Drømmefødsel

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hvordan tenker du at den ultimate drømmefødselen går?

Hmm.. godt spørsmål!! Jeg har aldri født før men;

1. Kommer ikke til å trenge epidural
2. Det kommer til å gå fort:)
3. Er ikke såå j.. vondt som jeg trodde kanskje?
4. Super hyggelige helsepersonell som jeg føler jeg kan stole på å være meg selv..
5. Om jeg klarer så kommer jeg sikkert til å være vrak og vil sove mye etterpå.. kanskje vare være et døgn ekstra for å hvile og sove? Samme for min baby? :)

Det viktigste for meg er at jeg slipper snittet, men ender det sånn, så ender det sånn.

Føler at jeg ikke kan planlegge ting noe særlig, og jeg vet heller ikke hva jeg går til. Derfor er jeg forsiktig med å lage meg for mange bilder.

Uansett så dukker det jo opp noen. Håper jeg klarer det uten epidural, jeg er redd for å bli lam. Håper også at jeg møter dyktig helsepersonell.

1. Ikke ha epidural
2. Badekar tilgjengelig
3. Jeg kan prøve ut litt ulike fødestillinger
4. At jeg ikke revner
5. Babyen blir lagt direkte på brystet mitt og jeg får mulighet til å amme for første gang like etter fødsel (også lyst å prøve sånn breast crawl, der barnet rett etter fødsel får finne frem til brystet selv med litt hjelp)
6. At selve fødselen går jevnt og forholdsvis fort
7. At jeg har kontroll på riene og bekkenmusklene
8. God hviletid og lite mas på barsel :p

Prøver å holde meg veldig fleksibel i forhold til mulig keisersnitt, setefødsel, rift eller at barnet trenger å undersøkes direkte etter fødsel av ulike grunner. Men lista over ville vært en drømmefødsel.

Forholdsvis raskt, men ikke for fort! Og at alt går smooth, ungen ligger i riktig stilling, ingen sugekopp osv:-)

Badekar! Ikke for lang, ikke for kort, effektive rier, baby som ikke lar seg stresse, god kommunikasjon og tillit til jordmor, ingen instrumentering, og at jeg klarer å ikke presse når hodet kommer så jeg ikke revner for meget. Også frisk baby som skriker straks han kommer ut og kan kose med meg med en gang!

1. Ingen epidural
2. Ikke for lang eller for kort fødsel
3. Effektive rier
4. At jeg ikke revner
5. At alt er bra med bebis gjennom hele fødselen. Fin hjerterytme og ingen stress
6. Hyggelig helsepersonell
7. At bebis blir lagt på brystkassen min så fort han er ute
8. At pappaen kan klippe navlestrengen
9. Ammingen går fint
10. Mye hvile og kos med bebis på barsel
11. At alt går supert med første møte mellom storesøster og lillebror<3

At jeg slipper KS, men det må jeg ha..

- Unngår komplikasjoner (hatt det begge gangene)
- Få mann og baby med meg hele tiden
- Raskt på beina(haha)
- At jeg slipper KS(gjentar meg selv) nesten så jeg håper ungen kommer en uke før KS dato og meget kjapt.

Fødsel uten komplikasjoner.

Har ikke peiling for jeg har ikke født før. Men jeg håper at alt går bra med meg og babyen og at det ikke drøyer ut sånn innmari. At jeg ikke har sånn syyyykt vondt og at jeg får smertestillende midler som funker på meg. At kroppen min jobber godt og at den kjenner og vet hva den skal gjøre :) Håper ikke jeg revner og at baby ligger i riktig stilling. Er det seteleie så dør jeg. Da skal jeg IKKE føde.

At kroppen min veit hva den skal gjøre, at jeg unngår å bli redd.
At alt går fint, at gulljenta har det bra, og revning ikke blir et problem.
Har veldig lyst til å føde i badekar, så håper jeg får den muligheten.

Jeg er nok slik etter to fødsler... Jeg forventer ingenting eller drømmer om en drømmefødsel. Går det fort er det ti ganger vondere. Men heller det enn en lang fødsel som med første. Så kort og og Helt forferdelig vondt foretrekker jeg.

Så en drømmefødsel for meg er å få ut en frisk og fin baby uansett måte ;)

Som sist, bare uten fare for akutt fosterasfyksi som endte med tang og varige mén for høna mi.. Vannet gikk kl 08, riene starta kl 09 så smått - så dro dem han ut kl 10.. :p

Aldri født før men gruer meg veldig, men det jeg ønsker og håper er:
-at samboer er hjemme når jeg skal til sykehuset
-at det ikke gjør såå vondt som jeg er redd for
-at jeg slipper epidural (er livredd for sprøyter/stikk)
-fødselen går passelig fort, men at jeg kjenner på at jeg kontroll.
-ikke revner
-at det ikke skjer noe dramatisk, ungen er frisk!
-det viktigeste må vere at helsepersonell er hyggelige, og tar godt vare på meg spesielt siden jeg gruer meg slik.
-ellers at samboer også er flink til å støtte meg :)

Back
Topp