Drømmefødsel

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hvordan tenker du at den ultimate drømmefødselen går?

På lik linje som den siste :) 3 timer med rier før snuppa var uten. Helt fri for rifter og andre uhyggelige faktorer :)

Håper jeg får muligheten til å prøve vannfødsel denne gangen :)

Med pauser mellom riene! Får jeg det denne gangen så kommer det til å være en drømmefødsel ;)
Kunne jeg fått prøvd en vannfødsel hadde det hvert enda bedre :)

Som forrige fødsel. Være hjemme så lenge som mulig, komme på sykehuset med 7 cm og baby ute en time senere. Uten smertelindring :)

En fødsel som går litt kjappere enn sist, selv om den ikker av de lengste. Tok 25 timer fra første tegn til ferdig. Og at jeg ikke trenger drypp og at babyen skriker med engang å får god apgar score! :)

Som sist!:D men neste gong vil eg holda meg heima nåken tima te.. denna gongen veit eg korleis da faktisk kjennes ut me rier... :p

Allt er sikker beire en forrige gang :) låg først 3 uker inlagt på sykehus med svangerskapsforgiftning før di sente meg til bodø og satte igang fødselen, 33 timer med sterke rier og fortsatt bare åpnet meg 4cm, så det blev akutt keisersnitt, men dagen etterøpå fikk jeg møte verdens fineste premature gutt <3

Alt er nok bedre en sist :) men vet hva jeg går til også så er ikke så skummelt, men lille hadde for liten plass ut så hadde legen inne hele tiden som vurderte keisersnitt. Jeg vil da selvsagt ikke ha det etter 24 tiner med aktiv fødsel :) så presset som enn gal! Gikk fint da :) presse delen gikk fort :) mens fra 3-10 gikk kjempe sakte! :)

Siden jeg ikke har gjort dette før tenker jeg at en fødsel som ikke tar for lang tid (men ikke styrtfødsel), uten komplikasjoner for hverken meg eller baby og uten å revne må være bra ;) at jeg føler meg trygg og klarer å beholde roen og har en jordmor jeg liker :)

Bare jeg får epidural er jeg fornøyd :D

At den blir slik som sist. Gikk hjemme til jeg ikke klarte mer, kom inn på sykehuset med 8,5cm åpning, en time senere var han ute. Ingen smertelindring, kun varm klut for å mykgjøre vevet :) Og ikke en eneste rift eller skrubbsår.

Både min mor og søstre hadde raske fødsler så ønsker meg rask fødsel med epudiral og kunne fra hjem etter 6 timer med vår lille dotty <3 og gjerne 1-2 uker før termin :p

Last edited:
Synes min første fødsel gikk over all forventning.

Så håper det går like fint denne gangen også.

Siden jeg aldri har vært gjennom dette før, så må jeg si en rask fødsel, men ikke for rask. Vil føle at jeg faktisk har fått oppleve å føde. Håper å kunne ligge i badekar gjennom de fleste riene, og komme meg opp i senga når pressinga begynner. Vil helst ikke klippes eller revne. Også har jeg et lite håp om at fødselen starter før termin :D

Hadde fin fødsel sist. Passe kjapp (4-5t ca) og ingen bedøvelse eller komplikasjoner utenom ei lita rift. Men håper slippe å gå på overtid denne gangen :)

Hvis denne fødselen blir som fødsel nummer 4, klager ikke jeg! Det var en drøm av en fødsel. Startet med vannavgang rundt klokka 5 om morgenen, småmurringer frem til klokka 8, da kom riene. Hadde gode pauser mellom hver rie, så tenkte kanskje at fødselen kom til å ta en stund. Men klokka 9 hadde jeg full åpning og måtte vente i ca 10 minutter før hodet var sentrert. I den tiden var riene ganske milde, og klokka 09:18 var snuppa ute:) Den minst vonde og enkleste fødselen jeg har hatt:)

Jeg misunner alle dere som har hatt så fine fødsler. Min drømmefødsel denne gangen er faktisk keisersnitt. Jeg håper for alt i verden at jeg slipper å gjennomgå det jeg gjorde med forrige mann.

Mine rier startet rundt kl 20 på nyttårsaften. Guttungen på rett under 3kg ble født 3 januar. Legene gjorde alt de kunne for å få mer fart på ting da det rett og slett ikke gikk fremover. Tilslutt fikk jeg morfin for å sove. Det hjalp selvfølgelig ikke på annet enn at jeg ble svimete, men hadde like vondt.
Pressriene varte i flere timer og gutten satt selvfølgelig fast. Ble klipt mye, og de hadde vel 5 forsøk med sugekopp før han kom ut. Han hadde da hatt hjertestans hver gang jeg hadde rier på slutten, så han ble tatt rett ut av rommet.

Jeg var klipt så mye og var så sliten at de ikke ville sy mens jeg var våken. Så da ble det narkose. Våknet alene på et mørkt rom og ingen viste hvor verken mann eller barn var.

I tillegg så grodde ikke såret riktig. Etter å ha mast på legen min om hjelp, fikk jeg komme inn på sykehuset igjen etter 8 uker og klipt opp deler av såret for å sy igjen. Etter det klarte jeg endelig og sitte..

Jeg har ingen forventinger. Blir det to er det lite man får styre selv!

Back
Topp