Jeg misunner alle dere som har hatt så fine fødsler. Min drømmefødsel denne gangen er faktisk keisersnitt. Jeg håper for alt i verden at jeg slipper å gjennomgå det jeg gjorde med forrige mann.
Mine rier startet rundt kl 20 på nyttårsaften. Guttungen på rett under 3kg ble født 3 januar. Legene gjorde alt de kunne for å få mer fart på ting da det rett og slett ikke gikk fremover. Tilslutt fikk jeg morfin for å sove. Det hjalp selvfølgelig ikke på annet enn at jeg ble svimete, men hadde like vondt.
Pressriene varte i flere timer og gutten satt selvfølgelig fast. Ble klipt mye, og de hadde vel 5 forsøk med sugekopp før han kom ut. Han hadde da hatt hjertestans hver gang jeg hadde rier på slutten, så han ble tatt rett ut av rommet.
Jeg var klipt så mye og var så sliten at de ikke ville sy mens jeg var våken. Så da ble det narkose. Våknet alene på et mørkt rom og ingen viste hvor verken mann eller barn var.
I tillegg så grodde ikke såret riktig. Etter å ha mast på legen min om hjelp, fikk jeg komme inn på sykehuset igjen etter 8 uker og klipt opp deler av såret for å sy igjen. Etter det klarte jeg endelig og sitte..