Drømmefødsel

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hvordan tenker du at den ultimate drømmefødselen går?

Slipper å ligge lenge med rier, åpningen åpner seg raskt og jeg ikke behøver smertestillende, kanskje føde i et badekar?

At alt går i passe tempo og at eg har kontroll på kroppen. Og dei rundt gjør ein bra jobb så det blir lettere for meg. Var veldig fint sist. Men verdens flinkeste jm. Og ein enkel fødsel.

Alt som ikke er 12 dager overtid, igangsettelse og/eller akutt keisersnitt er en drøm for meg. Håper jeg slipper alle de nevnte punktene denne gangen! Da skal jeg være glad.

Jeg synes min første fødsel var en drømmefødsel. :)

To uker før termin våkna jeg av at vannet gikk, rett etterpå kom riene med 4 minutters mellomrom. Vi reiste til sykehuset og da jeg kom inn hadde jeg 5cm åpning. 5 timer etterpå var babyen født, helt uten komplikasjoner.

At jeg ikke går på overtid, at jeg ikke revner, og det kommer ei jente ut :P haha! Ja ;)

Ikke keisersnitt, ingen komplikasjoner som at ungen brått sitter fast, hjerterytme som faller ol, ingen revning, at jeg føler at jeg takler det og ikke får panikk :) krysser fingrene for at jeg ikke blir vettskremt når man ønsker nr 2!

Hadde vel egentlig drømmefødsel sist. Hvis jeg skulle "rettet" på noe, måtte det ha vært at riene bygde seg litt opp og ikke startet som en eksplosjon, sånn at kroppen og hodet hadde fått henge litt mer med. Jeg skjønte ikke selv hvor fort dette gikk og hang ikke med i det hele tatt. Smertene bare bølget gjennom kroppen konstant. Men det gikk fort, alt gikk bra og måtte sy to sting. Håper på noe sånt denne gangen og :)

Min drømmefødsel starter av seg selv. Jeg har kontroll. Puster meg gjennom riene. Og den er over på en time eller to. Og jeg har en jordmor som har kjemi med meg, som ikke bare himler med øynene av meg (ja, jeg har opplevd det. Viste seg at jeg hadde rett, og hun hadde feil, men likevel..). I min drømmefødsel mister jeg lite blod, og slipper narkose og operasjon etterpå. Jeg får være sammen med barnet mitt, slipper å ligge 12 timer på intensiven.

Back
Topp