Drømmekropp (bildetråd)

Det var virkelig ikke slikt ment med denne tråden.
Det var kun ment til hygge og se hva slags idealer andre har.
Jeg vet vi lever i en tid hvor folk har sterke meninger og jeg skulle tatt hensyn til det før jeg tok avgjørelsen å poste.
Jeg beklager dette.
Admin må gjerne slette hele tråden om ønskelig.

Jeg vet ikke helt hva du mener med at "Vi lever i en tid hvor folk har sterke meninger "?

Jeg regner ikke med at du som trådstarter tenkte "Nå må vi få i gang litt kroppspress" men som jeg skriver mener jeg at det er uheldig å trekke frem kropper som ideal. Vi snakker ofte om ungdommer når vi tenker på kroppspress, men vi vet også at mange nybakte mødre opplever stort press på at kroppen skal være slank og fit kort tid etter fødsel. Kvinnens kropp blir diskutert og kommentert, da tenker jeg det kan være greit å være bevisst på å ikke bidra til det fokuset.
 
.
 
Last edited:
Jeg vet ikke helt hva du mener med at "Vi lever i en tid hvor folk har sterke meninger "?

Jeg regner ikke med at du som trådstarter tenkte "Nå må vi få i gang litt kroppspress" men som jeg skriver mener jeg at det er uheldig å trekke frem kropper som ideal. Vi snakker ofte om ungdommer når vi tenker på kroppspress, men vi vet også at mange nybakte mødre opplever stort press på at kroppen skal være slank og fit kort tid etter fødsel. Kvinnens kropp blir diskutert og kommentert, da tenker jeg det kan være greit å være bevisst på å ikke bidra til det fokuset.
Jeg tenkte ikke på det som å trekke fram en type kropp som ideal, mer om hvilken retning man tenker bevege seg mot. Altså personlig mål, ikke generelt ideal. For meg er sterk viktigere enn slank. Vanskelig å finne bilder som passer til målet da synes jeg.
 
Det jeg mener med det, er at det skal ikke mye til før folk drar frem krenkekortet på noe som er uskyldig ment.
Jeg er fullt klar over at noen opplever kroppspress bare ved å se på bilder, men det er ingen som tvinger de til å følge med på det.
Å vise hva man har som mål, er for å få støtte og motivasjon fra andre som kanskje har samme mål.
Det har ingenting med å spre negativitet å gjøre. Jeg synes det er utrolig trist at en hver ting skal omdiskuteres og analyseres pga noen kan ta det ille opp.

Oisann, dette synes jeg er ganske dårlig debatteknikk. Du kan gjerne argumentere for hvorfor det er sunt å legge ut bilder av drømmekroppen, men å bruke begrep som "krenkekortet" er ikke noen god måte å diskutere på.

Jeg foreslår at du forklarer meg hvorfor du mener denne tråden er sunn. Jeg har argumentert for hvorfor jeg mener denne tråden ikke er sunn i mine to foregående innlegg.
 
.
 
Last edited:
Jeg mener det er sunt å ha et forbilde. Å ha noe å se opp til. Et realistisk mål så klart, men jeg ser ikke noe usunt eller galt ved det.
Med mindre man velger å gjøre det usunt.

Jeg er helt enig i at det er sunt å ha forbilder. Man kan feks ha et forbilde som har gjort noe bra, har gode verdier eller er inspirerende. Jeg synes ikke at "Denne kroppen er fin" er den type forbilde. Å sammenligne sin egen kropp med noen andres kropp er ikke sunt, og det er en del av et usunt kroppsfokus. Er du ikke enig i at vi som voksne kvinner bør jobbe for å få mindre fokus på kropp og utseende?
 
Jeg tenkte ikke på det som å trekke fram en type kropp som ideal, mer om hvilken retning man tenker bevege seg mot. Altså personlig mål, ikke generelt ideal. For meg er sterk viktigere enn slank. Vanskelig å finne bilder som passer til målet da synes jeg.
Å fokusere på utseende er uheldig uansett hvordan man presenterer det synes jeg. Du kan godt si at "Jeg vil trene for å få sterkere overarmer", men idet du poster et bilde og sier "Sånne overarmer vil jeg ha" skaper du et ideal. Da handler det om fokus på kropp og utseende, ikke bare om personlige mål.
 
Å fokusere på utseende er uheldig uansett hvordan man presenterer det synes jeg. Du kan godt si at "Jeg vil trene for å få sterkere overarmer", men idet du poster et bilde og sier "Sånne overarmer vil jeg ha" skaper du et ideal. Da handler det om fokus på kropp og utseende, ikke bare om personlige mål.
Målet mitt er å løfte mer enn egen vekt i markløft og knebøy, kunne ta 5 chinups på rappen uten problemer, kunne ta 50 tak etter hverandre i armgang, ha en sterk og velfungerende kjernemuskulatur, ha kondis til å kunne følge med ungene mine i deres aktiviteter, ha god nok bevegelighet og allsidig styrke til å unngå smerter i kroppen. Bildet blir mest etter hvordan jeg tror jeg blir seendes ut når de målene er nådd. Jeg hadde ikke gamle nok bilder på telefonen til å legge ut bilde av meg selv i «riktig tilstand». Er ca 4 år siden jeg var omtrent der jeg vil være.
 
Jeg er helt enig i at det er sunt å ha forbilder. Man kan feks ha et forbilde som har gjort noe bra, har gode verdier eller er inspirerende. Jeg synes ikke at "Denne kroppen er fin" er den type forbilde. Å sammenligne sin egen kropp med noen andres kropp er ikke sunt, og det er en del av et usunt kroppsfokus. Er du ikke enig i at vi som voksne kvinner bør jobbe for å få mindre fokus på kropp og utseende?

Jeg gir meg.
Jeg beklager.
 
Vel.. nå er dette en slankeside så det er vel ikke usunt å drømme. Samtidig så er det bare å la være kommentere andre sine drømmemål med negative greier. Vi har alle forskjellige mål, drømmer og fokus her i livet.
 
Jeg gir meg.
Jeg beklager.
Trist at du ble møtt med så mye kritikk. Her er jo målet å gå ned i vekt, så det burde være innafor å ha noen mål som er slankere enn hva man selv er.
 
Jeg gir meg.
Jeg beklager.
Seriøst? Nei! Du skal ikke beklage for du har ett mål. En kropp du ser opp til :stop: Du har noe du jobber deg frem mot. Og ingen skal fortelle deg at det er usunt! DU skal gjøre som du vil :Heartred Har kvinnekropper jeg sikler over også :p Og nei, det er ikke feil eller usunt. Jeg har IKKE dårlig selvtillit, det går ikke utover hverdagen min. Og jeg spiser det jeg vil. Og jeg sammenlikner ikke deres kropp med min heller. Men SÅNN vil jeg se ut.. Og den som syns det er feil, kan synes det, og ha sin egen mening. Og kan drite i å ha ett forbilde, idealkropp :happy:
 
Back
Topp