Drømmefødsel

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hvordan tenker du at den ultimate drømmefødselen går?

Tar gjerne en reprise av fødselen jeg hadde med min datter. Kom på sykehuset I 8 tida på mårran, blei målt til 4 cm kl 9, kl 10 hadde jeg 9 cm- og etter to press var a ute:) fort gjort;) begynte å merke at det var fødsel på gang I halv 5 tida- men fikk både spist og dusja før jeg dro på sykehuset:) siste cm fra 9 til 10 var den som var mest vond og tung- så måtte presse før jeg fikk 10 cm- klarte ikke holde igjen! Men tar gjerne en slik fødsel igjen:)

Jeg har fantasert om fødsel i badekar siden siste svangerskap. Men siden tvillinger er risikosvangerskap fikk jeg ikke gjøre det sist. Så nå er jo tankene tilbake på det! Viss det kun er 1 denne gangen og alt går bra håper jeg og få gjennomføre det :)

Vannet går, riene starter, drar på sykehuset, riene stiger gradvis, får epidural, den virker godt uten at riene stopper opp, slik at fødselen har et gradvis stigende, trygt og relativt raskt forløp. Når pressriene kommer går det fort så babyen ikke blir liggende lenge i fødselskanalen, men ikke så fort at det blir revning. Og babyen kommer ut skrikende og frisk. Det er min drømmefødsel:)

Kunne tenkt meg sånn man ser på amerikansk tv. Der de fødende ler og koser seg etter epidural og får beskjed om at "nå får du en rie eller nå må du presse" :D

Kunne tenkt meg sånn man ser på amerikansk tv. Der de fødende ler og koser seg etter epidural og får beskjed om at "nå får du en rie eller nå må du presse" :D
Like morsomt å se hver gang:p
"Nå kommer babyen så nå må du presse"
"Jamen det gjør så vondt jo":p

Back
Topp