Drømmefødsel

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Har det :) Lå ei stund i badekaret med jenta med håndklær oppå seg. Var ikke noe stress med å forte seg ut av badekaret. Når de målte hu skylte jeg av kroppen og la meg i senga å fikk hu igjen <3 Foretrekker vannfødsel framfor i seng fordi alt ble mer "naturlig". Fikk sett alt selv og ta i mot henne :)

Hørtes helt fantastisk ut <3 hadde en helt uproblematisk å rask fødsel sist. Da ville jeg ikke føde i vann pga uvisshet om jeg kom til å få alvorlige rifter, å ville at jordmor skulle ha kontroll i siste fase. Siden jeg vet det gikk bra sist, tror jeg at jeg vill føde i vann denne gang :D

Hørtes helt fantastisk ut <3 hadde en helt uproblematisk å rask fødsel sist. Da ville jeg ikke føde i vann pga uvisshet om jeg kom til å få alvorlige rifter, å ville at jordmor skulle ha kontroll i siste fase. Siden jeg vet det gikk bra sist, tror jeg at jeg vill føde i vann denne gang :D
Det var det <3 De har god kontroll i vannet også, de lytter, kjenner og kommanderer som vanlig. Jeg fikk ikke presse med nr to, hun kom så fort av seg selv. Nr 1 hadde jeg pressrier i 15 min og fikk 3 pyntesting, nr 2 tok de vannet på 7 cm og 6 min etter var hun ute og null sting :) Jeg tror vannet lindret endel når hodet stod i åpningen, for kjente nesten ikke at hu kom ut og lo mens hu kom. Nå hadde storesøster banet vei så vet ikke om det hadde vært sånn uansett da, men liker å tro at vannet gjorde nytta si! :)

Det var det <3 De har god kontroll i vannet også, de lytter, kjenner og kommanderer som vanlig. Jeg fikk ikke presse med nr to, hun kom så fort av seg selv. Nr 1 hadde jeg pressrier i 15 min og fikk 3 pyntesting, nr 2 tok de vannet på 7 cm og 6 min etter var hun ute og null sting :) Jeg tror vannet lindret endel når hodet stod i åpningen, for kjente nesten ikke at hu kom ut og lo mens hu kom. Nå hadde storesøster banet vei så vet ikke om det hadde vært sånn uansett da, men liker å tro at vannet gjorde nytta si! :)

Jeg har en fra før, hadde 4 timer fødsel og 13 min pressrier, de tok vannet mens jeg presset. Noen flere sting, men kun pyntesting, bryr meg ikke så mye om det. Denne gangen er jeg ikke så engstelig, i teorien skal det jo gå like godt som sist eller bedre. Er forberedt på at det kan gå veldig fort, håper det går noen lunde like fort som sist :p kjenner lysten på å føde i vann blir sterkere og sterkere :D

Jeg hadde 2 fine fødsel før, først mann med lystgass men nr.2 uten smertelindring siden lystgass er borte fra S.Olav hospital. Jeg ønsker meg fort fødsel(siste var det 4 timer) uten komplikasjoner og har lyst å prøve å føde i vannet.

Smertefri ! :p
Fra spøk til alvor, kunne gjerne gjentatt forrige fødsel.
Ingen smerter under rier før pressriene kom, og da tok det max 15 min før gutten var ute :)

Gikk ufattelig fort og ukontrollert på slutten, de kalte det styrtfødsel, men heller det en lang tid med smertefulle rier :D

Rask fødsel, uten stormrier hadde vært noe! Vil gjerne prøve i badekar:-) Har planer om ingen smerte lindring :-) selvfølgelig ønsker jeg at samboer skal være tilstede

Back
Topp