M
Moderator Kine
Guest
Hvordan tenker du at den ultimate drømmefødselen går?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er ganske sikker på at jeg bæsja litt på meg, det er omtrent umulig å unngå, det som å trøkke over en kaviartube og forvente at det ikke kommer ut noe som helst [emoji14] Men jeg merket det ikke, det luktet ingenting, og eneste grunn til at jeg mistenker at det kom litt var at hun vasket litt der nede, men samtidig så brukte hun en varm klut for å tøye også, så jeg er ikke sikker. Du kan be om å klyster om du rekker, det hadde jeg tenkt å be om, men jeg rakk ikke. Kroppen hadde tømt seg ganske greit like før vannet gikk da, den vet at du skal føde og jeg som hadde hatt hard mage hele svangerskapet fløy plutselig på do, he heHmm.. At det ikkje blir prematur fødsel, den ikkje varer alt for lenge og eg greier meg uten smertelindring. Og ja.. Visst det er OK å sei - at eg ikkje bæsja på meg under fødsel
Og viktigast av alt - at alt går bra med bebi
Jeg er ganske sikker på at jeg bæsja litt på meg, det er omtrent umulig å unngå, det som å trøkke over en kaviartube og forvente at det ikke kommer ut noe som helst [emoji14] Men jeg merket det ikke, det luktet ingenting, og eneste grunn til at jeg mistenker at det kom litt var at hun vasket litt der nede, men samtidig så brukte hun en varm klut for å tøye også, så jeg er ikke sikker. Du kan be om å klyster om du rekker, det hadde jeg tenkt å be om, men jeg rakk ikke. Kroppen hadde tømt seg ganske greit like før vannet gikk da, den vet at du skal føde og jeg som hadde hatt hard mage hele svangerskapet fløy plutselig på do, he he
Kan hende du er "heldig" og får SKIKKELIG trang til å bæsje ved 6-7cm slik at du tømmer deg helt på do var helt greit at det skjedde meg, men var ikke så greit å reise seg fra do etterpå, fikk rier hver gang jeg prøvde reise meg, måtte prøve 4-5 ganger ugh:Hmm.. At det ikkje blir prematur fødsel, den ikkje varer alt for lenge og eg greier meg uten smertelindring. Og ja.. Visst det er OK å sei - at eg ikkje bæsja på meg under fødsel
Haha, ja men babyen skviser på endetarmen på vei ut på samme måte, er det noe der da, så kommer det ut! [emoji14] Ha ha! Men det var faktisk en av de tingene jeg også "gruet" meg for, tenkte ikke noe over det som du skjønner Du har så mye annet å tenke på der og da at litt svinn er ikke så farligTrøkke over ei kaviartube og forvente der ikkje kjem nåke, hahaha, fantastisk
Jaa, forstår at det er normalt, og tenker sikkert ikkje nåke over det der og då. Men uff da ja klyster skal dei jammen det få gi meg [emoji14]
Kan hende du er "heldig" og får SKIKKELIG trang til å bæsje ved 6-7cm slik at du tømmer deg helt på do var helt greit at det skjedde meg, men var ikke så greit å reise seg fra do etterpå, fikk rier hver gang jeg prøvde reise meg, måtte prøve 4-5 ganger ugh:
Hmm.. At det ikkje blir prematur fødsel, den ikkje varer alt for lenge og eg greier meg uten smertelindring. Og ja.. Visst det er OK å sei - at eg ikkje bæsja på meg under fødsel
Det er då vel OK å sei. Eg engsta meg veldig for det sist gong, og sendte den fortvila pappan ut av rommet fleire ganga fordi eg trudde det skjedde. Men det skjedde jo ikkje, berre kjentes slik ut. Dette var dog i begynnelsen av prosessen, men når det virkelig står på, med pressrier og full pakke, DÅ trur eg ikkje det er dette du tenker mest på. :-D Eg veit iallefall ikkje ka eg gjorde eller ikkje gjorde då, og kunne ikkje brydd meg mindre.
Haha, ja håpar at visst det skulle skje so legger eg ikkje merke til det. Får berre sånne scenario i haudet
What she said! Akkurat samme ønskene har jeg, er så spent på hvordan det faktisk blirAt jeg har kontroll. Klarer å jobbe med kroppen. Klarer å slappe av. Får være i vann og klare meg uten smertelindring. At jeg ikke revner (ikke mye hvertfall) og at alt går som det skal uten komplikasjoner. At jeg får baby på brystet når alt er over ♡
At det blir som med storesøster ^^,
Jeg visste ikke at jeg var i fødsel engang jeg jeg bakte hjemmelaget pizza og koste meg kjempe lenge hjemme. Gikk tur med hunden og rydda og vaska Jeg hadde litt mer vondt enn vanlig, men avskrev det som vonde kynnere og bekkenløsning. Hadde gått med bekkenløsningen så lenge at jeg var blitt litt nummen kan du si..? Kynnerne mine er uheldigvis vonde generelt sett hele tiden og kjennes ut som ekte rier denne gangen her også, Så det var ikke så stor forskjell fra hva jeg var vandt til. Eneste grunnen til at vi reiste inn til sykehuset var at gubben var litt urolig og ville sjekke det for sikkerhets skyld og det er jeg jo glad for! For da jeg kom hadde jeg 7cm åpning og 3timer etterpå var hu født ^^, behøvde ikke sting eller noen ting! Hadde en kjempe dyktig jordmor som passet på at jeg trykket i riktig tempo med riene og at det ikke gikk for fort for seg fikk en ørliten rift bare som ikke behøvde noen sting, så det var jeg ganske fornøyd med! Pluss at etterpå var det som om jeg ikke hadde født i det hele tatt! Var sprek som bare det og dro hjem storfornøyd med verdens nydeligste jente på 2 dager <3