da er det tilbake i ivf-karusellen :woot:
 
Last edited:
Lykke til! Vi er også uforklarlig barnløse og ble gravide på første forsøk (og foreløpig har det holdt seg). Håper dere også kommer i mål raskt :)
 
Følger deg gjerne :) så håper jeg eggløsning kommer på riktig dag. På min klinikk var det ikke "feil" dag å få eggløsning på, heldigvis det er nok litt stress.:arghh: trist å lese om SA^en deres, men rekker å planlegge ganske mye på kort tid. Vi angrer også på at vi ikke søkte hjelp tidligere.. Men man lærer så lenge man lever.:angelic:
 
Da blir det kontroll igjen i dag! Fikk positiv el-test i går, så skal stikke innom apoteket å kjøpe el-test for å ta før kontrollen, så jeg kan si i fra i tilfelle jeg allerede hadde el i går. Kanskje det blir innsett allerede på mandag eller tirsdag neste uke :D
Skal også spørre litt om en muskelknute i livmor, som hadde dukket opp før forrige innsett. Blir litt skeptisk når jeg har lest litt om det, selv om legen sa den var liten og uten betydning. Har lest at det gir større risiko for sa, håper ikke det er tilfelle for den jeg har. :(
 
Kjøpte ny el-test i dag før kontroll som ble negativ, legen syntes det stemte bra med at el var i går i forhold til det hun så på ul i dag. Slimhinnen på 10 mm, så alt ligger godt til rette. Så da blir det innsett på mandag! :) Er så klar for å prøve igjen!
Fikk også spurt om muskelknuten, heldigvis ligger den visst ikke inni livmor, men litt utenfor og er bare på 6 mm, så det skal ikke ha betydning! Ble veldig glad for å høre det. :)
 
Kjøpte ny el-test i dag før kontroll som ble negativ, legen syntes det stemte bra med at el var i går i forhold til det hun så på ul i dag. Slimhinnen på 10 mm, så alt ligger godt til rette. Så da blir det innsett på mandag! :) Er så klar for å prøve igjen!
Fikk også spurt om muskelknuten, heldigvis ligger den visst ikke inni livmor, men litt utenfor og er bare på 6 mm, så det skal ikke ha betydning! Ble veldig glad for å høre det. :)

Så bra! Høres ut som om du er veldig klar for å ruge igjen:) Masse lykke til med innsett!
 
Sitter å venter på båten som går halv 11 til Trondheim, så blir det innsett halv 2 i dag! Så blir det rett på jobb, så kan jeg endelig dra hjem litt over 23.00 i kveld, det tror jeg blir godt. :) Er så spent på hvordan det går denne gangen, hvis jeg blir gravid så tar jeg det ikke for gitt denne gangen, og tror jeg kommer til å slite litt med å slappe av de første ukene. Hvis det ikke går så har jeg heldigvis ett til på frys før jeg må starte fra scratch igjen. :)
 
Last edited:
Sitter å venter på båten som går halv 11 til Trondheim, så blir det innsett halv 2 i dag! Så blir det rett på jobb, så kan jeg endelig dra hjem litt over 23.00 i kveld, det tror jeg blir godt. :) Er så spent på hvordan det går dette gangen, hvis jeg blir gravid så tar jeg det ikke for gitt denne gangen, og tror jeg kommer til å slite litt med å slappe av de første ukene. Hvis det ikke går så har jeg heldigvis ett til på frys før jeg må starte fra scratch igjen. :)
Masse lykke til! Du virker ved godt mot, så jeg håper dette går veien :)
 
Da er jeg endelig ruger igjen, etter innsett av blasto :Heartred sist begynte jeg å teste 8 dpo, tenker å prøve å vente med å teste til i hvertfall 11 dpo denne gangen, spent på om jeg greier det. :rolleyes:
Bare håper alt klaffer nå. :smiley-angelic001
Jobber hele uka her bortsett fra onsdag, så håper det gjør at tiden går litt fort!
 
Fant dagboken din jeg:happy: blir spennende å følge deg:) måtte det holde hele veien nå! Krysser fingrene for deg:happy:
 
Så koselig! Ja, håper det klaffer skikkelig denne gangen :Heartred tusen takk!
 
Allerede én dag etter innsett så kjenner jeg det klør etter å teste, og er så distré og ukonsentrert. Blir nesten sliten av meg selv! :shifty: Rart hvor påvirket man blir av dette, selv om jeg prøver å skyve det litt bort de nærmeste dagene.
 
Gratulerer som ruger. Man blir litt i en boble frem til testingen kan begynne, skjønner deg der. Håper dagene fyker avsted.
 
Gratulerer som ruger. Man blir litt i en boble frem til testingen kan begynne, skjønner deg der. Håper dagene fyker avsted.
Tusen takk. :) Ja, det er noe helt eget ved det. Blir godt å få litt mer klarhet om hvordan det har gått om noen dager. :)
 
Lykke til, jeg har troen!! Kjempevanskelig ikke å teste, sprakk allerede på dpo 7 selv, og det ble noen pinefulle dager. Fikk positiv 9 dpo, så neste gang SKAL jeg klare å holde meg til det. Men håper det blir noen år til neste gang, eller helst aldri, hvis denne kroppen de ikke finner noe galt med klarer å produsere søsken på naturmåten :)
 
Tusen takk :HeartredJa, må prøve å vente til minst 9 dpo tror jeg.. sist fikk jeg ikke positiv før 10 dpo, veldig svak strek da.
Ja, det kan jo hende at det går av seg selv nå da! :) Har hørt en del historier om at noen får det til selv etter ivf, så det der er litt spennende. :)
 
Skulle sjekke hvor mange tester jeg hadde liggende.. Har bare to stk, og ingen av de er tidligtester, skikkelig nedtur.. Da er det sikkert ikke vits å teste 10 dpo engang :( Har bestilt nye tidligtester i går, men de kommer sikkert ikke tidligst før tirsdag eller onsdag neste uke, og da er jeg allerede 13-14 dpo :facepalm: vet ikke om jeg klarer å vente så lenge:hilarious:
Har også hatt en del mensmurringer i et par dager, er 8 dpo i dag, kjenner at jeg har ikke helt troa denne gangen. Blir spennende å se!
 
Back
Topp