Drømmelivet.. lever du det?

OdaM

Elsker forumet
Hvordan er livet ditt nå i forhold til slik du har sett for deg at det kom til å bli?

Noen er sammen med en kjæreste de egentlig ikke vil leve resten av livet sitt med, men tenker at det blir til det beste på grunn av barna.
Noen har en jobb de hater, men ikke føler de kan gjøre noe med. "Jeg er for gammel til å ta ny utdannelse"

Selv lever jeg ikke det livet jeg hele tiden har sett for meg. Men jeg tror og håper jeg snart vil gjøre det - må bare ta tak i noen ting først.

Jeg kjenner en sur og gretten dame som har en jobb hun ikke trives med. Hun har sluttet å klage, men holder seg for det meste for seg selv. Hun ser utslitt og ulykkelig ut. Hun har to barn, begge har flyttet til et annet land. Hun har ingen mann. Hun bor fortsatt i huset hun kjøpte som 20 åring.
Hennes drøm var å flytte til Australia og bli jordmor.

Min verste skrekk er å ende opp som henne, så jeg har bestemt meg for å bytte jobb, få meg en god mann og kjøpe drømmehuset. Jeg vil reise mye, dra på fester (ikke hver helg) og kooose meg. Og selvsagt bruke all den tiden jeg kan på mitt barn.

Husk at det er bedre å angre på noe du har gjort, enn å angre på noe du ikke har gjort.

Jeg får nok aldri livet jeg hadde sett for meg, men jeg tar ting på strak arm, og syns jeg greier meg utmerket allikevel.
Tror ikke man må bli så opphengt i "drømmelivet" at man glemmer at livet er det som foregår her og nå, og det er dessverre ikke alltid at ting går som man tenkte.

Vanskelig å velge ett alternativ..

MTP ting som har skjedd i livet mitt så har livet mitt overhodet ikke blitt slik jeg ønsket. Det har heller vært et mareritt..

Men nå virker det som om ting er på vei i riktig retning (uten å være FOR optimistisk) og jeg tror og håper at livet kan bli tilnærmet perfekt når jeg klarer å legge bak meg alt som har skjedd i fortiden.

Jeg vil si jeg er på god vei. [:)] Har bodd mange år i utlandet og hatt det knallbra der! Noe av det lureste jeg har gjort var å flytte til London. Etter 10 år kjente jeg at jeg hadde sittet nok på pub og det ikke var fullt like stas å fly ute hele tiden. Og jobben var ganske dårlig betalt der. Var akkurat riktig tidspunkt for meg å flytte til Norge igjen da jeg gjorde det. Og sannelig fikk jeg meg ikke en norsk kjæreste noen måneder før jeg skulle flytte så det var jo perfekt!
Nå har vi hus og to barn og mannen min er min beste venn. [:)]
Eneste skår i gleden er jobb. Sjefen min er en rass så jeg må finne meg en ny jobb innen permisjonen min går ut om noen måneder. Men det er litt snever bransje da... Ikke så mange pro fotolaber igjen her i Oslo. Som retusjør/bildebehandler kan jeg kanskje få noe i et blad eller lignende men det er VANSKELIG. Føler litt jeg må finne på noe helt annet å gjøre men hva? [8|]

Nei det er helt sant det[;)] Man kan ikke alltid planlegge livet, noen ganger må man bare henge med.
Men OM det er mulig å få det så bra du kan, og du har mål, syns jeg man skal gi alt. Alle kommer til å sitte igjen med en eller annen følelse når man blir gammel, og da er det godt å vite at man gjorde det man kunne. Enn å angre på å bare la mulighetene gå.

ja, jeg lever mitt drømmeliv [:D]

Syns faktisk livet er litt for komplisert i forhold til de alternativene.................[:)]

Jeg har det VELDIG bra, har flott mann, fine unger, bra utdannelse - rett og slett ett bra liv.

På den andre siden så inneholder drømmelivet mitt mer penger [8D] Skulle virkelig ønske at vi kunne ha reist rundt ett år eller to, kanskje prøve oss ett år i Australia eller noe sånt! Det tror jeg ikke kommer til å skje da jeg samtidig liker at barna mine har det stabilt og økonomisk trygt rundt seg.

Så jeg svarte at jeg aldri kommer til å få drømmelivet, men det er jo litt feil det også[&:]

ORIGINAL: Kriswizz

Jeg vil si jeg er på god vei. [:)] Har bodd mange år i utlandet og hatt det knallbra der! Noe av det lureste jeg har gjort var å flytte til London. Etter 10 år kjente jeg at jeg hadde sittet nok på pub og det ikke var fullt like stas å fly ute hele tiden. Og jobben var ganske dårlig betalt der. Var akkurat riktig tidspunkt for meg å flytte til Norge igjen da jeg gjorde det. Og sannelig fikk jeg meg ikke en norsk kjæreste noen måneder før jeg skulle flytte så det var jo perfekt!
Eneste skår i gleden er jobb. Sjefen min er en rass så jeg må finne meg en ny jobb innen permisjonen min går ut om noen måneder. Men det er litt snever bransje da... Ikke så mange pro fotolaber igjen her i Oslo. Som retusjør/bildebehandler kan jeg kanskje få noe i et blad eller lignende men det er VANSKELIG. Føler litt jeg må finne på noe helt annet å gjøre men hva? [8|]

åh, ble litt sjalu på deg nå kjente jeg!![:)]

ORIGINAL: 3xS

ja, jeg lever mitt drømmeliv [:D]

Jeg er på god vei[8D][:D]
studerer,sånn at jeg kan klare meg selv[;)]
ungene har det flott og jeg har det flott[:D][:D]

ORIGINAL: Vand

Syns faktisk livet er litt for komplisert i forhold til de alternativene.................[:)]

Jeg har det VELDIG bra, har flott mann, fine unger, bra utdannelse - rett og slett ett bra liv.

På den andre siden så inneholder drømmelivet mitt mer penger [8D] Skulle virkelig ønske at vi kunne ha reist rundt ett år eller to, kanskje prøve oss ett år i Australia eller noe sånt! Det tror jeg ikke kommer til å skje da jeg samtidig liker at barna mine har det stabilt og økonomisk trygt rundt seg.

Så jeg svarte at jeg aldri kommer til å få drømmelivet, men det er jo litt feil det også[&:]

Ja, det kommer jo veldig an på..[:)]
Men for noen dager siden satt jeg opp en liste på ting jeg ville oppnå, og jeg gleder meg til å komme i gang. Syns det er greit å forholde meg til noen punkter på et ark, og kanskje drømme litt. Men, det går ikke alltid slik som vi tror[;)]

ORIGINAL: STJERNE*

ORIGINAL: Kriswizz

åh, ble litt sjalu på deg nå kjente jeg!![:)]

Ja jeg skal ikke klage egentlig. [:D] Bare den fordømrade jobben!! [:@] Nei nå ble jeg inspirert til å logge av her og snuse litt på Manpower sin side.... [;)]

Jeg svarte "Jeg har et godt stykke igjen", men samtidig så er jeg jo på god vei!![;)][:D] Jeg mangler kanskje mannen i mitt liv og det er jo litt vanskelig å fastslå når det skulle skje at jeg treffer ham[8D][8D] hehe... samtidig har jeg begynt å studere i voksen alder og er så fornøyd med det!![:)][:)] Jeg har opplevd å få en liten gutt som jeg forguder over alt, og det er noe som gjør meg evig takknemlig. Det er ikke alle som får oppleve det..[&o]

Så veldig fornøyd og takknemlig for det jeg har, men har selvfølgelig ønsker og drømmer!!!![;)]

jeg har laaaaaaaaangt stykke igjen.. Tror aldri jeg vil få det livet jeg drømte om.
Men det som holder meg oppe, er ungene, og barnet i magen..
Og en innstilling som er så som så..men faller på: Jeg klarer meg nok[:)]

jeg er godt på vei til drømmelivet, på mange måter lever jeg jo det nå også...
men det har vært mange tøffe tak på veien, og mange utfordringer igjen før jeg er heelt i mål!

ORIGINAL: Amy09

Føler jeg er på god vei[:)]

Jeg er der jeg har ønsket å komme [:)]

Er gift med verdens beste mann, har to skjønne jenter, en god utdannelse, en jobb jeg trives med, enebolig, bil og økonomisk frihet så vi kan reise slik vi er så glad i [:)]

Må vel si jeg lever drømmelivet[:)][:)] Mannen i mitt liv er min beste venn, og vi har barn nr 2 på vei[:)][:)] Til og med så velsignet å få en av hver, og det er jo gøy! Vi har bil og hus..bare en liten hake jeg kommer på....men det tar jeg ikke her[:)][:)] Livet er vel ikke bestandig rosenrødt, men det blir veldig ofte til hva en gjør det til selv[:)][:)] Til syvende å sist...som min bedre halvdel sier også...spiller ingen roller hvor vi bor og hva vi eier, så sant vi har hverandre.

Back
Topp