M
Moderator Kine
Guest
Hvordan tenker du at den ultimate drømmefødselen går?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vannfødsel er helt fantastisk Kan anbefale det veldig!Veldig fornøyd med begge. Foruten at vi ble sendt hjem med første, og fikk pressrier hjemme. Endte opp med full fart i ambulansen. Men rakk å komme opp til føden, så alt gikk bra. Jeg ønsker ikke epidural og ikke lystgass. Kan være åpent for å prøve i vann denne gangen. Ellers har det gått veldig greit for seg. Og ikke brukt altfor lang tid.
Ønsker meg en rask fødsel, uten smertelindring, få føde i vann og ta i mot selv igjen <3
Jeg liker ikke sprøyte, og har ikke hatt epidural med de to første. Men med andre mann så prøvde jeg lystgass. Var så glad for at jeg kunne prøve det. Meeeeen, aldri mer lystgass på meg. Ble så kvalm, og spydde av det. Og merket godt "rusen" jeg fikk av den. Og det var nesten som å være full. Men folk reagerer sikkert forskjellig på det. Så er jo bare å prøve. Jeg ble bare veldig skuffet over den. Og jordmoren kunne fortelle at det var mange som ble litt kvalm og dårlig av den. Så det fungerte ikke for meg dessverre. Jeg er åpent for badekar som smertelindring denne gangen. Så vi får se. Har også hørt mange som har positivt å si om lystgass, så jeg var vel bare av de uheldige.Ønsker meg en litt raskere fødsel denne gang(helst ikke 2 døgn).
Vil gjerne prøve badekar, hvertfall som smertelindring
Vil helst klare fødsel uten å måtte trenge sugekopp!
Og kanskje prøve lystgass denne gangen (da eg reagerte på epiduralen forrige gang)
Noen av dere som har født før som har prøvd lystgass? Hvordan følte dere at dette var?
Det er det eg også har hørt, og eg e litt redd for å miste kontrollen(om det er nett som om man blir full), så er litt skeptisk..får høre men jordmor om eg kan få epidural denne gangen eller ikke(ikke at eg skal ha dette uansett, men om fødselen tar like lang tid som sist og eg blir så sliten at riene stopper opp igjen så vil eg gjerne vite om det er en mulighet eller ikke for epiduralen, slik at eg kan forberede meg på dette)Jeg liker ikke sprøyte, og har ikke hatt epidural med de to første. Men med andre mann så prøvde jeg lystgass. Var så glad for at jeg kunne prøve det. Meeeeen, aldri mer lystgass på meg. Ble så kvalm, og spydde av det. Og merket godt "rusen" jeg fikk av den. Og det var nesten som å være full. Men folk reagerer sikkert forskjellig på det. Så er jo bare å prøve. Jeg ble bare veldig skuffet over den. Og jordmoren kunne fortelle at det var mange som ble litt kvalm og dårlig av den. Så det fungerte ikke for meg dessverre. Jeg er åpent for badekar som smertelindring denne gangen. Så vi får se. Har også hørt mange som har positivt å si om lystgass, så jeg var vel bare av de uheldige.
Har detHar du født i vann? Hvordan var det etterpå, når du skulle opp av badekaret? Fikk du legge deg rett ned å være med baby, eller gikk du rett i dusjen? Jeg er så redd jeg skal miste den der deilige tida der jeg bare kan ligge å se på det lille vidunderet, at det rett å slett blir litt styr fordi jeg må opp av badekaret![]()
Hadde ikke tid å bruke lystgass med nr 1. Men med nr 2 brukte jeg lystgassen hele tiden. Ble ikke kvalm og følte meg ikke full. Kjente ikke rusen, bare smertelindring. Men det jeg syntes var best med den, var st den hjalp meg å puste ordentlig. Jeg fikk veldig rytme i pustingen. Jeg tviholdt hardt på den, så hardt at når pressriene startet fikk de ikke tatt den fra megØnsker meg en litt raskere fødsel denne gang(helst ikke 2 døgn).
Vil gjerne prøve badekar, hvertfall som smertelindring
Vil helst klare fødsel uten å måtte trenge sugekopp!
Og kanskje prøve lystgass denne gangen (da eg reagerte på epiduralen forrige gang)
Noen av dere som har født før som har prøvd lystgass? Hvordan følte dere at dette var?
Ja, forhør deg om episuralen. Man skal jo ha krefter igjen til slutten også. Og jeg tror det er viktig å ikke slite seg ut helt. Lystgassen forsvinner jo fort utav kroppen dersom det viser seg at du eventuelt blir kvalm av den. Så er jo ingenting i veien for å prøve det. Greit å ha et åpent sinn.Det er det eg også har hørt, og eg e litt redd for å miste kontrollen(om det er nett som om man blir full), så er litt skeptisk..får høre men jordmor om eg kan få epidural denne gangen eller ikke(ikke at eg skal ha dette uansett, men om fødselen tar like lang tid som sist og eg blir så sliten at riene stopper opp igjen så vil eg gjerne vite om det er en mulighet eller ikke for epiduralen, slik at eg kan forberede meg på dette)
om eg ikke kan få epidural så vil eg nok vurdere muligheten for lystgass!