Dpo

Førstegangs gravid

Betatt av forumet
Hvordan teller dere dpo? Si du har eggløsning fra 18-28 men høyest sjangse 24 - hvilken dag av disse mellom der du har samleie teller man iforhold til når man kan teste?❤️

Nå har jeg både tempet og testet etter el, så vet eksakt el. Teller dpo dagen etter egget slipper :)

Nå har jeg både tempet og testet etter el, så vet eksakt el. Teller dpo dagen etter egget slipper :)
Hva betyr det? Kan du forklare litt nermere hvordan du gjorde det?❤️
Vi hadde feks samleie 18,21 og 24 og 24 var den dagen med høyest sjangse ifølge appen jeg følger - hva skal jeg liksom teste etter da:(

Hva betyr det? Kan du forklare litt nermere hvordan du gjorde det?❤️
Vi hadde feks samleie 18,21 og 24 og 24 var den dagen med høyest sjangse ifølge appen jeg følger - hva skal jeg liksom teste etter da:(
Har du testet etter EL? Eller følger du bare appen om når el skal være? Hvis man ikke tester så kan det være vanskelig å vite når el eksakt er. For den kan komme til forskjellige tider pr. Syklus :)

Med temping så mener jeg at jeg har tatt temperaturen hver eneste morgen kl 06:15, siden syklus dag 1, før jeg har stått opp, og loggført det i en app som heter Fertillity Friend.
Når man har 3 forhøyet temperaturer på rad og andre tegn du skriver inn, så setter den kryss for at el har vært. Se bilde jeg legger ved :)

tempen skal holde seg høy frem til TR, dropper tempen så kommer mest sannsynlig mensen, men ved graviditet så holder den seg høy

Vedlegg

• A4E4C024-C908-4BFF-9975-2B08FC7C75EC.png
    A4E4C024-C908-4BFF-9975-2B08FC7C75EC.png
    706,4 KB · Visninger: 18
Her ser du feks syklusen før den jeg ble gravid på :)

Vedlegg

• 5E4DAC6B-4EB6-420E-B8E6-DFCA2345C2C8.png
    5E4DAC6B-4EB6-420E-B8E6-DFCA2345C2C8.png
    706,9 KB · Visninger: 17
Litt vanskelig å forstå ❤️ vet du ca hvordan jeg skal ta utgangspunkt iforhold til hva jeg skrev?
Litt vanskelig å vite når du ikke vet eksakt ka dag du har eggløsning. Pleie å vær i midten av en syklus. Ka tid hadde du feks mensen? Ka tid vente du mensen?
Dpo regner en fra dagen etter eggløsning.

Litt vanskelig å vite når du ikke vet eksakt ka dag du har eggløsning. Pleie å vær i midten av en syklus. Ka tid hadde du feks mensen? Ka tid vente du mensen?
Dpo regner en fra dagen etter eggløsning.
Forventer mens 8 januar ❤️ når trur du det eventuelt vil vises på en test da?

Forventer mens 8 januar ❤️ når trur du det eventuelt vil vises på en test da?
Mange av testene kan vise positiv 5-6 dager før forventet mensen. Men det er ganske tidlig, så tidligste du kan ta test er rundt 3 januar. Om du får negativ vent noen dager før du tar ny :)

Siden du ikke har brukt eggløsningstester, så ta utgangspunkt i når du venter mens ja. CB early testen kan du ta 6 dager før forventet mens, men noen får ikke positiv før tett oppi forventet mens, så ikke gi opp håpet når du tester tidlig. Hadde du eggløsningssmerter, eggløsningsslim feks? Jeg får kjempevondt i det egget slipper, men det er jo ikke likt for alle :)

Siden du ikke har brukt eggløsningstester, så ta utgangspunkt i når du venter mens ja. CB early testen kan du ta 6 dager før forventet mens, men noen får ikke positiv før tett oppi forventet mens, så ikke gi opp håpet når du tester tidlig. Hadde du eggløsningssmerter, eggløsningsslim feks? Jeg får kjempevondt i det egget slipper, men det er jo ikke likt for alle :)
Har aldri hadd spesielle smerter ver eggløsning ❤️ men nå har jeg det hvite utfolde som jeg fikk sist jeg var gravid også

Har aldri hadd spesielle smerter ver eggløsning ❤️ men nå har jeg det hvite utfolde som jeg fikk sist jeg var gravid også
Nei det er ikke alle som har det :) spennende fremover nå da ❤️❤️ Økt utflod er ett godt tegn

Enig over, sist gang steg hcg nivået mitt sent og slo ikke ut før 1 uke etter forventet mens.
Har gitt opp og holde oversikt på el- dager :wacky: aldri forstått meg på det. Så like greit ikke hoppe i det.

Men denne gangen slo testen ut 3 dager før forventet mens. Og det så raskt at jeg tenkte at ; shit påmfritt
her blir det tvillinger. :confused: I alle mine andre svangerskap har jeg "oppdaget" at jeg er gravid etter forventet mens.
Så at hcg nivået mitt bare fløy som en rakett er bare :eek: Lykke til <3

Back
Topp