Drømmefødselen min!!! :)))

Freyr

Forumet er livet
Julibarna2014
26 november hadde jeg litt verk i hoftene.
Natt til 27. november fikk jeg noen småtak i magen.. som jeg sovnet fra. Hadde uregelmessige rier hele søndagen, ikke vonde.. (har hatt kynnere som var myyyye verre)
Sånn i seks tiden kom de med 8 min. i mellom.. men ikke alltid.. noen ganger kom de ikke i det hele tatt, andre ganger med 2-3 min mellom.. Dro til mamma for at de skulle passe Pernille mens mannen min fikk tilfredstilt frykten for å måtte være jordfar i skogen der vi bor. Jeg var jo 100% sikker på at dette var mas og tull fordi det ikke gjorde vondt nok.
Da vi kom dit trodde jm også at det bare var mas.. men riene kom jo så og si regelmessig.. så hun sjekket åpning.. Jepp, 6 cm åpning og spent vannblære. Måtte ta på meg sånn bleie dings for vannet kunne gå når som helst. Vi kom inn på føden halv ni på kvelden, seks på elleve var han ute. Ingen smertestillende, kun varm klut.

Og jeg er fortsatt i sjokk, for jeg trodde da virkelig ting skulle være vondere, både riene og presse han ut. Drømmefødsel med andre ord. :))

For jeg sitter ikke her og er misunnelig i det hele tatt! Gratulerer så mye:)

Og han var 3480 gram tung, 50 cm lang og 36 cm rundt hodet.
(jm var jo så sikker på at denne ble over 4000 gram.)

Han kom forøvrig ut med hånden over hodet, som ekte supermenn skal ;)
Jeg måtte sy littebittegrann, men ikke mye :)

jøss, så herlig!! Gratulerer så mye! Det er din andre? Da lever jeg i troen på at det er slik å være abdregangsfødende så kanskje pjokken min slipper å bli enebarn

Tusen takk! Håper det snart er din tur og at du får en like flott opplevelse som meg. Helt utrolig.. :)

Gratulerer og godt å høre at det IKKE ble like dramatisk som når Pernille ble født :)

Gratulerer så masse!
Vi hadde termin på samme dag jo :)
Så flott at fødselen ble så fin :):):)

HURRA!!!!! Åh, som jeg unnet deg en sånn opplevelse!! :D
Gratulerer så masse som 2 barns mamma!!!!! :D

Back
Topp