Drømmehuset!

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Sambo skal begynne på utdanning nå, og når han er ferdig, er han garantert en høy årslønn. Det setter selvsagt tankene i sving her, så jeg har allerede begynt å planlegge hvordan hus vi skal bygge når han har jobbet noen år.[8|][:D]
Hvordan er deres drømmehus? Dersom dere kunne fått det akkurat slik dere ville? (innen rimelighetens grenser, altså)
Til nå har jeg på lista mi:
* Stooor hage, i "vill-dog-ikke-kaotisk"-stil
* Utendørs svømmebasseng
* Stooort kjøkken, med kjøkkenøy
* Rimelig stort hus, så stort at vi må ha intercom i alle rom [:-]
* Stooort bad med boblebad og steamdusj.
* To søyler ved inngangspartiet
* "Lekeplass" utenfor til ungene, med basketballkurv, fotballmål, huskestativ, sandkasser og diverse.
* Et velfylt bibliotek
* Eget medierom, så man slipper tv i dagligstuen.[8D]

Ja, dette var noe. Synes det er ganske realistisk, jeg.[8|][:-]

Jeg tror (og håper) at dette huset er mitt drømmehus når vi en gang får bygget det ut [:D]

Hehe, her i huset er det jeg som tar utdannelsen som kan gi klingende gryn i kassa, men jeg huset jeg drømmer om skal være alt annet enn stort.

Vil ha et hus som er
  • Skåne/dansk landsby-stil i murpuss (lavt avlangt med en etasje og skråloft.) Max 160 kvm.
  • Ligger ved sjøen eller ved Vannsjø i Østfold.
  • Tun med låve og gjestehus. (Fungere som lager og kott også)
  • Kjøkkenet skal være et allrom med peis, sofahjørne og data i fransk landstil med moderne touch.
  • Fra kjøkkenet skal det være vinduer ut i vinterhagen og derfra skal en kunne gå ut i kjøkkenhagen.
  • Vi skal ha bibliotek med masse bøker. (Som vi har lest, ikke kjøpt for styling) Vi skal ha massevis av brettspill og andre spill, og på veggene skal vi ha gamle og nye kart.
  • Vi skal ha vaskerom som har dør ut til "utetørkerom".
  • Eget hobbyrom.
  • Bad: kunstmosaikk, ordentlig bilde, ikke bare en flate med farge. Helt vanlig badekar, og dusj.
  • Soverom til oss voksne; japansk ren stil, masse masse masse skapplass.
  • Barnerom slik barna vil ha dem.
  • Hemmelige ganger og rom som barna kan leke i.
  • Stue med innebygd lyd og prosjektor. (tvrom)
  • Hage med så lite gressplen som overhodet mulig, men med alle slags frukttrær og bærsorter som finnes.

mmm...Drømmehuset mitt?

* Tak vindu
* Hems
* tverrbjelker i taket
* utsikt
* Vedfyring
* Stort og deilig kjøkken
* scrappe eldorado rom
* Panel på alt av vegger
* stort bad, med vindu!
* Hunde dusj nært inngangsdøra
* dobbel garasje